Suzuki Katana ju¿ w salonach [opis, akcesoria, cena]
Nowe wcielenie Suzuki Katany zadebiutowało na targach Intermot w Kolonii, a później miało swoją polską premierę na Warsaw Motorcycle Show w Warszawie. Najwyższy czas na debiut Katany w salonach Suzuki w całej Polsce!
Suzuki Katana jest modelem odwołującym się do przeszłości i dziedzictwa Suzuki (kultowy model Katana z lat 80.), jednak czerpiącym całymi garściami z technologicznego dorobku producenta i dostępnych obecnie rozwiązań, jak choćby regulowany system kontroli trakcji.
Podczas prezentacji prasowej, zorganizowanej dla polskich dziennikarzy w miniony czwartek, mogliśmy nie tylko wymienić opinie i przysiąść się do nowej Katany, ale też zabrać ją na przejażdżkę testową.
Fani Suzuki czekali na ten moment od dawna. Najwięksi wielbiciele prawdopodobnie oglądali już Katanę na targach Intermot w Kolonii, albo kilka miesięcy później, na warszawskich targach Warsaw Motorcycle Show. Teraz będą mogli nareszcie porwać Katanę na jazdy testowe! W przypadku niektórych dilerów, testowy egzemplarz tego modelu już trafił do salonu i został zarejestrowany – ruszają zapisy na pierwsze jazdy. Do kolejnych dilerów Katana trafi w najbliższych dniach.
Suzuki Katana zachwyca nie tylko ponadczasowym stylem i oryginalnym wyglądem, ale też lekkością prowadzenia, zwinnością i bardzo płynnym oddawaniem mocy.
Do dyspozycji mamy tu czterocylindrową, litrową jednostkę napędową zaadaptowaną z modelu GSX-S 1000, jednak o zwiększonej do 150 KM mocy.
Na wyposażeniu standardowym m.in. 3-stopniowy system kontroli trakcji, system podwójnych przepustnic (SDTV), czy oświetlenie w technologii LED. Przed oczami kierowcy znalazł się duży, wielofunkcyjny wyświetlacz (nie jest to wprawdzie kolorowy TFT, ale i tak wygląda świetnie).
Charakteru tylnej części Katany nadaje m.in. błotnik „satelitarny”, biegnący wzdłuż wahacza i pozwalający zamontować tablicę rejestracyjną bez stosowania długiego, szpetnego wspornika montowanego do ramy pomocniczej.
Nowe Suzuki Katana to motocykl szczególny, godnie oddający hołd przodkowi z lat 80. Jedyna rzecz, jaka trochę nas niepokoi po przestudiowaniu tabelek z parametrami i danymi technicznymi Katany, to pojemność zbiornika paliwa, wynosząca zaledwie 12 l. W starej Katanie zbiornik mieścił ok. 24 l. Wprawdzie współczesna jednostka będzie znacznie bardziej ekonomiczna, co nie zmienia faktu, że zasięg na 12 litrach paliwa nie może być zbyt duży.
Suzuki Katana - akcesoria
Wśród akcesoriów pozwalających jeszcze bardziej wyróżnić Katanę znajdziemy m.in. wyższą, bardziej turystyczną szybę, czy specjalną kanapę z czerwonymi akcentami i logiem Katany. Jest też cały zestaw karbonowych dodatków (przedni błotnik, osłony i pokrywy), czerwone zaciski hamulcowe Brembo, podgrzewane manetki i specjalny tankbag. Nie zabrakło również klasycznego zegarka na bransolecie, czy kasku Arai w specjalnie przygotowanym dla Katany malowaniu.
Suzuki Katana - cena
Ile kosztuje Katana i jak wypada cenowo w zestawieniu z konkurencją? Cena nowości w ofercie Suzuki to dokładnie 58 990 zł, co oznacza, że Katana jest tańsza od Hondy CB 1000R, BMW S 1000R, czy Yamahy MT-10. Jednocześnie jest o kilka tys. zł droższa od najtańszego w tej klasie Suzuki GSX-S 1000.
Na obszerny test Suzuki Katany niestety musicie jeszcze chwilę zaczekać, ale już na ten moment motocykl zbiera bardzo przychylne opinie. My wypowiemy się szerzej, kiedy tylko porwiemy Katanę na kilkudniowe testy. Z pewnością nastąpi to w niedalekiej przyszłości. Obserwujcie nas również w serwisie YouTube.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeTrzeba mieæ co¶ z g³ow± ¿eby kupiæ Kaftanê z 12 litrowym bakiem.
OdpowiedzNo chyba, ¿e kto¶ bardzo lubi kawê na stacji benzynowej :) Tak na serio 12 litrów, to faktycznie trochê przegiêcie. Niestety czasem design okazuje siê wa¿niejszy, ni¿ walory u¿ytkowe. Z drugiej strony Katana to nie jest raczej motocykl turystyczny, wiêc mo¿e nie bêdzie to a¿ tak uci±¿liwe.
Odpowiedz