Litr dla Kowalskiego Jeszcze kilka lat temu maszyna o mocy 185 KM i masie poniżej 180 kg, oznaczałaby wyczynowy, trudny do opanowania dla zwykłego kierowcy motocykl wyścigowy. Dziś Gixxer przy powściągliwym posługiwaniu się pokrętłem mocy przypomina bardziej dopracowanego turystyka, niż narzędzie do ustanawiania życiowych czasów na torze. Nadmiar mocy i mniejszą poręczność „litrów" odczuwamy tylko na torze, a kompaktowość motocykla i jego znikoma masa znakomicie ułatwiają jazdę po mieście. Szalenie przydatna okazuje się bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Aby jeździło się jeszcze przyjemniej, Kowalski w swoim GSX-R 1000 dysponuje wyświetlaczem wybranego przełożenia, który tak jak reszta bogatego wyposażenia zestawu wskaźników, wymiernie ułatwia jazdę tym dwukołowym pociskiem.
Świetne lusterka, znakomita ochrona przed pędem powietrza oraz relatywnie wygodna kanapa to kolejne plusy tej maszyny w codziennej jeździe. Powiecie, że to bez znaczenia w Superbike'u, ale moim zdaniem takie rzeczy przy normalnej eksploatacji są bardziej istotne, niż kilka dodatkowych KM lub parę kg mniejszej masy. Decydują one bowiem o tym, czy po przejechaniu 500 km jednego dnia wyglądacie jak człowiek, czy jak zombie. Dokąd zmierza ten świat? Zwróciliście zapewne uwagę na pewną niekonsekwencję w tym artykule. Pojawia się tutaj bowiem stwierdzenie, że litrowy Gixxer jest dziki na torze lecz jednocześnie spokojny poza torem. Tak to właśnie wygląda. Choć wielu uzna taką charakterystykę za ogromny plus, ja osobiście nie byłbym takim optymistą. Ta swoista dwulicowość najnowszego Superbike'a Suzuki sprawia, iż wielu jego właścicieli nigdy nie będzie do końca świadomych tego, jaki potencjał drzemie w ich motocyklu. Wrodzona kultura osobista, jaką zaszczepili swojemu dziecku inżynierowie z Hamamatsu ma swoje granice, które można przekroczyć w zupełnie nieoczekiwany sposób. Nie zapominajmy wszak, że pomimo całej swej przyjazności dla użytkownika mówimy o litrowym potworze, który tak jak okiełznany tygrys w cyrku, zawsze będzie miał w swych genach pierwotną nieposkromioną dzikość. Zacząłem od stwierdzenia, że we fraku wygląda się dobrze dopiero w trzecim pokoleniu. Rzeczywiście trzecie pokolenie GSX-R 1000 (K5-K6) zdecydowanie wyróżniało się ogładą w porównaniu z wcześniejszymi dzikimi przodkami. Teraz mamy przed oczami czwarte już wcielenie topowej wyścigówki Suzuki ilustrujące, jak wiele konstruktorzy nauczyli się w ciągu ostatnich lat. Nowy GSX-R dysponuje wszystkimi zaletami swych poprzedników, przede wszystkim znakomitymi osiągami, a jednocześnie kulturą oraz łatwością obsługi dotychczas nieznaną w pojazdach Suzuki klasy jednego litra. Sprawą bardzo ciekawą jest cena tej maszyny. W Polsce za K7 należy zapłacić niecałe 52 000 zł. To niewiele więcej niż cena niektórych 600-tek konkurencji. Czy można się zatem dziwić popularności nowego motocykla? Oczywiście nie, ale te przemyślenia zostawiam już dla was, gdy będziecie stali cierpliwie w kolejce po ten motocykl. Okazuje się bowiem, że 1000-ce sprzedają się w Polsce jak ciepłe bułeczki, co oznacza że możecie mieć kłopot z zakupem tej maszyny „od ręki". Dane techniczne: Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC | Pojemność skokowa | 999 cm3 | Średnica x skok tłoka | 73,4 mm x 59 mm | Stopień sprężania | 12,5:1 | Moc maksymalna | 185,1 KM przy 12000 obr/min (195 KM z SRAD) | Moment obrotowy | 116,7 Nm przy 10000 obr/min | Układ zasilania | wtrysk paliwa | Rozrusznik | elektryczny | Skrzynia biegów | 6-stopniowa | Prędkość maksymalna | 295 km/h | Długość całkowita | 2045 mm | Szerokość całkowita | 720 mm | Wysokość całkowita | 1130 mm | Rozstaw osi | 1415 mm | Prześwit | 125 mm | Wysokość siedzenia | 810 mm | Masa suchego pojazdu | 172 kg | Zawieszenie przód | odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia | Zawieszenie tył | wahacz wleczony, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia | Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy | Opony | Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W Tył: 190/50 ZR17 M/C 73W | Zbiornik paliwa | 17,5 L | Norma czystości spalin | EURO 3 | Cena | 51 900 PLN | Importer | Suzuki Motor Poland Sp z o.o. ul. Jagiellońska 74 03-301 Warszawa | | |
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeFajna Muzyczka na filmiku haha
OdpowiedzSuzuki GSX-R 1000 K7 jest moim Marzeniem !!! Zawsze stawia³em na GSX-R'a i mia³em racje poniewa¿ s± niezwyciê¿one i niedo¶cignione ! Poprostu S± wykurwiste !!! Przepiêkne ¦cigacze có¿ wiêcej mówiæ....
OdpowiedzFajny motor ale laski jeszcze lepsze
OdpowiedzFajny test tor, misto a gdzie stunt??Byæ moze ktos kupi³ by go ¿eby po¶migaæ na kole a nie wie jak on sie zachowuje na gumie??Szkoda ¿e nie ma tego testu.Motorek bardzo fajny ale nie dane mi by³o ...
OdpowiedzOstatni testowa³em Suzuki GSXR 750 K7.Naprawde rewelwcyjny motocykl.Prowadzenie, skrzynia biegów!Idealnie!Osi±gi naprawde wystarczaj±ce:)ale wiadomo! to nie GSXR 1000.Juzna testowanie GSXR 1000 K7 ...
Odpowiedzchetnie sprowadze gsx-r z usa- cena nowki to 13300$ z dostawa do portu w gdyni-wiecej info prosze pisac na email-martin_302@wp.pl
Odpowiedz