Triumph Speed Twin 1200 model na rok 2025. Opinia po te¶cie
Za mną cały dzień za sterami nowego Triumpha Speed Twin 1200. Do dyspozycji mieliśmy obie wersje oferowane na sezon 2025, a warunki do sprawdzenia mieliśmy w sumie idealne. Całodniowe snucie się uliczkami miasteczek Majorki oraz szybkie przelotki górzystymi drogami na zachodzie wyspy dało mi znakomity pogląd na temat obu modeli. Zanim wyłożę moje przemyślenia w obszernym materiale, na szybko przekażę Wam trzy moje najważniejsze wnioski z tej prezentacji.
Po pierwsze Triumph dowozi obietnicę klasyka o współczesnych osiągach. Tutaj wszystko się zgadza. Dosiadasz maszyny, która wygląda jak milion dolarów, ale nie musisz zmagać się ze wszystkimi ograniczeniami klasycznej formy. Jednostką napędowa pomimo wybitnie klasycznego charakteru dostarcza osiągi w znakomity sposób łącząc moc, moment obrotowy i wzorową pracę układu przeniesienia napędu. Do tego jakość pracy podwozia, skuteczność hamulców i dostępna przyczepność w niczym nie odbiegają od dostępnych na rynku roadsterów z segmentu Premium.
Po drugie Speed Twin pomimo wykorzystania w swojej konstrukcji najnowszych rozwiązań pozostaje klasykiem do szpiku kości. Nie chodzi jedynie o czyste linie, klasyczne wzornictwo czy mistrzowskie użycie chromu albo szczotkowanego aluminium. Chodzi mi tutaj o pozycję za kierownicą, sposób interakcji człowieka i maszyny, ale też charakter pojazdu. Przekładasz nogę przez kanapę i natychmiast znajdujesz się w świecie, w którym nie musisz się nigdzie spieszyć. Choć możesz przycisnąć...
Po trzecie oba modele mają wyraźnie odmienny charakter. Mocno przestrzegam przed odbieraniem modelu RS jako bogatszej wersji standardowego modelu 1200. Inna ergonomia sprawia, że na obu maszynach siedzi się inaczej, obie preferują inny styl jazdy i o żadnym z motocyklu nie można powiedzieć, że jeździ lepiej, lub gorzej. Oba są znakomite w spełnieniu określonych oczekiwań.
Więcej już wkrótce w pełnym materiale. A tymczasem łączę jeszcze kilka pełnych słońca zdjęć z Majorki.
Triumph Speed Twin 1200 i Triumph Speed Twin 1200 RS. Dane techniczne na rok 2025
Speed Twin 1200 RS | Speed Twin 1200 | |
SILNIK I NAPĘD | ||
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° | Rzędowy, chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 1200 cm³ | 1200 cm³ |
Średnica | 97.6 mm | 97.6 mm |
Suw | 80.0 mm | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 12.1:1 | 12.1:1 |
Maksymalna moc | 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. | 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 112 Nm przy 4 250 obr./min. | 112 Nm przy 4 250 obr./min. |
Układ zasilania | Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy | Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy |
Układ wydechowy | Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej | Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego | Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
PODWOZIE | ||
Rama | Kołyskowa, z rur stalowych | Kołyskowa, z rur stalowych |
Wahacz | Dwustronny, aluminiowy | Dwustronny, aluminiowy |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 17" x 3,5" | Odlewane z aluminium, 17" x 3,5" |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 17" x 5,0" | Odlewane z aluminium, 17" x 5,0" |
Przednia opona | 120/70 R17 | 120/70 R17 |
Tylna opona | 160/60 R17 | 160/60 R17 |
Przednie zawieszenie | 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 120 mm | 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down. Skok koła 120 mm |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 123 mm | Podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulowanym napięciem wstępnym, skok koła 116 mm |
Przedni hamulec | Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABS | Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Triumph’a, OCABS |
Tylny hamulec | Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS | Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT | Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT |
WYMIARY I MASA | ||
Długość | 2073 mm | 2070 mm |
Szerokość kierownicy | 792 mm | 792 mm |
Wysokość bez lusterek | 1127 mm | 1140 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm | 805 mm |
Rozstaw osi | 1414 mm | 1413 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 22.6 ° | 22.4 ° |
Wyprzedzenie | 92 mm | 91 mm |
Masa z płynami | 216 kg | 216 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14.5 litrów | 14.5 litrów |
SERWIS | ||
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze