Tom Sykes najszybszy w testach na Aragon
Wczoraj zakończyły się trzydniowe testy World Superbike na torze Aragon. Ostatniego dnia ponownie najszybszy okazał się Tom Sykes, który na swoim ZX-10R w specyfikacji 2013 pojechał 1.157.6. Zieloni już za kilka tygodni mają zaplanowane kolejne testy na torze w Walencji.
Bardzo dobre wyniki uzyskali Max Biaggi, który na swojej Aprilii był wolniejszy od Brytyjczyka tylko o 0,2 sekundy oraz Leon Camier, który na Suzuki zaopatrzonym w 17 calowe koła był tuż za obecnym Mistrzem Świata.
W środę poranna sesja została przerwana z powodu awarii Panigale Carlosa Checi, które zalało tor olejem. W ten oto sposób wszyscy mieli nieplanowaną przerwę konieczną na doprowadzenie nawierzchni do ładu. Nieoficjalnie jednak mówi się o tym, że wyciek oleju może być najmniejszym zmartwieniem zespołów dosiadających Ducati. Checa na motocyklu, który miał strącać rywali jak pionki był wolniejszy w testach od Sykesa o blisko sekundę. Giugliano (co prawda rozłożony przez grypę) pojechał jeszcze wolniej. Oczywiście to dopiero początek przygotowań do nadchodzącego sezonu, ale bez wątpienia zespół Althea Racing czeka mnóstwo pracy. Jak stwierdził sam Checa:
“Moje wrażenia są pozytywne. Ciągle jesteśmy nieco z tyłu jeśli chodzi o czasy, ale jesteśmy tutaj przede wszystkim po to, aby pracować nad motocyklem, próbować nowych rozwiązań i starać się zrozumieć co możemy zrobić, aby pojechać szybciej. To normalny etap prac rozwojowych. 1199 Panigale to motocykl ekstremalny i wymaga nieco innego stylu jazdy. My jesteśmy na początku podróży, w jej pierwszej fazie, a przed nam wciąż mnóstwo pracy. Nowe opony 17 calowe pracują bardzo dobrze, gdy podniosła się temperatura i poprawiły warunki mogliśmy wykonać wiele okrążeń. Zebrane dane będą bardzo przydatne w dalszej pracy."
Większość zespołów, w tym ekipy BMW oraz Hondy, będą ponownie testować w Hiszpanii na torze Jerez już w przyszłym miesiącu.
Wyniki testów na torze Aragon - dzień 3:
1. Tom Sykes (Kawasaki) 1′57.6
2. Max Biaggi (Aprilia) 1′57.8
3. Leon Camier (Suzuki) 1′58.1
4. Eugne Laverty (Aprilia) 1′58.1
5. Michele Fabrizio (Aprilia) 1′58.4
6. Loris Baz (Kawasaki) 1′58.5
7. Carlos Checa (Ducati) 1′58.5
8. Davide Giugliano (Ducati) 1′59.4
9. Alex Hoffman (Aprilia) 2′00.7
10. Josh Waters (Suzuki) 2′00 .9.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzepanigale ma tak zj.pny srodek wykresu mocy ze sie wpale niemeisci .
OdpowiedzMówisz o cywilnej wersji czy o SBK??
Odpowiedzw sbk nawet jesli by tego niezlikiwdoali i tak to niewiele by zmienilo i tu na torze to zaden minus bo wykorzystywany jest wykres powyzej tej doliny ma to znaczenie jedynie w jezdzie na drodze elastycznosc czy tez poprostu zwykla jazda nie do odciecia
Odpowiedzw sumie nie moj blad bodajze w 1198 i 1098 wykres byl na tyle dobry ze na 1 kolku mialy jedna zmiane biegow mniej a to tez istotne
Odpowiedzseria .na 6 biegu w zakresie rpedkosci 120 km /h do 220 km/h ma ogramna doline w porownaniu do reszty stawki "litrow".testow nieczytales?
OdpowiedzTak czy siak ducati to przeraklamowany motocykl. Za cene panigale można sobie kupic 2 nowe dużo lepsze motocykle pod względem osiągów jak i praktycznosci na drodze.
OdpowiedzI znowu sykes najszybszy :) ahh te przereklamowane panigale...
Odpowiedz