Tak wygl±da szaleñstwo - ma³y samochodzik Hondy z silnikiem od VFR 800 [FILM]
Samochód marki Honda z silnikiem od motocykla VFR 800 zwyciężył w pierwszej edycji Honda Super Tuner Legends Series. Honda N600 była pierwszym samochodem tej marki sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych. W przypadku tego egzemplarza z oryginału pozostało tylko nadwozie.
Zwycięska Honda N600 została wyprodukowana w 1972 roku. Jej sercem jest silnik z pierwszej generacji modelu VFR 800, a więc jeszcze bez zmiennych faz rozrządu, ale za to z rozrządem na kołach zębatych. Moc silnika drzemiącego w małej Hondzie to 115 koni mechanicznych, a shift light załącza się przy 9000 obr./min. Oryginalnie samochodzik miał silnik o pojemności 598 cm3.
Jak rozwiązano sprawę napędu? Moc i moment obrotowy przekazywane są na… tylne koła za pomocą sekwencyjnej skrzyni biegów, która jest pozbawiona biegu wstecznego. Do tego mamy zawieszenie z Mazdy Miata (MX-5), siedzenia z Polaris RZR SxS i zderzaki z Chevroleta Camaro. Tak przygotowana Honda N600 rozpędza się do prędkości 130 km/h, ale obstawiamy, że przy małej kubaturze samochodu taka prędkość musi robić piorunujące wrażenie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze