Umar³ król. Kawasaki ¿egna jedn± z najwiêkszych ikon klasy adventure
Jedna z największych ikon klasy adventure - oferowany do dziś w Stanach Zjednoczonych Kawasaki KLR650, odchodzi na emeryturę. Producent ogłosił swoją decyzję podczas targów AIMExpo.
Kawasaki KLR650 cieszy się zasłużoną sławą wśród motocyklowych podróżników. Produkowany od 1987 roku motocykl ma prostą konstrukcję i cieszy się opinią niezawodnego. W Stanach Zjednoczonych jest to jeden z najchętniej wybieranych motocykli dual-sport, czyli nadających się zarówno na bezdroża, jak i na szosę.
Ze względu na archaiczną konstrukcję silnika i niemożliwe przez to do spełnienia warunki normy Euro 3, KLR650 zniknął z Europy w 2006 roku. Warto wspomnieć, że model ten chętnie używany był przez armie różnych krajów - między innymi amerykańską, niemiecką i brytyjską.
Niestety, to już koniec produkcji ikony klasy adventure. Na konferencji prasowej, zorganizowanej podczas targów AIMExpo W Las Vegas, producent ogłosił zakończenie produkcji KLR650. Potwierdził jednocześnie, że dotychczasowi nabywcy będą mogli liczyć na wsparcie techniczne.
Nie są na razie znane plany dotyczące następcy tego modelu. Kawasaki planuje wprawdzie premierę czterech nowych motocykli podczas zbliżających się targów EICMA, jednak mało prawdopodobne, by znalazł się wśród nich motocykl, który mógłby pełnić rolę nowego KLR-a.
Wizerunkowo do KLR650 najbliżej Versysowi 650, który także ma prostą konstrukcję i niewysoką cenę. Jeśli dostanie odrobinę off-roadowego anturażu - większy skok zawieszenia, 19-calowe koło z przodu i szprychy, to ma wszelkie szanse przejąć schedę po starszym bracie.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeMój pierwszy konkretny motocykl to KLR 650 z 1986 ech... To by³ motocykl
Odpowiedz