tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sym Citycom 300i - po prostu du¿y skuter
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sym Citycom 300i - po prostu du¿y skuter

Autor: Ania Jêdrasiak 2009.07.30, 13:10 4 Drukuj

Jak sama nazwa wskazuje naturalnym środowiskiem występowania tego skutera jest miasto i jego zapchane ulice

Mimo sporej pojemności skokowej Sym Citycom nie jest maksi skuterem o wielkim bagażniku i pozycji, jak na kanapie przed telewizorem. Trzysetka to po prostu duży skuter.

NAS Analytics TAG

Tajwańscy styliści

Projektanci Syma postanowili w tym wypadku na prostotę. Duże koła, wielkie przednie światła zachodzące wysoko pod dużą szybę i srebrne elementy na ciemnych owiewkach prezentują się bardzo dobrze. Sylwetka skutera jest zwarta i całkiem przyjemna dla oka.

Wszystkie przełączniki są w miejscach gdzie można się ich spodziewać. Przed oczami kierowcy znajdują się czytelne i wyjątkowo ładne potrójne zegary, na których można znaleźć wszystkie potrzebne podczas jazdy informacje. Mocną stroną tego skutera jest jego wykonanie. Widać, że Tajwańczycy starają się gonić japońską konkurencję. Plastiki są dobrze spasowane i nic nie brzęczy podczas jazdy.

Nad kierownicą znajduje się wysoka szybka, która całkiem nieźle chroni przed warunkami atmosferycznymi. Jedynym mankamentem jest lekkie zniekształcenie obrazu w jej górnej części, wynikające z wyprofilowania. Z tym jednak da się żyć.

Na Citycomie siedzi się jak na krześle. Pozycja za sterami jest bardzo wyprostowana. Mogę sobie jednak wyobrazić, że wyższy kierowca może narzekać nieco na niezbyt wiele przestrzeni na nogi. Kierownicę umieszczono dość wysoko. Dzięki temu podczas manewrowania skuterem kolana nie przeszkadzają. Dopiero ciasne zawracanie zmusza do odchylenia kolana lub zdjęcia stopy z podnóżka. Podłogi wyprofilowano tak, aby nie przeszkadzały podczas stawiania nogi na ziemi. Kierowca, nawet niższy, nie powinien mieć problemów ze stabilnym utrzymaniem skutera w czasie zatrzymania.

Bardzo irytującą rzeczą jest umiejscowienie bocznej nóżki. Zanim się ją rozłoży czeka nas parę kopnięć piętą w podłogi skutera, odchylenie się i poszukanie wzrokiem, czy ona na pewno tam jest i dopiero postawienie skutera. Po jakimś czasie na pewno da się do tego przyzwyczaić. Ja nie jestem jednak tak cierpliwa.

Kanapa w jaką wyposażono dużego Syma jest całkiem wygodna. Siedzenie kierowcy, jak i pasażera będzie podróżować po mieście bardzo komfortowo. Plecaczek ma do dyspozycji wygodne uchwyty, ładnie wkomponowane w linie skutera oraz rozkładane podnóżki.

Pod siedzeniem znajduje się schowek. Nie jest on jednak tak duży, jak można by się spodziewać patrząc na Citycoma. Przestrzeń ładunkowa jest bardzo ograniczona ze względu na duże 16 calowe koła, na których porusza się skuter. W schowku jednak zmieści się integralny kask i jeszcze coś płaskiego i małego. Do dyspozycji kierowcy oddano także schowek w kolumnie kierownicy. W środku znajduje się gniazdko 12V, które przyda się na przykład do naładowania komórki.

Miejski zawodnik

Citycoma napędza jednocylindrowa jednostka o pojemności 263,7 cm 3 zasilana wtryskiem paliwa. Silnik generuje około 22 KM przy 7 500 obr/min, to pozwala już na dość dynamiczne przemieszczanie się.

Jak sama nazwa wskazuje Citycom jest miejskim sprzętem. Wąski, lekki i krótki skuter pozwala na bardzo sprawne przemykanie się miedzy samochodami. Dzięki swoim kompaktowym wymiarom w gąszczu puszek radzi sobie prawie tak samo dobrze jak 50tki.

Po zajęciu polposition na światłach mamy pewność, że po zapaleniu się zielonego wystrzelimy spod nich zostawiając resztę towarzystwa daleko w tyle.

Zawieszenie z dwoma amortyzatorami z tyłu oraz duże koła powodują, że Citycom całkiem nieźle wybiera nierówności na naszych drogach. Jednak podczas jazdy z pasażerem, plecaczek przy pokonywaniu większych dziur może zacząć narzekać na strzały w kręgosłup. Wyprostowana pozycja podczas jazdy w mieście jest bardzo wygodna. Kierowca ma dzięki temu bardzo szerokie pole widzenia. Duże, wysoko umieszczone lusterka także ułatwiają ocenę sytuacji na drodze.

Wiele frajdy skuter da swojemu właścicielowi podczas pokonywania zakrętów. Długie łuki, czy ostrzejsze winkle w większych złożeniach to nie problem dla Citycoma. Skuter chętnie poddaje się woli kierowcy jadąc, jak po sznurku po wytyczonej trajektorii.

Poza miastem nie jest już tak wesoło. Wyprostowana pozycja, która świetnie się sprawdza podczas manewrów między puszkami okazuje się mało komfortowa po przejechaniu większej ilości kilometrów. Dodatkowo mały bagażnik raczej nie zachęca do zwiedzania świata w siodle Citycoma.

Prędkość maksymalna podawana przez producenta to 128 km/h. jednak Citycom potrafi pojechać nieco szybciej. Niestety jednak bardzo lekki przód skutera powoduje, że podczas jazdy z prędkością 130 km/h kierownica myszkuje, a kierowca ma nieprzyjemne wrażenie niestabilności.

Hamulce Citycoma działają całkiem przyzwoicie. Tajwański producent zdecydował się na wyposażenie skutera w 260 mm tarcze zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zestaw radzi sobie całkiem sprawnie, chociaż gdyby droga hamowania była trochę krótsza nie byłoby źle. Natomiast na dozowalność nie ma co narzekać.

Najmocniejszą stroną skutera jest ekonomia podczas użytkowania. Tajwańczycy postanowili skonstruować wielbłąda na dwóch kołach. Pojenie, w tym wypadku benzyną, odbywa się rzadko. Citycom zadowoli się nieco ponad 3,5 litrami paliwa na 100 km. Wynik ten na pewno ucieszy nasz portfel, a 10 litrowy zbiornik starczy na przejechanie wielu kilometrów.

Kilka słów na koniec

Duży Sym na pewno spodoba się osobom, które bardziej cenią sobie zwinność i zwrotność skutera, niż wygodę maksi skuterów. Długa trasa nie jest miejscem, które pozwala na docenienie tego sprzętu. To w miejskim gąszczu Citycom naprawdę pokazuje swoje możliwości. Na dodatek mały apetyt na benzynę będzie niewątpliwie poważnym plusem podczas decyzji o zakupie tego właśnie modelu. Aby stać się właścicielem tego skutera należy wydać 18 900 zł.

Importer:
All Ride Moto Sp. z o.o.
ul. Żyzna 2
40-314 Katowice
www.allridemoto.pl

Dane techniczne:

Wymiary, waga
długość 2210 mm
szerokość 785 mm
wysokość 1445 mm
waga 182 kg
Silnik
typ 4-suwowy, 1-cylindrowy
pojemność 263.7 ccm
zasilanie wtrysk
chłodzenie ciecz
Moc 22 KM przy 7 500 obr/min Zawieszenie
przednie widelec teleskopowy
tylne wahacz - dwa amortyzatory
Ogumienie
przednie 110/70-16
tylne 140/70-16
Hamulce
przedni tarcza (Ø 260mm)
tylny tarcza (Ø 260mm)
Inne
zbiornik paliwa 10 l
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
szybkosc citycom 300i sym skuter test a mg 0252jazda citycom 300i sym skuter test a mg 0231
NAS Analytics TAG
jazda citycom 300i sym skuter test a mg 0321pochylenie citycom 300i sym skuter test a mg 0242
zakret citycom 300i sym skuter test a mg 0226bokiem citycom 300i sym skuter test mg 0005
skos citycom 300i sym skuter test mg 0016lampa citycom 300i sym skuter test mg 0041
schowek citycom 300i sym skuter test mg 0069lusterko citycom 300i sym skuter test mg 0052
manetka lewa citycom 300i sym skuter test mg 0044manetka gazu citycom 300i sym skuter test mg 0043
schowek przedni citycom 300i sym skuter test mg 0075podnozek citycom 300i sym skuter test mg 0064
stacyjka citycom 300i sym skuter test mg 0073uchwyt pasazera citycom 300i sym skuter test mg 0065
wlew paliwa citycom 300i sym skuter test mg 0080tylna lampa citycom 300i sym skuter test mg 0055
wydech citycom 300i sym skuter test mg 0061zegary citycom 300i sym skuter test mg 0094
miasto citycom 300i sym skuter test a mg 0305przod citycom 300i sym skuter test mg 0009
szyba citycom 300i sym skuter test mg 0026gniazdo zapalniczki z bezpiecznikami citycom 300i sym skuter test mg 0078
hamulce przod citycom 300i sym skuter test mg 0040tylny hamulec citycom 300i sym skuter test mg 0059
zmiana zegarow citycom 300i sym skuter test zegary
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê