Tuż po rundzie na czeskim Brnie zespoły MotoGP przeprowadziły pierwsze testy motocykli które będą wykorzystywały w sezonie 2013 oraz rozwiązań, które mają pomóc jeszcze w tym sezonie.
Najszybszy w czasie testu okazał się Cal Crutchlow, który wykręcił czas 1:56.461, świetnie pojechał także jego kolega z zespołu Andrea Dovizioso, który osiągnął minimalnie gorszy czas. Anglik wydaje się być mocno zmotywowany, właśnie odnowił swój kontrakt z zespołem Tech3. Taki a nie inny układ listy wyników nie ma jednak większego znaczenia, bo w teście nie chodziło wyłącznie o wykręcanie super szybkich czasów. Jorge Lorenzo skupił się na testowaniu prototypu na rok 2013. Choć tempo jazdy Hiszpana ustępowało temu z minionego weekendu, lider klasyfikacji Mistrzostw Świata był zadowolony z testu. Zadowolenia nie kryli także zawodnicy Hondy, w szczególności Jonathan Rea, który zastąpił na testach Stonera i którego zobaczymy jako zastępstwo Australijczyka w najbliższych wyścigach.
Podczas gdy wszyscy ciężko pracowali najlepiej bawił się Loris Capirossi, który jeździł różnymi motocyklami CRT(Suter-BMW Edwardsa, FTR Honda Pirro i FTR-Kawasaki Hernandeza) oraz protypem RC213V Bautisty. To właśnie na maszynie Hiszpana Capirossi wykręcił swój najlepszy czas 2’00.4 - całkiem nieźle jak na emeryta, który nie jeździł prototypami od blisko roku czasu. Oto co zawodnicy mieli do powiedzenia:
Cal Crutchlow: “To był dobry test i jestem zadowolony ze swoich czasów. Cały poranek i pierwszą jazdę po południu zrobiliśmy na tylnej oponie z sobotnich kwalifikacji. Pojechałem na niej 56,9 co jest tempem z wyścigu, tyle że opona miała już zrobione 44 okrążenia. Próbowaliśmy innych ustawień, ale obecnie mój największy problem z motocyklem polega na tym, że dokonujemy dużych zmian, a tempo jazdy pozostaje takie samo, więc nie wiadomo w którym kierunku powinniśmy się poruszać. Przykładowo przed wyścigiem w piątek męczyłem się z twardą oponą, ale przetestowałem ją ponownie i okazała się o wiele szybsza i trwalsza, co oznacza duży pozytyw. Opuszczamy Brno naprawdę zadowoleni, bo był to dla nas wspaniały weekend.”
Andrea Dovizioso: “To był pozytywny test, próbowaliśmy zrozumieć różne ustawienia, które poprawiły moją prędkość w zakręcie w porównaniu z wyścigiem, szczególnie w środku zakrętu. Znaleźliśmy pozytywne i negatywne konsekwencje zmian, zatem był to dobry eksperyment, który pozwolił nam znaleźć kierunek zmian aby uczynić mnie szybszym w zakrętach. Próbowaliśmy zmian z przodu, ale nie powodowały one znaczącej poprawy, zatem jaśniejsze jest już to, że musimy szukać poprawy z tyłu."
Jorge Lorenzo: ”Testowaliśmy motocykl na 2013, na chwilę obecną to jedynie prototyp i to nie w wersji ostatecznej. Inżynierowie będą mieli teraz dane do pracy na najbliższe kilka tygodni przed kolejnym testem. Pracowaliśmy także nad hamowaniem, które było tematem z którym walczyłem podczas rywalizacji z Danim w czasie niedzielnego wyścigu. Trochę je poprawiliśmy, co powinno pomóc w urwaniu dziesiątych części sekundy na okrążeniu.”
Dani Pedrosa: ”Dziś przeprowadziliśmy generalny test szukając poprawy tego, co mieliśmy w niedzielnym wyścigu. W kilku miejscach próbowaliśmy ograniczyć wibracje, ale to bardzo trudne do poprawienia, skupiliśmy się zatem na elektronice i zawieszeniach próbując znaleźć nieco więcej przyczepności na wyjściach z zakrętów. Wypróbowałem także nowy amortyzator Ohlinsa, który dał mi dobre odczucia, mamy też nowe pomysły co powinniśmy przetestować w Aragonie w przyszłym tygodniu.”
Jonathan Rea: “To dla mnie życiowa szansa i jestem wdzięczny Hondzie, że poprosiła mnie o to, abym był tutaj, choć myślami jestem z Caseyem, który powinien być tutaj i życzę mu jak najszybszego powrotu do zdrowia. Moje pierwsze wrażenia są takie, że motocykl nie jest wcale taki trudny do okiełznania. To opony i sposób ich pracy sprawiają mi trudności. Mam problem z wychodzeniem z zakrętów, co z pewnością wiąże się z pewnością siebie, muszę też dociążyć przód i znaleźć pewność siebie. To jednak pierwszy dzień i nie chcę szukać granic i ryzykować ich przekroczenia. To świetne, że mogę zobaczyć dane Daniego i uczyć się z nich gdzie jechać szybko, to bardzo duża pomoc. To wspaniały dzień, jeden z najlepszych w moim życiu. Całą karierę byłem kierowcą Hondy, a teraz możliwość jazdy najlepszą na świecie Hondą jest spełnieniem marzeń.”
Brno - test MotoGP:
01 Cal Crutchlow - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - 1’56.461 (47 okr)
02 Andrea Dovizioso - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - + 0.117 (31 okr)
03 Jorge Lorenzo - Yamaha Factory Racing - Yamaha YZR M1 - + 0.238 (54 okr)
04 Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - Honda RC213V - + 0.242 (45 okr)
05 Stefan Bradl - LCR Honda MotoGP - Honda RC213V - + 0.695 (69 okr)
06 Alvaro Bautista - San Carlo Honda Gresini - Honda RC213V - + 0.700 (62 okr)
07 Ben Spies - Yamaha Factory Racing - Yamaha YZR M1 - + 1.013 (15 okr)
08 Jonathan Rea - Repsol Honda Team - Honda RC213V - + 3.134 (61 okr)
09 Yonny Hernandez - Avintia Blusens - BQR FTR - + 3.282 (40 okr)
10 Ivan Silva - Avintia Blusens - BQR FTR - + 4.206 (83 okr)
11 Michele Pirro - San Carlo Honda Gresini - FTR Honda MGP12 - + 4.402 (33 okr)
12 Loris Capirossi - NGM Mobile Forward Racing - BMW Suter - +5.588 (5 okr)
13 Colin Edward - Speed Master +6.682 (29 okr)
|
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzepowtórzę-lepiej zamykać tyły w Moto GP niż być w czołówce sbk
Odpowiedzz finansowego punktu widzenia na pewno tak, ze sportowego juz niekoniecznie...
Odpowiedz