Treningi na torze Nemuno Ziedas z ekip± MotoBracia
Ekipa MotoBracia po raz drugi w tym sezonie zagościła na torze Nemuno Ziedas na Litwie w dniach 14-16 czerwca 2013. Tym razem uczestnicy koczowali na torze przez dwa dni i dwie noce. Zaczęli już od piątku, nocowali na torze, aby rano w pełni sił wyjechać swoimi motocyklami na tor. Podczas dwóch dni treningowych działo się bardzo wiele – jazdy z instruktorem dla grup początkujących oraz jazdy treningowe dla grupy zaawansowanej. W odróżnieniu od poprzednich edycji, w grupie zaawansowanej jeździli ich przyjaciele z Litwy, którzy szkolili najlepszych uczestników. Czasy jakie kręcą Litwini na swoim torze są na prawdę dobre. 1:12:90 – taki najlepszy czas osiągnął Vitas podczas treningów. Czasy najlepszych uczestników z Polski oscylują w granicach 1:23:08 i wyżej więc mają do czego się podciągać. Czasy w grupie B - początkującej, mieściły się w granicach 1:30:00 – 1:35:00, oraz w grupie C - początkujący pierwszy raz na torze, 1:35:00 i wyżej.
Dwa dni treningów dały naprawdę w kość zarówno maszynom jak i samym uczestnikom, z drugiej strony przyniosły też duże postępy w jeździe motocyklem. Paweł był po raz pierwszy na torze, ujeżdża Yamahę YZF-R6 z 2009 roku, w siodle od 8 lat. Pierwszego dnia w grupie C osiągał czasy na granicy 1:45:09, w drugim dniu jego najlepszy zarejestrowany wynik to już 1:31:22 . Zapytany o wrażenia odpowiedział wprost „dwa dni na torze toru równe się 7 lat jazdy po ulicy”, podsumowując szczerym uśmiechem.
Wieczorami uczestnicy spędzali czas przy grillu i na rozmowach z instruktorami. Zebrany w ciągu dnia materiał foto i wideo był prezentowany przy okazji wieczorno-nocnych integracji. Już wtedy mogli oni wymieniać się spostrzeżeniami, a instruktor chętnie podpowiadał jak poprawić pozycję na motocyklu lub jakim torem jazdy jechać, aby osiągnąć lepsze wyniki. Najbardziej zawzięci zrobili na torze około 700 km, ci których forma nie pozwalała na tyle zrobili prawdę mówiąc niewiele mniej. Pierwszego dnia treningi trwały w godzinach 9:00 – 22:00, drugiego dnia nieco krócej, ale równie energicznie.
Następna edycja MotoBraciowych otwartych treningów na torze Nemuno Ziedas odbędzie się w terminie 14-16 sierpnia 2013, szczegóły znajdziecie na stronie www.MotoBracia.pl oraz na facebook'u.
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeBy³em, widzia³em, je¼dzi³em na "Techniczno-sportowych kompleksach" nad Niemnem i POLECAM. Szaro.
OdpowiedzDobrze, ¿e na drogach jest bezpieczniej... Po co pisaæ takie posty?
OdpowiedzPo to, ¿eby ludzie którzy chcieliby siê tam wybraæ byli ¶wiadomi zanim zobacz± to na w³asne oczy. Poza tym czy ja odnosi³em siê do drogi publicznej? Je¶li chcesz ¿ebym siê odniós³ to potiwerdze ¿e na pewno jest bezpieczniej, ale bior±c pod uwagê, i¿ na torze czêsto jedzie siê na granicy swoich mo¿lowi¶ci - co grozi upadkiem - ka¿da pomy³ka na tym torze mo¿e byæ bardzo gro¼na w skutkach.
Odpowiedzfakt, jest jedno miejsce ktore jest w miare niebezpieczne pod warunkiem ze ci wysiada hamulce, w innym wypadku naprawde trzeba by wrecz CHCIEC zeby spowodowac niebezpieczny wypadek (mam na mysli wlasnie dane barierki) lub byc samobojca... bylem tam dwa razy w tym na ostatnim wypadzie wlasnie, zdarzaja sie szlify ale lepiej tam niz na ulicy tak jak mowicie, tor fakt nie jest moze mistrzostwem swiata ale naprawde da rade podszlifowac umiejetnosci i sie wiele rzeczy nauczyc a nawet zaawansowani dadza rade super sie pobawic, wiec osobiscie uwazam ze jest to lepsza opcja dla wielu motocyklistow ktorzy maja daleko do poznania oraz ograniczone srodki bo nie oszukujmy sie tam jest o wiele drozej i znacznie wieksze ograniczenia (np g³o¶no¶æ na wydechu...) dlatego tez uwazam ze wcale nie jest to takim zlym wyjsciem.. . Oczywi¶cie powy¿sze wywody s± tylko i wylacznie moim zdaniem. Pozdrawiam wszystkich :)
OdpowiedzNo tych niebezpiecznych miejsc jest jednak zdecydowanie wiêcej ni¿ jedno, a powa¿na gleba mo¿e byæ skutkiem nie tylko niesprawnych hamulców - poni¿ej przyk³ad: http://www.youtube.com/watch?v=ObwJPVsWMxA
OdpowiedzTen tor jest dla samobójców (metalowe bandy ustawione na niektórych zakrêtach w odleg³o¶ci 2 m od asflatowej drogi) . Kto by³ ten wie.
Odpowiedz