tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph Daytona 675, Rocket III Classic i Scrambler - angielskie nowo¶ci na 2006 rok
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Triumph Daytona 675, Rocket III Classic i Scrambler - angielskie nowo¶ci na 2006 rok

Autor: Richie 2005.09.24, 15:40 Drukuj

Na rok 2006 firma Triumph przygotowała trzy nowości:

Pierwsza z nich jest adresowana do miłośników dalekich tras. Przestylizowany i przystosowany do wygodnych podróży Rocket III Classic. Zwolennikom rasowych oltimerów zaproponowano opartego na modelu Bonneville - Scramblera. Pełnego nowoczesnych rozwiązań, nawiązującego jednak klimatem i wyglądem do "dawnych, dobrych czasów". Najbardziej rewolucyjną nowością jest Daytona 675 Triple - jeszcze przed oficjalną premierą nazwana równie przełomowym motocyklem jak swego czasu Honda RC30 czy Ducati 916.

NAS Analytics TAG

Rocket III Classic

Podczas gdy oryginalny model podbił serca miłośników power-cruiserów to nowy Rocket III Classic jest bardziej dostosowany do relaksacyjnej jazdy. Producent skupił swoją uwagę na wygodzie kierowcy i pasażera. Podłogi dla kierowcy i komfortowe siedzenia oferowane są w standardzie. Wszystkie te subtelne zmiany wprowadzono by jeszcze ułatwić pokonywanie długich tras. Classic posiada ten sam niewiarygodnie elastyczny silnik, jak w poprzednim modelu i tak samo zestrojone zawieszenie. Bez względu na to czy podróżuje się solo czy z pasażerem i bagażem, prowadzi się go równie łatwo. Do wyboru są dwie wersje dwubarwnych wzorów malowania z ręcznie wykonanymi szparunkami. Chromowana pokrywa zaworów i końcówki wydechów kontrastują z czernią silnika. Rezultat? Powstała maszyna pełna dystynkcji i unikalnego stylu.

Oryginalny Scrambler? Tylko od Triumpha!

Niech młodzi wreszcie zobaczą, że ich ojcowie też mieli na czym pojeździć. Istotą ducha Scramblerów, był zadziorny wygląd, wysoko poprowadzone wydechy, tak by przejazd bezdrożami nie powodował ich utraty. "Kartoflaste" opony o nader wyrazistym bieżniku pozwalały na poruszanie się w każdym terenie, również w wielkomiejskiej dżungli. W jaki sposób? Zademonstrował to w jednym ze swych filmów Steve McQueen. W opinii wielu, to właśnie Scramblery dały początek Street fighterom. Teraz Triumph wprowadza nowego i nowoczesnego Scramblera, osadzonego jednak klimatem w tamtych dawnych, dobrych czasach. Dwucylindrowy, ośmiozaworowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 865 cm3 rozwija moc 55 KM przy 7000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 69 Nm osiąganych przy 5000 obr/min. Całości obrazu dopełnia płaska kanapa (jedno lub dwuosobowa), mała lampa (ze szkłem chronionym siatką), gumowe harmonijki osłaniające rury teleskopów (o średnicy 41 mm), szprychowe koła, dwa wysoko poprowadzone wydechy, czynią z niego zupełnie unikalną maszynę na dzisiejszym rynku motocykli. Scramblera nie przeznaczono dla tych, którzy poszukują zawrotnych szybkości. Ważniejsza jest możliwość pojechania "kiedykolwiek i gdziekolwiek". Świadczy o tym choćby obecność płyty ochraniającej silnik od spodu. Wprawdzie w latach 70 inne firmy również miały w swej ofercie Scramblery, jednak tylko Triumph może się powołać na ciągłość, linii, stylu i tradycji. Można powiedzieć, że w latach 50, ta angielska marka była prekursorem takich maszyn.

Daytona 675 Triple - Prawdziwa sensacja w "średniej klasie wagowej"!

Na pierwszy rzut oka zegary niemal jak w Speed Triple, przycisk startera i odzywa się charakterystyczny dźwięk rzędowej trójki, kwintesencji brytyjskości na dwóch kołach. Czyżby był to Speed Triple, ogłoszony przez wiele pism motocyklowych na świecie najlepszym "Street Fighterem" 2005r ? Jednak nie! Aerodynamiczne osłony, przywodzą na myśl skojarzenia z Daytona i... całkiem słusznie! Przed Wami absolutnie nowa maszyna - Daytona Triple!
Zwolennikom sportowej jazdy będzie również znana jako Daytona 675. Już po samej nazwie można się zorientować, że pojemność skokowa silnika nieznacznie wzrosła w porównaniu z Daytoną 650. Istotniejsza zmiana dotyczy wprowadzenia silnika trzycylindrowego. Rezultat? Jeszcze więcej mocy i momentu obrotowego i to w bardzo zwartej jednostce napędowej, co podczas ostrej, sportowej jazdy nie jest bez znaczenia.
Trzy rury wydechu poprowadzono do tłumika umieszczonego pod siedzeniem - żadnego przycierania puszkami na zakrętach! Odlewaną ramę z aluminium, uzbrojono w pełni regulowane zawieszenie. Tylny, przestrzenny wahacz podkreśla agresywny wygląd nowego modelu.
Tradycyjnie już dla Triumpha dopracowano najdrobniejsze detale, nawet mocowanie tablicy rejestracyjnej wspierające się na konstrukcji kratownicowej.
Daytona 675 wygląda i brzmi jak nic innego, co do tej pory poruszało się lub porusza na dwóch kołach! Ostra, agresywna linia nadwozia i parametry tego motocykla z pewnością zagwarantują ekscytujące doznania! O tym, że nie są to tylko szumne zapowiedzi, świadczą już pierwsze recenzje bardzo wysoko klasyfikujące tę maszynę. Alan Cathcart, (jeden z najbardziej znanych kierowców testujących motocykle) po przeprowadzonych jazdach nową Daytoną Triple ocenił ją nadzwyczaj korzystnie. Próbując określić "klasę wagową" i pozycję nowej Daytony, można stwierdzić, że jest to obecnie równie nowatorska maszyna jak niegdyś legendarna Honda RC30 (1988 rok), lub Ducati 916 (w 1992r).
Daytona 675 Triple została zaprojektowana i zbudowana w UK. Jednak wiele elementów pochodzi z innej produkcji np. japońskie są: hamulce Nissin, zawieszenie Kayaby i układ wtryskowy Keihina. Na czym polegają różnice i nowości?

Pełne specyfikacje wszystkich trzech motocykli znajdziecie na stronach producenta:

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê