Tom Sykes najszybszy w testach na Aragon
Wczoraj zakoñczy³y siê trzydniowe testy World Superbike na torze Aragon. Ostatniego dnia ponownie najszybszy okaza³ siê Tom Sykes, który na swoim ZX-10R w specyfikacji 2013 pojecha³ 1.157.6. Zieloni ju¿ za kilka tygodni maj± zaplanowane kolejne testy na torze w Walencji.
Bardzo dobre wyniki uzyskali Max Biaggi, który na swojej Aprilii by³ wolniejszy od Brytyjczyka tylko o 0,2 sekundy oraz Leon Camier, który na Suzuki zaopatrzonym w 17 calowe ko³a by³ tu¿ za obecnym Mistrzem ¦wiata.
W ¶rodê poranna sesja zosta³a przerwana z powodu awarii Panigale Carlosa Checi, które zala³o tor olejem. W ten oto sposób wszyscy mieli nieplanowan± przerwê konieczn± na doprowadzenie nawierzchni do ³adu. Nieoficjalnie jednak mówi siê o tym, ¿e wyciek oleju mo¿e byæ najmniejszym zmartwieniem zespo³ów dosiadaj±cych Ducati. Checa na motocyklu, który mia³ str±caæ rywali jak pionki by³ wolniejszy w testach od Sykesa o blisko sekundê. Giugliano (co prawda roz³o¿ony przez grypê) pojecha³ jeszcze wolniej. Oczywi¶cie to dopiero pocz±tek przygotowañ do nadchodz±cego sezonu, ale bez w±tpienia zespó³ Althea Racing czeka mnóstwo pracy. Jak stwierdzi³ sam Checa:
“Moje wra¿enia s± pozytywne. Ci±gle jeste¶my nieco z ty³u je¶li chodzi o czasy, ale jeste¶my tutaj przede wszystkim po to, aby pracowaæ nad motocyklem, próbowaæ nowych rozwi±zañ i staraæ siê zrozumieæ co mo¿emy zrobiæ, aby pojechaæ szybciej. To normalny etap prac rozwojowych. 1199 Panigale to motocykl ekstremalny i wymaga nieco innego stylu jazdy. My jeste¶my na pocz±tku podró¿y, w jej pierwszej fazie, a przed nam wci±¿ mnóstwo pracy. Nowe opony 17 calowe pracuj± bardzo dobrze, gdy podnios³a siê temperatura i poprawi³y warunki mogli¶my wykonaæ wiele okr±¿eñ. Zebrane dane bêd± bardzo przydatne w dalszej pracy."
Wiêkszo¶æ zespo³ów, w tym ekipy BMW oraz Hondy, bêd± ponownie testowaæ w Hiszpanii na torze Jerez ju¿ w przysz³ym miesi±cu.
Wyniki testów na torze Aragon - dzieñ 3:
1. Tom Sykes (Kawasaki) 1′57.6
2. Max Biaggi (Aprilia) 1′57.8
3. Leon Camier (Suzuki) 1′58.1
4. Eugne Laverty (Aprilia) 1′58.1
5. Michele Fabrizio (Aprilia) 1′58.4
6. Loris Baz (Kawasaki) 1′58.5
7. Carlos Checa (Ducati) 1′58.5
8. Davide Giugliano (Ducati) 1′59.4
9. Alex Hoffman (Aprilia) 2′00.7
10. Josh Waters (Suzuki) 2′00 .9.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzepanigale ma tak zj.pny srodek wykresu mocy ze sie wpale niemeisci .
OdpowiedzMówisz o cywilnej wersji czy o SBK??
Odpowiedzw sbk nawet jesli by tego niezlikiwdoali i tak to niewiele by zmienilo i tu na torze to zaden minus bo wykorzystywany jest wykres powyzej tej doliny ma to znaczenie jedynie w jezdzie na drodze elastycznosc czy tez poprostu zwykla jazda nie do odciecia
Odpowiedzw sumie nie moj blad bodajze w 1198 i 1098 wykres byl na tyle dobry ze na 1 kolku mialy jedna zmiane biegow mniej a to tez istotne
Odpowiedzseria .na 6 biegu w zakresie rpedkosci 120 km /h do 220 km/h ma ogramna doline w porownaniu do reszty stawki "litrow".testow nieczytales?
OdpowiedzTak czy siak ducati to przeraklamowany motocykl. Za cene panigale mo¿na sobie kupic 2 nowe du¿o lepsze motocykle pod wzglêdem osi±gów jak i praktycznosci na drodze.
OdpowiedzI znowu sykes najszybszy :) ahh te przereklamowane panigale...
Odpowiedz