Tor Aragon - w MotoGP do 2016 za 41 mln euro
Za organizacjê rund Motocyklowych Grand Prix do 2016 roku, zarz±d toru Motorland Aragon musi zap³aciæ Dornie Sports 41 mln euro. Zyski s± jednak wiêksze...
W sezonie 2010 tor Motorland Aragon wkrad³ siê do Motocyklowych Grand Prix pod nieobecno¶æ Balatonringu, który nie zosta³ ukoñczony na czas. Debiut by³ na tyle udany, ¿e Miêdzynarodowe Zrzeszenie Zespo³ów Wy¶cigów Drogowych (IRTA) przyzna³o tytu³ „Najlepszego Grand Prix 2010”. Do tego dochodzi nagroda za „Najlepsz± Organizacjê w roku 2010” i co ciekawe, tor Aragon jako pierwszy w historii zdoby³ j± dla debiutuj±cego obiektu. Efektem sukcesu jest przed³u¿enie umowy z Dron± Sports na organizowanie Motocyklowych Grand Prix do 2016 roku.
Nieoficjaln± drog± ujawnione zosta³y te¿ kwoty kr±¿±ce dooko³a tego kontraktu, które zazwyczaj s± tajne. Za mo¿liwo¶æ przyjêcia karuzeli MotoGP, zarz±d musi zap³aciæ Dornie 6 mln euro w roku 2011 oraz po 7 000 000 euro w latach 2012-2016. £±cznie daje to ca³kiem spor± sumkê 41 milionów euro. Organizacja rundy 2010 kosztowa³a 5 mln.
Kwoty te wygl±daj± odstraszaj±co, szczególnie w obliczu kryzysu w motocyklizmie oraz jeszcze wiêkszego kryzysu ekonomicznego w Hiszpanii, jednak badania mówi± co innego. Runda na torze Aragon przynios³a 45 milionów euro zysku, natomiast w przypadku pozosta³ych trzech rund w Hiszpanii, by³o to po oko³o 30 mln euro. A tor Jerez jest bliski bankructwu...
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeszkoda ¿e: 1. polska infrastruktura nie pozwala, 2. w polsce niewele osob wie co to Motogp, 3. motogp nie initeresuje sie polsk±, bo to by³by MEGA zysk dla naszego kraju...
Odpowiedz4. nie reklamujemy fajek 5. nie wolno nawet browarka zalansowaæ 6. debile z alei ujazdowskich zakazali hazardu... to kto ma sponsorowaæ GP Polski? Episkopat? oni bunkier na wilanowie z naszych pieniêdzy buduj± i "krasnale" z JPII po ca³ej Polsce.
Odpowiedzsmieszne a zarazem smutne:( ale zgadzam siê z Tob±
Odpowiedz