tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Testy MotoGP w Brnie - Crutchlow najszybszy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Tuż po rundzie na czeskim Brnie zespoły MotoGP przeprowadziły pierwsze testy motocykli które będą wykorzystywały w sezonie 2013 oraz rozwiązań, które mają pomóc jeszcze w tym sezonie.

Najszybszy w czasie testu okazał się Cal Crutchlow, który wykręcił czas 1:56.461, świetnie pojechał także jego kolega z zespołu Andrea Dovizioso, który osiągnął minimalnie gorszy czas. Anglik wydaje się być mocno zmotywowany, właśnie odnowił swój kontrakt z zespołem Tech3. Taki a nie inny układ listy wyników nie ma jednak większego znaczenia, bo w teście nie chodziło wyłącznie o wykręcanie super szybkich czasów. Jorge Lorenzo skupił się na testowaniu prototypu na rok 2013. Choć tempo jazdy Hiszpana ustępowało temu z minionego weekendu, lider klasyfikacji Mistrzostw Świata był zadowolony z testu. Zadowolenia nie kryli także zawodnicy Hondy, w szczególności Jonathan Rea, który zastąpił na testach Stonera i którego zobaczymy jako zastępstwo Australijczyka w najbliższych wyścigach.

Podczas gdy wszyscy ciężko pracowali najlepiej bawił się Loris Capirossi, który jeździł różnymi motocyklami CRT(Suter-BMW Edwardsa, FTR Honda Pirro i FTR-Kawasaki Hernandeza) oraz protypem RC213V Bautisty. To właśnie na maszynie Hiszpana Capirossi wykręcił swój najlepszy czas 2’00.4 - całkiem nieźle jak na emeryta, który nie jeździł prototypami od blisko roku czasu.  Oto co zawodnicy mieli do powiedzenia:

Cal Crutchlow: “To był dobry test i jestem zadowolony ze swoich czasów. Cały poranek i pierwszą jazdę po południu zrobiliśmy na tylnej oponie z sobotnich kwalifikacji. Pojechałem na niej 56,9 co jest tempem z wyścigu, tyle że opona miała już zrobione 44 okrążenia. Próbowaliśmy innych ustawień, ale obecnie mój największy problem z motocyklem polega na tym, że dokonujemy dużych zmian, a tempo jazdy pozostaje takie samo, więc nie wiadomo w którym kierunku powinniśmy się poruszać. Przykładowo przed wyścigiem w piątek męczyłem się z twardą oponą, ale przetestowałem ją ponownie i okazała się o wiele szybsza i trwalsza, co oznacza duży pozytyw. Opuszczamy Brno naprawdę zadowoleni, bo był to dla nas wspaniały weekend.”

Andrea Dovizioso: “To był pozytywny test, próbowaliśmy zrozumieć różne ustawienia, które poprawiły moją prędkość w zakręcie w porównaniu z wyścigiem, szczególnie w środku zakrętu. Znaleźliśmy pozytywne i negatywne konsekwencje zmian, zatem był to dobry eksperyment, który pozwolił nam znaleźć kierunek zmian aby uczynić mnie szybszym w zakrętach. Próbowaliśmy zmian z przodu, ale nie powodowały one znaczącej poprawy, zatem jaśniejsze jest już to, że musimy szukać poprawy z tyłu."

Jorge Lorenzo: ”Testowaliśmy motocykl na 2013, na chwilę obecną to jedynie prototyp i to nie w wersji ostatecznej. Inżynierowie będą mieli teraz dane do pracy na najbliższe kilka tygodni przed kolejnym testem. Pracowaliśmy także nad hamowaniem, które było tematem z którym walczyłem podczas rywalizacji z Danim w czasie niedzielnego wyścigu. Trochę je poprawiliśmy, co powinno pomóc w urwaniu dziesiątych części sekundy na okrążeniu.”

Dani Pedrosa: ”Dziś przeprowadziliśmy generalny test szukając poprawy tego, co mieliśmy w niedzielnym wyścigu. W kilku miejscach próbowaliśmy ograniczyć wibracje, ale to bardzo trudne do poprawienia, skupiliśmy się zatem na elektronice i zawieszeniach próbując znaleźć nieco więcej przyczepności na wyjściach z zakrętów. Wypróbowałem także nowy amortyzator Ohlinsa, który dał mi dobre odczucia, mamy też nowe pomysły co powinniśmy przetestować w Aragonie w przyszłym tygodniu.”

Jonathan Rea: “To dla mnie życiowa szansa i jestem wdzięczny Hondzie, że poprosiła mnie o to, abym był tutaj, choć myślami jestem z Caseyem, który powinien być tutaj i życzę mu jak najszybszego powrotu do zdrowia. Moje pierwsze wrażenia są takie, że motocykl nie jest wcale taki trudny do okiełznania. To opony i sposób ich pracy sprawiają mi trudności. Mam problem z wychodzeniem z zakrętów, co z pewnością wiąże się z pewnością siebie, muszę też dociążyć przód i znaleźć pewność siebie. To jednak pierwszy dzień i nie chcę szukać granic i ryzykować ich przekroczenia. To świetne, że mogę zobaczyć dane Daniego i uczyć się z nich gdzie jechać szybko, to bardzo duża pomoc. To wspaniały dzień, jeden z najlepszych w moim życiu. Całą karierę byłem kierowcą Hondy, a teraz możliwość jazdy najlepszą na świecie Hondą jest spełnieniem marzeń.”

Brno - test MotoGP:

01 Cal Crutchlow - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - 1’56.461 (47 okr)
02 Andrea Dovizioso - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - + 0.117 (31 okr)
03 Jorge Lorenzo - Yamaha Factory Racing - Yamaha YZR M1 - + 0.238 (54 okr)
04 Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - Honda RC213V - + 0.242 (45 okr)
05 Stefan Bradl - LCR Honda MotoGP - Honda RC213V - + 0.695 (69 okr)
06 Alvaro Bautista - San Carlo Honda Gresini - Honda RC213V - + 0.700 (62 okr)
07 Ben Spies - Yamaha Factory Racing - Yamaha YZR M1 - + 1.013 (15 okr)
08 Jonathan Rea - Repsol Honda Team - Honda RC213V - + 3.134 (61 okr)
09 Yonny Hernandez - Avintia Blusens - BQR FTR - + 3.282 (40 okr)
10 Ivan Silva - Avintia Blusens - BQR FTR - + 4.206 (83 okr)
11 Michele Pirro - San Carlo Honda Gresini - FTR Honda MGP12 - + 4.402 (33 okr)
12 Loris Capirossi - NGM Mobile Forward Racing - BMW Suter - +5.588 (5 okr)
13 Colin Edward - Speed Master +6.682 (29 okr)

Rea MotoGP
Rea motogp test
Rea motogp test brno
Rea motogp test brno 2012
Rea na winklu
Rea test brno
Rea winkiel
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Capirossi motogp test brno
CRT motogp test
CRT motogp test brno
Dani motogp test brno
Dani Pedrosa motogp test brno
Honda Box motogp test
Honda Rea motogp test
Honda Rea motogp test brno
Jonathan Rea motogp test brno
Jonathan Rea przed kompem
Jony Rea zejscie na kolano
Lorenzo motogp test brno
na kolanie motogp test brno
Pedrosa motogp test brno
Pedrosa tylem motogp test brno
Pedrosa w zakrecie
Rea kolano
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
motul belka 950
NAS Analytics TAG
na górę