Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeSztywniejsza rama, to więcej materiału w newralgicznych miejscach. Więcej materiału, to oczywiście większa masa ramy. Większa masa ramy, to większa masa motocykla, ale też większa siła bezwładności, czyli gorsze prowadzenie mimo większej sztywności. Z takim tłumikiem drgań ramy możemy mieć ramę o większej sztywności niewielkim kosztem wzrostu masy:-) Same korzyści:-) Czy działa? Z założenia potrafię sobie wyobrazić zasadę działania. Weź np. linijkę, połóż na stole tylko połowę, a resztę naciągnij i puść: ugnie się, odstrzeli i będzie sprężynować chwile. Taki tłumik wyeliminuje właśnie to sprężynowanie. Rama ugnie się, ale nie będzie "wachlować" bo ten tłumik pochłonie energię, którą rama "odda". Proste:-) Poza tym Yamaha nie wypuszczała by rozwijanej 11 lat technologi bez pewności, że to faktycznie działa.
OdpowiedzNo dobra, ma sens to co piszesz;)
Odpowiedz