Tamarit Gullwing X - ho³d dla motoryzacyjnej legendy
Hiszpańska firma Tamarit Motorcycles postanowiła uczcić 70. urodziny legendarnego samochodu Mercedes 300 SL customem nawiązującym do Gullwinga i jego kształtów.
Mercedes 300 SL Gullwing jest jednym z tych samochodów, które kojarzą nawet osoby, które używają pojazdów tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Legendarne coupe najwyraźniej ma też specjalne miejsce w sercu właścicieli firmy Tamarit Motorcycles z Hiszpanii, która postanowiła świętować okrągłe urodziny modelu. W 2020 roku wypuściła ona motocykl o wszystko mówiącej nazwie Gullwing, a teraz dołączył do niego Gullwing X.
Motocykle różnią się przede wszystkim tym, że Gullwing X jest wyposażony w gustowną owiewkę, ale ostatecznie prezentuje ascetyczny styl. Można powiedzieć, że podobnie jest w przypadku Mercedesa 300 SL. Patrząc na ten samochód obiektywnie można śmiało powiedzieć, że jego kształty nie mają fajerwerków, a jedynie kilka przetłoczeń. Z drugiej strony - czego by nie zrobiono, to znakiem charakterystycznym tego modelu są skrzydlate drzwi.
Powróćmy jednak do świata motocykli. Tamarit Gullwing X jest napędzany gaźnikowym silnikiem z Triumpha Thruxtona, a jego moc maksymalna wynosi 98 koni mechanicznych. Silnik został rozebrany na części pierwsze i złożony ponownie, ale z małymi zmianami, ponieważ pojawił się w nim gaźnik Keihin FCR 39 oraz sportowy filtr powietrza K&N. Układ wydechowy został zaprojektowany przez Tamarit. Całością steruje komputer od Motogadget. Za hamowanie odpowiedzialne są produkty marki Behringer, a zawieszenie to w pełni regulowany zestaw amortyzatorów Hagon Nitro Shock.
W motocyklu Gullwing X diabeł tkwi w szczegółach, a najciekawszym z nich jest nietypowe siedzenie, które składa się z czterech skórzanych elementów, a dwa boczne przywodzą na myśl skrzydlate drzwi Mercedesa 300 SL. Ciekawostką jest umieszczenie systemu zapłonu pozwalającego uruchomić motocykl przy pomocy aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Choć jest to motocykl customowy, to został zbudowany tak by być dopuszczonym do użytku na drogach publicznych. Cena Gullwinga X na razie nie jest znana. Jego starszy, pozbawiony owiewki brat kosztuje 29 900 euro, więc możemy spodziewać się pułapu około 40 000 euro.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze