tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph Speed Twin 1200 model na rok 2025. Opinia po te¶cie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Triumph Speed Twin 1200 model na rok 2025. Opinia po te¶cie

Autor: £owca 2024.12.17, 09:55 Drukuj

Za mną cały dzień za sterami nowego Triumpha Speed Twin 1200. Do dyspozycji mieliśmy obie wersje oferowane na sezon 2025, a warunki do sprawdzenia mieliśmy w sumie idealne. Całodniowe snucie się uliczkami miasteczek Majorki oraz szybkie przelotki górzystymi drogami na zachodzie wyspy dało mi znakomity pogląd na temat obu modeli. Zanim wyłożę moje przemyślenia w obszernym materiale, na szybko przekażę Wam trzy moje najważniejsze wnioski z tej prezentacji.

Po pierwsze Triumph dowozi obietnicę klasyka o współczesnych osiągach. Tutaj wszystko się zgadza. Dosiadasz maszyny, która wygląda jak milion dolarów, ale nie musisz zmagać się ze wszystkimi ograniczeniami klasycznej formy. Jednostką napędowa pomimo wybitnie klasycznego charakteru dostarcza osiągi w znakomity sposób łącząc moc, moment obrotowy i wzorową pracę układu przeniesienia napędu. Do tego jakość pracy podwozia, skuteczność hamulców i dostępna przyczepność w niczym nie odbiegają od dostępnych na rynku roadsterów z segmentu Premium.

NAS Analytics TAG

Po drugie Speed Twin pomimo wykorzystania w swojej konstrukcji najnowszych rozwiązań pozostaje klasykiem do szpiku kości. Nie chodzi jedynie o czyste linie, klasyczne wzornictwo czy mistrzowskie użycie chromu albo szczotkowanego aluminium. Chodzi mi tutaj o pozycję za kierownicą, sposób interakcji człowieka i maszyny, ale też charakter pojazdu. Przekładasz nogę przez kanapę i natychmiast znajdujesz się w świecie, w którym nie musisz się nigdzie spieszyć. Choć możesz przycisnąć...

Po trzecie oba modele mają wyraźnie odmienny charakter. Mocno przestrzegam przed odbieraniem modelu RS jako bogatszej wersji standardowego modelu 1200. Inna ergonomia sprawia, że na obu maszynach siedzi się inaczej, obie preferują inny styl jazdy i o żadnym z motocyklu nie można powiedzieć, że jeździ lepiej, lub gorzej. Oba są znakomite w spełnieniu określonych oczekiwań.

Więcej już wkrótce w pełnym materiale. A tymczasem łączę jeszcze kilka pełnych słońca zdjęć z Majorki.

Triumph Speed Twin 1200 i Triumph Speed Twin 1200 RS. Dane techniczne na rok 2025

  Speed Twin 1200 RS Speed Twin 1200
SILNIK I NAPĘD  
Rodzaj Chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° Rzędowy, chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°
Pojemność 1200 cm³ 1200 cm³
Średnica 97.6 mm 97.6 mm
Suw 80.0 mm 80.0 mm
Stopień sprężania 12.1:1 12.1:1
Maksymalna moc 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 4 250 obr./min. 112 Nm przy 4 250 obr./min.
Układ zasilania Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy
Układ wydechowy Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej
Układ napędowy Łańcuch X-ring Łańcuch X-ring
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego
Skrzynia biegów 6-stopniowa 6-stopniowa
PODWOZIE  
Rama Kołyskowa, z rur stalowych Kołyskowa, z rur stalowych
Wahacz Dwustronny, aluminiowy Dwustronny, aluminiowy
Przednie koło Odlewane z aluminium, 17" x 3,5" Odlewane z aluminium, 17" x 3,5"
Tylne koło Odlewane z aluminium, 17" x 5,0" Odlewane z aluminium, 17" x 5,0"
Przednia opona 120/70 R17 120/70 R17
Tylna opona 160/60 R17 160/60 R17
Przednie zawieszenie 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 120 mm 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down. Skok koła 120 mm
Tylne zawieszenie Podwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 123 mm Podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulowanym napięciem wstępnym, skok koła 116 mm
Przedni hamulec Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABS Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Triumph’a, OCABS
Tylny hamulec Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS
Przyrządy Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT
WYMIARY I MASA  
Długość 2073 mm 2070 mm
Szerokość kierownicy 792 mm 792 mm
Wysokość bez lusterek 1127 mm 1140 mm
Wysokość siedzenia 810 mm 805 mm
Rozstaw osi 1414 mm 1413 mm
Kąt pochylenia główki ramy 22.6 ° 22.4 °
Wyprzedzenie 92 mm 91 mm
Masa z płynami 216 kg 216 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14.5 litrów 14.5 litrów
SERWIS  
Interwał między przeglądami 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê