tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Szokujące przetasowania w Hondzie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Szokujące przetasowania w Hondzie

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.09.16, 20:04 1 Drukuj

Jacy zawodnicy ścigać się będą w barwach zespołu Gresini Honda w sezonie 2008? Czy za rok zobaczymy RC212V na ogumieniu Dunlop i co stanie się z Shinyą Nakano oraz Andreą Dovizioso? Oto garstka ciekawostek prosto z paddocku w Estoril.

Kto w Gresini Honda?

Wiadomo już na pewno, że włoski zespół Gresini Honda opuści Marco Melandri, który dołączy do Casey'ego Stonera w fabrycznej ekipie Ducati Marlboro. W garażu byłego mistrza świata klasy 125ccm czekają więc dwie Hondy RC212V obute w ogumienie Bridgestone. Drugi obecny zawodnik składu z Faenzy, Toni Elias, jeszcze nie przedłużył swojego kontraktu z teamem. Wiadomo, że Hiszpan rozmawia także z zespołem Pramac d'Antin, gdzie miałby partnerować Sylvainowi Guintoliemu, jednak ostateczna decyzja wciąż nie zapadła.

Elias jak i pochodzący z San Marino Alex de Angelis (obecnie trzecie miejsce w klasie 250ccm) prowadzą rozmowy zarówno z zespołem Gresini Honda jak i Pramac d'Antin Ducati. Wygląda na to, iż panowie zwyczajnie „podzielą" się tymi dwoma dostępnymi miejscami.

Jest wielce prawdopodobne, że do zespołu dołączy Shinya Nakano, który w tym sezonie ściga się w ekipie Konica Minolta Honda. HRC zależy, aby na ich motocyklu ścigał się Japończyk, najlepiej na japońskim ogumieniu. Dlaczego więc Nakano nie zostanie w Konica Minolta Honda?

Konica Minolta Honda sprzedana?

Najprawdopodobniej właściciel i szef tej ekipy, Włoch Gianluca Montiron, sprzeda ją obecnym włodarzom składu Kopron Team Scot, w którego barwach w klasie 250ccm ściga się w tym roku Włoch Andrea Dovizioso i Japończyk Yuki Takahashi. Całą transakcję miałby sfinansować sponsor tytularny ekipy - firma Scot Costruzioni, co umożliwiłoby „Doviemu" debiut w MotoGP.

Kopron Honda Scot - ostatnia nadzieja Dunlopa

Kolejną pewną informacją jest powrót Francuza Randy'ego de Puniet do zespołu LCR Honda, w którym zastąpi on Hiszpana Carlosa Checę (najprawdopodobniej przejdzie do World Superbike). Nadal niewiadomo jednak na jakich oponach wystartują de Puniet i Dovizioso. Firma Dunlop, która od ubiegłego roku aktywnie wspiera zespół Yamaha Tech 3, rozstanie się pod koniec sezonu z Francuzem Herve Poncharalem.

Z uwagi na intensywny rozwój ogumienia, przedstawiciele Dunlopa starali się w ten weekend nakłonić do ewentualnej współpracy w przyszłym sezonie Lucio Cecchinello i Cirano Mularoniego (menedżer zespołu Kopron Team Scot). Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, iż Cecchinello odrzucił propozycję (de Puniet wystartuje na oponach Michelin lub Bridgestone) Jeremy'ego Fergusona (menedżer firmy Dunlop), jednak wciąż nieznana jest reakcja Mularioniego. Wygląda więc na to, iż włoski zespół jest ostatnią deską ratunku dla chcącej pozostać w MotoGP marki Dunlop.

Repsol Honda bez zmian?

Obrońca tytułu w klasie MotoGP, Amerykanin Nicky Hayden rok temu przedłużył swój kontrakt z fabrycznym zespołem HRC na dwa kolejne lata więc w przyszłym sezonie na pewno zobaczymy go w barwach Repsol Hondy.

Swojego podpisu wciąż nie złożył jednak Hiszpan Dani Pedrosa, który znany był do tej pory z bardzo wczesnego załatwiania tego typu „formalności". Powszechnie wiadomo, iż Pedrosa nalegał, by zespół zakończył współpracę z producentem ogumienia Michelin i w przyszłym roku korzystał z opon Bridgestone.

Opcja ta wydaje się na dzień dzisiejszy niemożliwa i jeśli przedłużenie kontraktu nie zostanie ogłoszone podczas „domowego" wyścigu HRC - Grand Prix Japonii w następny weekend, jeszcze do niedawna wydające się niemożliwością, przypuszczenia niektórych mogą okazać się faktem: W kuluarach mówi się bowiem, iż Pedrosa mógłby podpisać kontrakt z zespołem Gresini Honda, tylko po to aby ścigać się na oponach Bridgestone i mieć równe szanse w walce z Casey'm Stonerem. Naszym zdaniem jest to bardzo mało prawdopodobne, ale kto wie... Podobno Pedrosie bardzo zależy na zmianie dostawy opon, a jak wiadomo Hondzie bardzo zależy na Pedrosie.

Co dalej z Teamem Roberts?

Przyszłość zespołu trzykrotnego Mistrza Świata klasy 500ccm, Kenny'ego Robertsa Seniora wciąż stoi pod znakiem zapytania. Ekipa pod szyldem KRTuned produkuje od niedawna różne części i akcesoria motocyklowe do maszyn drogowych (wydechy czy wahacze z których korzystają nawet takie zespoły jak Ten Kate Honda), więc nie jest wykluczone przejście do World Superbike. Wszystko podobnież zależy od zapewnienia odpowiedniego wsparcia finansowego. Ekskluzywny wywiad z menedżerem zespołu, Chuckiem Akslandem, już wkrótce na stronach portalu Ścigacz.pl.


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę