Suter MMX 500 wystartuje na Isle of Man TT
Suter właśnie otrzymał od organizatorów zgodę na start w tegorocznym Isle of Man Tourist Trophy. Nie byłoby w tej wiadomości niczego sensacyjnego, gdyby nie fakt, że Szwajcarzy chcą wystawić do wyścigu dwusuwowy model MMX 500!
Zaprezentowany we wrześniu ubiegłego roku motocykl sprawia wrażenie żywcem przeniesionego z ery dwusuwów w motocyklowym Grand Prix. Czterocylindrowy widlasty silnik 2T o pojemności 576cc zasilany wtryskiem produkuje 195KM, co przy masie własnej poniżej 130 kg daje kosmiczne osiągi i prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Planowana wielkość produkcji - 100 sztuk, cena - 120 tysięcy Euro. Co oczywiste, motocyklowy świat oniemiał z zachwytu, a ci, których na to stać ustawili się w kolejce po MMX 500, bo maszynę tę można po prostu kupić i użytkować na torze.
Nowa "500" była odpowiedzią na coraz trudniejszy dostęp do oryginalnych motocykli GP500 i części do nich. W wielu krajach, szczególnie w Stanach Zjednoczonych te szalone zabytki nadal rywalizują w wyścigach klasyków "World GP Bike Legends", na których zjawia się śmietanka gwiazd GP, w tym nazwiska takie jak Kevin Schwantz, Wayne Gardner, Freddie Spencer.
To było jednak za mało dla Eskila Sutera, byłego zawodnika i założyciela firmy. Jako, że MMX 500 ma się w najbliższym czasie doczekać wersji ulicznej, Suter postanowił wystawić go do drogowych wyścigów. I tak w czerwcu "500"-tka pojedzie w wyścigu Senior TT, gdzie przepisy dopuszczają czterosuwowe motocykle o pojemności do 1200cc.
Oczywiście żaden motocykl nie pojedzie bez kierowcy, dlatego Szwajcarzy już teraz negocjują warunki współpracy z dwoma znanymi zawodnikami startującymi w TT. Jak przyznał szef marketingu Sutera Philippe Soutter: "Negocjujemy obecnie z dwoma zwycięzcami TT, którzy znają trasę jak własną kieszeń. Chcemy doświadczonego kierowcy, idealnie zaprawionego w bojach zawodnika TT"
Eskil Suter nie kryje ekscytacji projektem: "Mamy fenomenalny stosunek mocy do masy. To jak rower z napędem rakietowym. Chcemy aby MMX 500 wziął udział w najtrudniejszym wyścigu drogowym. To będzie nasz poligon doświadczalny"
Firma Suter Racing Technology zaczęła pracę z dwusuwami w Grand Prix już w latach 90’, rozwijając projekt Swissauto 500/MuZ. Motocykl ten dwa razy zdobył pole position Jurgenem van den Goorbergh za sterami.
Kolejne projekty to Foggy Petronas (WSBK), Kawasaki (MotoGP) oraz Ilmor (MotoGP) a potem trzy tytuły konstruktorskie w klasie Moto2. Według nieoficjalnych informacji Suter współpracuje także z Ducati podczas opracowywania ram dla najnowszych generacji modeli Desmosedici.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzepolski pomys³ http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500 /
Odpowiedz