Tom Sykes najszybszy w testach na Imoli
Wczoraj odbyły się dodatkowe testy WSBK na torze Imola. Uczestniczyła większość zespołów (za wyjątkiem Effenbert-Liberty, Pata i Pro Ride Honda) aby dobrze przygotować się do rundy w Assen, która odbędzie się 22 kwietnia.
Cieniem na sportowym wymiarze poniedziałku położył się koszmarny wypadek Lascorza, który miał miejsce przy prędkości 200 km/h. Prawdopodobnie w tej chwili trwa operacja 27 letniego kierowcy Kawasaki, w szpitalu Maggiore w Bolonii. Niestety prognozy nie są dobre i ostatnie doniesienia mówią o bardzo poważnych obrażeniach i realnej groźbie paraliżu dolnej części ciała. Włoska policja prowadzi dochodzenie w tej sprawie (co jest standardową procedurą) i już wczoraj skonfiskowała totalnie zniszczony wrak ZX-10R z numerem 17.
Wróćmy jednak do wyników testów. Najlepszy czas wykręcił Tom Sykes (1.46.609) poprawiając swoje osiągnięcie z wygranego Superpole ( 1.47.748). Drugi czas wykręcił Jonathan Rea (1′47.121), trzeci Leon Camier (1′47.238). Cała trójka poprawiła swoje czasy z weekendowych kwalifikacji, co ma być zasługą między innymi nowych opon Pirelli. Pełne wyniki poniżej.
Wyniki WSBK Imola Test:
1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 1′46.609
2. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 1′47.121
3. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 1′47.238
4. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 1′47.257
5. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 1′47.351
6. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 1′47.430
7. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 1′47.779
8. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 1′47.848
9. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 1′47.989
10. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 1′48.011
11. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1′48.066
12. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 1′48.149
13. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 1′48.197
14. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 1′48.273
15. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 1′48.484
16. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 1′48.915
17. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1′49.805
18. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 1′50.124
19. John Hopkins (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 1′50.378
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeMam nadzieję, że Kawasaki wreszcie będzie w stanie utrzymać pierwszą pozycję w wyścigu. Szkoda Lascorza. Mam nadzieję, że wróci do zdrowia
Odpowiedzmarne szanse, nie wiem czy zauważyłeś ale Kawa w ostatnich wyścigach prowadzi na początku bo ma atomowy start ale cały czas walczy aby się utrzymać podczas gdy Checka spokojnie sobie za nim jedzie i w drugiej części wyścigu na luzaku odjeżdża Moim zdaniem Checka opanował do perfekcji szybką jazdę z jednoczesnym szanowaniem opon, bo jak inni zaczynają się ślizgać on odjeżdża...
OdpowiedzKawasaki to nie tylko atomowy start, ale także dobre tempo na pojedynczym okrążeniu. Problem natomiast leży w nienajlepszym tempie w wyścigu prawdopodobne spowodowanym szybkim zużyciem ogumienia. W każdym bądź razi można się cieszyć że Kawasaki wróciło do walki, podnosząc sportowe emocje rywalizacji.
OdpowiedzOpowiadasz głupoty, a który zawodnik oprócz carlosa objechał sykesa?? Ani biaggi ani haslam sobie nie poradził wiec wyscigowe tempo maja okej. Tom ma duże cisnienie bo kawasaki chce pokazac jak zx10r jest szybkie temu jezdzi nerwowo a dycha zjada opony. Co nie zmienia faktu że kawasaki jest piekielnie szybkie w tym sezonie. W generalce tom traci do biaggiego tylko 2 punkty a do carlosa 6 wiec zobaczymy co bedzie w Assen i kto przejmie prowadzenie w tabeli ;)
OdpowiedzSkoro mają takie dobre tempo to czemu nie potrafią wygrać? To nie jest przypadek.
OdpowiedzOdpowiedz jest bardzo posta, Tom ciągle sie uczy i nie ma co ukrywac nie posiada takiego doswiadczenia jak Checa ale jest przy tym chyba najtrudniejszym zawodnikiem w stawce do wyprzedzenia. Na sukcesy poczekamy. odbyła sie dopiero druga runda a ty juz piszesz że nie potrafi wygrac, do tej pory było zle teraz sa co wyscig podia a ty ciagle narzekasz jakiś malkontent z ciebie. Widze że nie masz pojecia o czym piszesz z tym wyscigowym tempem.
OdpowiedzTo ty człowieku nie wiesz co piszesz. Tom miał już czas na naukę, nie jest to przecież jego pierwszy sezon na Kawasaki. To nie tu leży problem. Sam zawodnik Kawasaki wskazuje ( http://www.tomsykes66.com/news/104-double-podium-joy-for-sykes-at-imola.html ) że problemem mogą być szybciej zużywające się opony niż u głównego konkurenta Carlosa Check, co przekłada się na gorsze tempo wyścigowe. Kawasaki życzę jak najlepiej bo dzięki nim wyścigi są ciekawsze. Liczę na to że w tym sezonie wygrają pełny wyścig ( w odróżnieniu od zeszłego sezonu gdzie wygrali przerwany wyścig w deszczu) bo mają duży potencjał. Nic nie narzekam, tylko pisze jak jest (opierając się zresztą na opinii zawodnika). Nigdzie też nie pisałem że Kawasaki nie potrafi wygra ( bo to jest kwestią czasu. I na koniec mam prośbę - powstrzymaj swoje dziecinne emocje które przysłaniają Ci umiejętności racjonalnego myślenia i wyrażaj się z większym szacunkiem.
OdpowiedzPewnie już nie będzie się ścigał, no ale trudno. Najważniejsze, żeby wyszedł z tego cały i zdrowy... O J.Rea drugie miejsce :) Niech tak trzyma do Assen! Musi wygrać kolejny wyścig! :P
OdpowiedzSzkoda Joana, oby chłopak szybko doszedł do siebie.
Odpowiedz