Triumph Sprint GT 1050 - brytyjski turystyk
Brytyjczycy wprowadzają na rynek nowy motocykl, zbudowany na podstawie ST. Będzie to Triumph Sprint GT. Kosztem zacięcia sportowego, Sprint jest maszyną o charakterze turystycznym
Pięć lat temu brytyjski Triumph zaprezentował model Sprint ST. Sportowy turystyk był na tyle dobry, że od samej premiery, motocykl nie przeszedł żadnych większych modyfikacji. Teraz Brytyjczycy wprowadzają na rynek nowy motocykl, zbudowany na podstawie ST. Będzie to Triumph Sprint GT. Kosztem zacięcia sportowego, Sprint jest maszyną o charakterze turystycznym. Rozstaw osi został zwiększony o 8 cm, natomiast kąt nachylenia główki ramy zmniejszył się o pół stopnia i wynosi teraz 23,5 °.
Dobre osiągi zapewnić ma jednostka napędowa zapożyczona z poprzedniego Sprinta. Dzięki nowemu układowi wydechowemu i przeprogramowanemu komputerowi, silnik zyskał 5 KM i 5 Nm. Łączne wartości 132 koni mechanicznych oraz 108 niutonometrów momentu obrotowego osiągane są również niżej, niż miało to miejsce w Sprincie ST.
Aluminiowa rama pozostała niezmieniona w stosunku do poprzedniego modelu. Przedni widelec o średnicy goleni równej 43 mm został jednak zmodyfikowany i poza regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oferuje większą kontrolę nad motocyklem. Tylny, pojedynczy element resorująco-tłumiący został wyposażony również w regulację tłumienia odbicia. Wraz z płynami, motocykl waży 268 kg.
Sprint GT wyjeżdża z salonu od razu w specyfikacji turystycznej. Boczne kufry o pojemności 31 litrów są na wyposażeniu seryjnym. Górny kufer jest opcjonalny i mieści 2 kaski integralne, poza tym wbudowane jest tam gniazdko 12 V. Nowy Triumph Sprint GT dostępny będzie w dwóch kolorach - niebieskim i srebrnym, a jego cena ma wynosić około 13 000 euro.
Dane techniczne:
Silnik | Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, rzędowy, 3-cylindrowy |
Moc / Moment obrotowy | 132 KM / 108 Nm |
Pojemność | 1050 ccm |
Kompresja | 12.0:1 |
Wtrysk | Wielopunktowy, elektroniczny wtrysk paliwa typu SAI |
Średnica x skok tłoka | 79 x 71,4 mm |
Napęd | Łańcuch x-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Podwozie | |
Rama | Aluminiowa, okalająca |
Wahacz | Pojedynczy, aluminiowy |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17x3,5" |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17x5,5" |
Przednia/tylna opona | 120/70 ZR17 / 180/55 ZR17 |
Przednie zawieszenie | Showa USD, średnica goleni 43 mm, skok 127mm |
Tylne zawieszenie | Showa, pojedynczy, skok 152 mm |
Przednie hamulce | Podwójne, pływające tarcze 320 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami, ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk, |
Wymiary | |
Dł/szer/wys. (mm) | 2260/760/1210 |
Wys. Siedzenia | 815 mm |
Rozstaw osi | 1537 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 23,5 st. |
Waga (gotowy do jazdy) | 268 kg |
Zbiornik paliwa | 20 l. |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeciekaw jestem z czegi wynika taki przyrost wagi w stosunku do ST. 268kg to jednak troszkę niemało
OdpowiedzPoprzednio jeździłem Yamahą TDM. Tam było ok 220kg. Przed zakupem Sprinta GT mialem obawy właśnie co do wagi. Niepotrzebnie, w GT większą waga wcale nie jest odczuwalna ani w manewrach na parkingu a tym bardziej w czasie jazdy.. Ciekaw jestem jak wypada względem VFR 1200f.
Odpowiedz