tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Testujemy nowo¶ci Romet i RMT
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Testujemy nowo¶ci Romet i RMT

Autor: Piotr Barry Bary³a 2017.05.24, 14:30 Drukuj

Zdążyliśmy już przyzwyczaić się, że Romet to nie tylko lekkie motocykle klasy 125 ccm, ale też 250-tki, a nawet 400-tki. Od tego roku oferta polskiej marki jest jeszcze bardziej urozmaicona, a my właśnie objeżdżamy wszystkie nowości sezonu 2017.

Prezentację i testy prasowe nowości Rometa zorganizowano w Arłamowie, na południowo-wschodnich krańcach naszego kraju. Jeździmy tu po stosunkowo pustych i krętych, chodź na ogół nierównych drogach. Warunki idealne do sprawdzenia zawieszeń, hamulców i wszystkich podzespołów w normalnej, codziennej eksploatacji.

NAS Analytics TAG

Co nowego?

Wszystkie nowe modele Rometa zostały dostosowane do normy Euro 4. Ponadto pojawiły się w nich takie rozwiązania, jak oświetlenie typu LED, amortyzatory upside-down, przewody hamulcowe w stalowym oplocie, tarcze hamulcowe typu wave, czy nawet amortyzatory skrętu. Silniki wyposażono w wałki wyrównoważające. To ostatnie rozwiązanie bardzo pozytywnie wpłynęło na kulturę pracy jednostek napędowych i pozwoliło na zminimalizowanie wibracji przenoszonych na nadwozie.

Romet 2017 - przegląd nowości

Wśród nowości nie mogło zabraknąć maszyn klasy 125 ccm. Dla sympatyków modnego, hipsterskiego stylu pojawiły się dwa modele - Romet Ogar Legend 125 na grubych, balonowych oponach oraz scrambler SCMB 125 z poprowadzonym górą wydechem. Ten drugi, głównie za sprawą cieńszych opon, przyjemniej się prowadzi na zakrętach i chętniej zmienia kierunek jazdy. Dla tych, którzy od stylowego wyglądu wolą mieć możliwość zjechania z dróg utwardzonych na szutry i leśne ścieżki, jest nowy, lekki Romet CRS FI 125 Enduro z kombinowanym układem hamulcowym CBS i widelcem upside-down. Oczywiście są również modele o bardziej "uniwersalnym" wyglądzie i przeznaczeniu, jak Z-One R 125, czy Division 125. Ten ostatni wygląda bardzo nowocześnie, a przy okazji oferuje satysfakcjonujący stosunek jakości wykonania do ceny (Division 125 kosztuje 8499 zł). Wszystkie te sprzęty mają teraz silnik z wałkiem wyrównoważającym i elektronicznym wtryskiem paliwa.

W klasie 250 ccm jest m.in. stylowy SCMB 250 z dwucylindrowym, widlastym silnikiem. Coraz popularniejszy Romet ADV w tej chwili występuje już w trzech wersjach pojemnościowych - 125, 250 oraz 400 ccm. Tymi większymi można się śmiało porywać nawet na poważniejsze wyprawy, co z resztą niektórzy zdążyli już uczynić. Tutaj możecie przeczytać obszerną relację z zeszłorocznego Transkarpatian Trip.

Wśród największych motocykli Rometa jest też nowy Classic 400 występujący w kilku wersjach. Po pierwsze mamy wersję podstawową, po drugie Classic 400 Scrambler i po trzecie tę, która wzbudza największe zainteresowanie, czyli Classic 400 Cafe Racer ze stylową owiewką. Ale to nie wszystko. Do sprzedaży trafia wreszcie długo wyczekiwany Classic 400 w zestawie z koszem bocznym. Z całej czwórki do gustu najbardziej przypadł mi Cafe Racer, choć pochylona pozycja za kierownicą, mocno obciążająca ręce i kręgosłup, nie zachęca do przejazdów dłuższych niż od jednej kawiarni do drugiej. Podstawowy Classic 400 oferuje znacznie wygodniejszą, bardziej naturalną pozycję, sprzyjającą relaksującym przejażdżkom po okolicy z prędkościami rzędu 60-70 km/h. Wygodnie jest również na Classicu z bocznym wózkiem, lecz do bardzo specyficznego prowadzenia tego trójkołowego zestawu trzeba przywyknąć… Classic 400 z koszem ma dodatkowo bieg wsteczny, który jest niezbędny przy parkingowych manewrach. Wszystkie modele serii Classic cechują: klasyczna linia nadwozia, szprychowe felgi i liczne, chromowane dodatki. Jednocylindrowy silnik o pojemności 400 ccm generuje moc na poziomie 28 KM. Prędkość  maksymalna to około 110-120 km/h. Cena podstawowej wersji Classic 400 wynosi 16999 zł. Za stylowego Cafe Racera trzeba będzie zapłacić 17599 zł.

Koncentruję się głównie na motocyklach, co nie zmienia faktu, że w ofercie Rometa nie brakuje również skuterów. Miłośnikom, albo raczej miłośniczkom włoskiego stylu, na pewno spodoba się nowy Romet Valentine 125.

Nowości RMT

Grupa Romet to również skutery i motocykle marki RMT, której podwykonawcą jest z kolei znana i ciesząca się dobrą renomą firma Dealim. W ofercie RMT znajdziecie m.in. lekkiego i wygodnego choppera klasy 125 ccm, mianowicie model Daystar 125, którym wszyscy testujący, bez wyjątków, byli zachwyceni. Prawdziwym hitem tego roku są jednak maszyny typu pit bike, a więc RMT Racing 125 z manualną, 3-biegową skrzynią. RMT Racing występuje w wersji z 17-calowym kołem z przodu i 14-calowym z tyłu oraz 14-calowym z przodu i 12-calowym z tyłu. W niedalekiej przyszłości pojawi się również pit bike RMT z mocniejszym silnikiem o pojemności 140 ccm, wyposażony w regulowane przednie i tylne zawieszenie. Warto podkreślić, że to nie tylko sprzęty idealne dla najmłodszych, ale też doskonałe zabawki i niedrogie narzędzia treningu dla dorosłych. Cena takiej zabawki to 4500 zł (z lepszym wyposażeniem około 5000 zł). Zabawa w terenie - absolutnie bezcenna.

Bajaj - kolejna marka w ofercie

Przedstawiciele grupy Romet potwierdzili już oficjalnie dotychczasowe plotki i doniesienia o umowie z firmą Bajaj. Motocykle tej indyjskiej marki pojawią się w salonach w całej Polsce jeszcze w tym roku. Przypomnijmy, że Bajaj jest producentem m.in. motocykli marki KTM o pojemności do 390 ccm (np. Duke 125 i Duke 390), więc współpraca z Rometem zapowiada się bardzo owocnie.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê