Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X 2024. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Marki Triumph i Bajaj długo kazały nam czekać na owoce swojej pracy, ale nareszcie są - motocykle brytyjskiej marki z silnikami o małej pojemności. To doskonała propozycja skierowana przede wszystkim do początkujących motocyklistów oraz do tych bardziej doświadczonych, którzy lubią delektować się drogą. Zachowują przy tym tradycyjny wygląd i mają na na pokładzie nowoczesne technologie.
Platforma silnikowa, na której oparte są motocykle, została stworzona od podstaw i nadano jej oznaczenie TR, co nawiązuje do linii Trophy. Odkładając na bok marketing, mamy tu jeden cylinder, chłodzenie cieczą i pojemność 389 cm3. Maksymalna moc generowana przez ten motor to 40 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 37,5 Nm. Silnik współpracuje ze skrzynią z 6 przełożeniami i oczywiście spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5. Istotny jest również fakt, że zastosowano tu system zarządzania silnikiem Bosch i elektroniczną przepustnicę.
Choć motocykle na zdjęciach mogą momentami wydawać się podobne, to nic bardziej mylnego. W obu przypadkach zastosowano różną geometrię ramy, a także skręcane ramy pomocnicze i aluminiowe wahacze. Model Speed 400 waży 170 kg, a Scrambler 400 X - 179 kg. Zbiornik paliwa ma pojemność 13 l. Kanapę umieszczono na wysokości 790 mm w Speed 400 i 835 mm w Scrambler 400 X. Różnice dotyczą również zawieszenia. W obu przypadkach zastosowano widelce upside-down, ale w Speed 400 widelec ma ma skok 140 mm, a w Scrambler 400 X - 150 mm. Do tego dochodzą amortyzator RSU z dodatkowym zewnętrznym zbiornikiem oraz regulacją napięcia wstępnego sprężyny i koła o średnicy 17 cali. W modelu Scrambler 400 X z przodu zamontowano koło o średnicy 19 cali. Ciekawostką jest zastosowanie przewodów hamulcowych w stalowym oplocie dla hamulca przedniego.
Jeśli chodzi o ergonomię, to tu również wyraźnie widać różnice w przeznaczeniu maszyn. W Speed 400 pozycja jest określana jako "komfortowa i angażująca", a w przypadku Scrambler 400 X postawiono na pozycję neutralną, co w połączeniu z szeroką kierownicą i większym rozstawem kół ułatwi manewrowanie na grząskim gruncie. O bezpieczeństwo dbają układ ABS i system kontroli trakcji, który można wyłączyć. Informacje są pokazywane na analogowym prędkościomierzu oraz ekranie LCD, gdzie znajdują się obrotomierz, informacja na temat zasięgu i wskaźnik biegu. Wyświetlacz jest też przygotowany do pokazywania stanu akcesoriów, takich jak podgrzewane manetki. Przewidziano też port ładowania USB-C. Oświetlenie wykonano w całości w technologii LED.
Triumph nie zapomniał o tych, którzy lubią dostosowywać motocykle do swoich potrzeb i gustu, dlatego lista akcesoriów ma ponad 25 pozycji. Będzie można je skonfigurować na stronie internetowej. Producent zapewnia, że modele Speed 400 i Scrambler 400 X będą miały konkurencyjną cenę, ale niestety poznamy ją dopiero na początku 2024 r. - to wtedy maszyny trafią do sprzedaży w Europie. W lipcu będą już dostępne w Indiach, bo powstały głównie z myślą o tym rynku.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze