Toyota iQ z silnikiem od motocykla Kawasaki ZX-14R. Szalony projekt japońskich studentów
Choć powierzchownie Japończycy wydają się stonowani i nieśmiali, to ich motoryzacyjne dokonania pokazują, że pozory zdecydowanie mylą. Jednym z najlepszych przykładów jest studencki projekt Toyoty iQ z silnikiem od motocykla.
Toyota iQ to samochód produkowany od 2008 do 2015 roku w nadwoziu trzydrzwiowym i czterodrzwiowym. Najmocniejszym montowanym w nim silnikiem był benzynowy o pojemności 1,329 cm3, który generował maksymalną moc 97 koni mechanicznych. Studenci z Saitama Automobile College postanowili tchnąć w małe autko nieco więcej życia montując silnik z Kawasaki ZX-14R. Nie jest to pierwszy tego typu projekt, ponieważ wcześniej ktoś z Florydy wrzucił do Toyoty iQ silnik od Yamahy R1, a 3 lata temu w Goodwood pojawił się Aston Martin Cygnet z silnikiem V8 o pojemności 4,7 l.
Samochód stworzony przez japońskich studentów został ochrzczony jako Yaris Jr, co ma być nawiązaniem do Yarisa GR, który z pakietem od Toyota Racing Development kosztuje prawie 300 tys. zł. Silnik generuje tam moc 261 KM. W przypadku tego projektu mamy silnik Kawasaki o mocy 197 KM zamknięty w nieco mniejszym "pudełku" niż Yaris. Oczywiście można sobie zadać pytanie "Po co?", ale... po co? Szkoda, że poza filmem przedstawiającym uruchomienie silnika, nie ma żadnych materiałów pokazujących to cudo w akcji.
全国のヤリスJrファンの皆様お待たせいたしました😎
— 埼玉自動車大学校(公式) (@saijidai) February 15, 2022
補強中ではありますがエンジン始動動画です!!#埼玉自動車大学校 #埼自大 #SAIJIDAI #ネッツトヨタ東埼玉 #ネッツトヨタ埼玉 #IQ #GRYaris #ヤリス #バイク王 #BRIDE #BLITZ #WORK #Sparco #ガレージベリー pic.twitter.com/u6eweZHzZ4
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze