Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeUślizg na zakręcie może nastąpić z wielu powodów: przymknięcie gazu, nadmierne dodanie gazu, zimne opony, złe ciśnienie, nowe opony, zdarte opony, piasek, liście lub woda na jezdni, nadmierne hamowanie, nadmierne pochylenie. Ten system zabezpiecza tylko przed hamowaniem, a przecież żaden rozsądny kierowca nie wciska hebli w połowie zakrętu. Takie zachowanie to czysty odruch bezwarunkowy (ze strachu), z którym trzeba walczyć.
OdpowiedzW 100% się z Tobą zgadzam. Dużo łatwiej (i taniej) byłoby edukować kierowców, co w podbramkowej sytuacji robić w zakręcie. Ale jak dobrze zauważyłeś, jest to odruch bezwarunkowy z którym trzeba walczyć. MSC wchodzi do akcji kiedy tą walkę się przegra i ma to moim zdaniem sens (ale nie usprawiedliwia przed brakiem znajomości dotyczącej wiedzy nt. poprawnej i bezpiecznej jazdy motocyklem szosowym).
Odpowiedz