Suzuki V-Strom - legendarna rodzina motocykli adventure. Którego towarzysza podróży wybrać?
Gama motocykli V-Strom to marka sama w sobie. Dziesiątki tysięcy motocyklistów wybrało modele z tej serii, by odkrywać zarówno bliższe, jak i dalsze horyzonty. Teraz oferta jest bogata jak nigdy dotąd - począwszy od ascetycznego V-Strom 650 aż po bogatego w elektronikę, mocnego i gotowego na wszystko V-Strom 1050DE.
Historia modelu V-Strom rozpoczęła się w 2002 roku, kiedy do sprzedaży trafił V-Strom 1000. Dwa lata później pojawił się mniejszy i lżejszy brat - V-Strom 650, który do teraz dzieli silnik z modelem SV650. Największą rewolucją było zaprezentowanie w 2019 roku modelu V-Strom 1050, który jest najbardziej zaawansowanym technologicznie przedstawicielem tej serii w historii. W 2022 roku do gamy dołączył zupełnie nowy silnik o pojemności 776 cm3 i zupełnie nowy V-Strom 800DE, który jest odpowiedzią na oczekiwania klientów poszukujących lekkich, zwinnych i mocnych motocykli adventure.
V-Strom 650 - siła tkwi w prostocie
Model V-Strom 650 zyskał sympatię klientów swoją prostą i przyjazną w serwisowaniu konstrukcją. Obecnie silnik V-twin o pojemności 645 cm3 może pochwalić się maksymalną mocą 71 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 62 Nm. Kierowca jest wspierany przez układ ABS, kontrolę trakcji oraz asystenta niskich obrotów. Zegary zaprojektowano tak, by nie odwracały uwagi od tego, co dzieje się dookoła. Podobnie jest z ergonomią nastawioną na zapewnienie neutralnej pozycji.
W podstawowej wersji V-Strom 650 wyjeżdża na kołach o średnicy 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu, z aluminiowymi felgami. Model V-Strom 650SE doposażono w osłonę silnika i osłony dłoni. Dla tych, którzy lubią zjechać z utwardzonych ścieżek, Suzuki przygotowało wersję o oznaczeniu XT, gdzie felgi aluminiowe zostały zastąpione szprychowymi, które są bardziej wytrzymałe i zwiększają skuteczność amortyzacji przy niższych prędkościach.
V-Strom 800DE - nowy wymiar przygody
Poziom wyżej czeka na was V-Strom 800DE, który został stworzony od podstaw - ma nowy silnik, nową ramę, nowe podwozie i największy prześwit w historii modeli V-Strom, a wynosi on aż 220 mm. W połączeniu z szerokością zaledwie 975 mm, siedziskiem na wysokości 855 mm i niską, ale zapewniającą doskonałą ochronę przed wiatrem owiewką V-Strom 800DE może wjechać prawie wszędzie tam, gdzie zapragniesz.
Zupełnie nowy silnik o pojemności 776 cm3, z dwoma cylindrami w rzędzie generuje maksymalną moc 84 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 78 Nm. Ma on m.in. elektroniczną przepustnicę, co pozwoliło na wprowadzenie trybów jazdy, które zmieniają charakterystykę pracy w zależności od potrzeb. Jest tu również system kontroli trakcji z trybem Gravel, quick shifter działający w górę i w dół oraz ABS z możliwością wyłączenia układu dla tylnego koła.
Zawieszenie składa się z w pełni regulowanego widelca Hitachi Astemo oraz tylnego amortyzatora Hitachi Astemo z regulacją kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. W obu przypadkach skok wynosi aż 220 mm - to najwięcej w historii gamy V-Strom. Motocykl wyróżnia się też kołami, które mają średnicę 21 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Szprychowe felgi ubrano we wszechstronne opony Dunlop Trailmax Mixtour. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 20 litrów, co sprawi, że zajedziesz dalej i z mniejszą ilością przerw na tankowanie.
V-Strom 1050 - podróżuj bez kompromisów
Jeżeli poszukujesz połączenia komfortu, mocy, ładowności i zaawansowanej elektroniki, to najlepszym adresem jest topowy przedstawiciel rodziny V-Strom o oznaczeniu 1050. Napędza go dwucylindrowy V-twin o maksymalnej mocy 107 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 100 Nm i jest dostępny już przy 6 tys. obr./min, co zapewnia mocne przyspieszenie wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz. Szkieletem motocykla jest lekka i solidna rama wykonana z aluminium, która zapewnia niską masę i wysoką sztywność. Zawieszenie jest w pełni regulowane, więc V-Strom 1050 może być dokładnie taki, jak zechcesz.
Suzuki V-Strom 1050 to najbardziej zaawansowany technologicznie model w historii serii. Praca systemów wspomagających kierowcę jest oparta o sześcioosiowy moduł IMU składający się z akcelerometrów i żyroskopów, które monitorują pracę i położenie motocykla. Na tej podstawie decydują czy i jak ma zadziałać elektronika. Kontrola trakcji ma 3 poziomy ustawień i opcję całkowitego wyłączenia. Układ ABS działa nie tylko podczas hamowania na prostej, ale także w zakrętach, co poprawia bezpieczeństwo na łukach. Dzięki elektronicznej przepustnicy do dyspozycji kierowcy są 3 tryby pracy silnika, a każdy z nich ma inną charakterystykę krzywej. Łatwa i szybka zmiana biegów jest możliwa dzięki dwukierunkowemu quick shifterowi.
To nie koniec udogodnień, ponieważ hamulce są dodatkowo wspomagane przez system sterowania zależny od obciążenia, który automatycznie dopasowuje reakcję układu zależnie od tego, czy jedziesz sam, czy masz na pokładzie bagaż i pasażera. System monitorujący kąt pochylenia motocykla podczas zjazdu ustawia ciśnienie w układzie hamowania tak, żeby zapobiec nadmiernemu przeniesieniu ciężaru na przednie koło. Gdy zatrzymasz się na stromym stoku, system kontroli wjazdu pod wzniesienie automatycznie aktywuje na 30 sekund hamulec tylny, a ty łatwo ruszysz pod górę.
Suzuki V-Strom 1050 to mistrz ergonomii. Szyba ma regulację wysokości w zakresie 5 cm. Kanapa kierowcy jest poniżej siedzenia pasażera, które może służyć jako wygodne podparcie. Jeżeli jednak chcesz, to da się ją podnieść o 2 cm. Trójkąt kanapa, podnóżki i kierownica został tak zaprojektowany, by zapewnić maksymalnie neutralną pozycję, co przekłada się na pełną kontrolę i tym samym większe bezpieczeństwo. Wszystkie informacje są pokazywane na dużym, kolorowym wyświetlaczu o przekątnej 5 cali.
W bazowej wersji Suzuki V-Strom 1050 jest wyposażony w koła z obręczami aluminiowymi. Jeżeli lubisz od czasu do czasu zjechać z utwardzonych ścieżek, to czeka na ciebie wersja XT z wytrzymałymi i praktycznymi felgami szprychowymi.
Najwyższy poziom przygodowego wtajemniczenia stanowi V-Strom 1050DE, który powstał z myślą o jeździe w terenie. Tu szprychowe obręcze mają średnicę 21 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Ubrano je w wielozadaniowe opony Dunlop Trailmax Mixtour. Prześwit zwiększono z 160 do 190 mm. Zmiany objęły też elektronikę. Kontrola trakcji zyskała tryb Gravel z opóźnionym zapłonem, co pozwala na wprowadzanie tylnego koła w poślizg. Możesz również wyłączyć ABS w tylnym kole.
Niezależnie od wybranej wersji, V-Strom 1050 to szczytowe osiągnięcie Suzuki w segmencie motocykli adventure będące efektem wielu lat pracy i doświadczeń. Pozwoliły one stworzyć maszynę doskonałą, która w pełni podporządkowuje się kierowcy i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz komfortu.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze