Testujemy BMW HP4 Race - wszystko z karbonu...
Stosunek mocy do masy lepszy, niż w przypadku słynnego Ducati 1299 Superleggera - to działa na naszą wyobraźnię lepiej, niż koleżanka z pracy szepcząca do ucha niemoralne propozycje.
Jeśli zwykłe BMW S 1000RR ci nie wystarcza, możesz sobie kupić HP4. Jeśli to również za mało, jest dla ciebie ratunek - Bawarczycy zaprezentowali właśnie limitowaną serię BMW HP4 Race. Zamierzają wyprodukować tylko 750 sztuk tego zjawiskowego motocykla, więc warto się pospieszyć z decyzją. Warunek? Potrzebujesz grubego portfela, konkretnej zdolności kredytowej, albo bardzo bogatej i kochającej cię babci. Cena HP4 Race to 80 000 Euro.
215 KM mocy i tylko 146 kg na sucho!
Owiewki, rama, a nawet obręcze kół wykonane z karbonu - walka toczy się tutaj o każdy kilogram. Ponadto tytanowy wydech, superlekki wahacz i masa komponentów z najwyższej półki. Z przodu widelec Ohlins FGR300, a z tyłu amortyzator TTX36 GP, czyli pod względem technologicznym, najbardziej zbliżone do stosowanych w MotoGP elementy zawieszenia, jakie można kupić. Finał? BMW HP4 Race waży na sucho 146 kg (to nie jest pomyłka!), co w połączeniu z mocą na poziomie 215 KM, daje lepszy stosunek mocy do masy, niż w przypadku Ducati 1299 Superleggera. Jeśli okrasimy wszystko kosmiczną elektroniką (z 15-stopniową regulacją hamowania silnikiem i 15-stopniową kontrolą trakcji na czele) oraz zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów, dorzucimy hamulce Brembo z najwyższej półki i kilka atrybutów wprost z paddocku najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie, otrzymujemy bezkompromisową wyścigówkę, gotową od zaraz do rywalizacji na najwyższym poziomie. Trzeba tylko nalać paliwa i rozgrzać opony…
O ciekawostkach, wszelkich szczegółach technicznych i o tym, co najważniejsze, czyli jak BMW HP4 Race jeździ po torze, dowiecie się już w najbliższych dniach z naszej obszernej relacji z testów. A już teraz możecie zobaczyć poniższe relacje, które publikowaliśmy dla was na żywo, na naszym facebookowym kanale, w dniu testów.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeNo có¿ koñ jaki jest to ka¿dy widzi.Koñ z carbonu itp,itd...proszê przyj±æ do wiadomo¶ci ¿e ten motocykl nie podlega opinii Polskiego forum zwanego pieszczotliwie : www.koniotrzepcy.pl .
OdpowiedzA pojedzie na nie kto¶, kto potrafi je¼dziæ tym motocyklem? :)
OdpowiedzNie. Postanowili¶my zrobiæ Niemcom ¿arcik i wys³ali¶my im na testy go¶cia, który dopiero od roku je¼dzi na skuterze klasy 125 ccm... ;)
OdpowiedzNa dodatek w stroju wielkiego drewnianego borsuka ;)
Odpowiedz