Tech 3 Yamaha
Zespó³ Tech 3 powsta³ w 1989 roku dziêki wspó³pracy by³ego zawodnika i zdolnego mened¿era, Herve Poncharala z francuskim oddzia³em Hondy.
Po dekadzie wspó³pracy, ekipa w 1999 roku zwi±za³a siê z Yamah±, a jej najwiêkszym sukcesem by³o mistrzostwo ¶wiata wywalczone rok pó¼niej przez Oliviera Jacque'a w klasie 250ccm.
Francuz do ostatnich metrów ostatniego wy¶cigu sezonu rywalizowa³ wówczas o koronê z zespo³owym koleg±, Japoñczykiem Shiny± Nakano, którego wyprzedzi³ tu¿ przed met± wy¶cigu o Grand Prix Australii na wyspie Filipa, zapewniaj±c sobie jednocze¶nie mistrzowski tytu³.
Dziêki reputacji wyj±tkowo profesjonalnej ale i pe³nej ciep³ej atmosfery ekipy, Tech 3 otrzyma³a rok pó¼niej szansê debiutu w królewskiej klasie 500ccm. Po pó³torej roku startów na dwusuwowych piêæsetkach, w po³owie sezonu 2002 Nakano i Jacque do swojej dyspozycji dostali nowe modele M1 jednak ekipa wci±¿ nie by³a w stanie nawi±zaæ równej walki z fabrycznymi sk³adami.
Jednym z najwa¿niejszych momentów w karierze Tech 3 w królewskiej klasie by³o Grand Prix Niemiec w 2002 roku, kiedy Shinya Nakano wywalczy³ pole position, a Jacque mia³ ogromne szanse na zostanie jedynym w tamtym sezonie zawodnikiem, któremu uda³o siê wygraæ wy¶cig MotoGP na maszynie dwusuwowej. Niestety kolizja z Alexem Barrosem pokrzy¿owa³a te plany na trzy kó³ka przed met±.
Od tego czasu przez gara¿ zespo³u Ponchala przewinê³o siê wielu znanych zawodników, jak chocia¿by Marco Melandri, czy nie¿yj±cy ju¿ Norick Abe, jednak Tech 3 ca³y czas przechodzi³a przez ciê¿kie chwilê.
Przez ostatnie trzy lata zespó³ z Bormes Les Mimosas niemal ca³y czas zamyka³ stawkê, staraj±c siê przetrwaæ w królewskiej klasie dziêki wspó³pracy z producentem ogumienia Dunlop, który nie by³ w stanie przygotowaæ konkurencyjnych opon.
Nowy kontrakt z Michelin, pog³êbienie relacji z Yamah± oraz zatrudnienie dwóch by³ych gwiazd World Superbike, Colina Edwardsa i Jamesa Toselanda jeszcze przez sezonem 2008 zupe³nie odmieni³o Tech 3. Obaj zawodnicy przez ca³± zimê byli w czo³ówce podczas testów, a pierwszy wy¶cig, Grand Prix Kataru rozpoczynali z pierwszego rzêdu. Wszystko wskazuje na to, i¿ Herve Poncharal zostanie w tym roku hojnie wynagrodzony za swoj± wieloletni±, ciê¿k± pracê.
Motocykl Yamaha YZR M1
Opony Michelin
Zawodnicy Colin Edwards, James Toseland
Szefowie mechaników Garry Reinders, Guy Coulon
Szef Zespo³u Herve Poncharal
Strona www.teamtech3.fr
Tech 3 Yamaha - wiêcej informacji
Tech 3 Yamaha - filmy z udzia³em zawodnika
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze