Supermoto w Lublinie
16 września 2007 odbyła się przedostatnia już VI runda Mistrzostw Polski oraz VII runda Pucharu PZM Supermoto motocykli. Tym razem organizatorem imprezy był Klub Motorowy „Pionier" z Lublina.
Nie ma tego złego...
Od samego początku to, co miało być profesjonalnie zorganizowaną rundą Mistrzostw Polski, przypominało bardziej obraz polskiej polityki. Brak prądu, brak harmonogramu, brak przepływu informacji oraz niekompetencja organizatorów. Zawodnicy nie mogli uzyskać najprostszych informacji. Do tego należy dodać nieopisane i uszkodzone puchary dla zawodników oraz to, że na całym liczącym ok. 900 m obiekcie znajdowało się zaledwie trzech wirażowych. Podium na szczęście przetrwało rozdanie pucharów i zaczęło rozpadać się tuż po rozdaniu. Głównym jednak zarzutem, który można mieć do organizatorów z punktu widzenia regulaminu, był fakt połączenia czterech wyścigów w jeden duży wyścig.
... co by na dobre nie wyszło
Stworzenie ze wszystkich wyścigów jednego dużego, oprócz skrócenia czasu zawodów, dało jeden efekt. Start kilkunastu zawodników jednocześnie był niezwykle widowiskowy. Dzięki połączeniu klas zawodników o różnym poziomie umiejętności jazdy i na różnych sprzętach, widzowie mieli okazję oglądać prawdziwą walkę. Co więcej, nie było to zwykłe oglądanie, ale publiczność czynnie kibicowała zawodnikom. Połączenie wyścigów zyskało nie tylko w oczach publiczności, ale przede wszystkim, w oczach zawodników. Bardzo chwalili sobie taką formę wyścigu ze względu na możliwość bezpośredniej rywalizacji. W czasie przerwy pomiędzy rundami, można było podziwiać profesjonalnie zorganizowane pokazy ratownictwa drogowego na przykładzie wypadku motocykla i samochodu.
Wyścigi
Jako pierwsze swoje możliwości w improwizowanym wyścigu zaprezentowały motocykle klasyczne. Mogliśmy tu zobaczyć stare polskie WFMki, SHLki, a także motocykle zagraniczne. Jednak ze względu na nieformalność tego wyścigu, organizatorzy nie prowadzili klasyfikacji.
Potem do wyścigu wystartowały motocykle supermoto. W połączonym biegu prowadzenie objął szybko Piotr Kaczorowski i nie oddał go aż do końca, dwukrotnie jako pierwszy przekraczając linię mety. Ciekawostką była bezpośrednia obserwacja pojedynku pomiędzy klasą Mistrzostw Polski, a Pucharu PZM. Co ciekawe, czas wyścigu dla najlepszego zawodnika Pucharu PZM, Piotra Górki był tylko 3 sekundy gorszy od zwycięzcy Piotra Kaczorowskiego.
Podsumowanie
Według zawodników takie przeprowadzenie wyścigów supermoto miało niewątpliwie swoje zalety. Jak wiemy, nic bardziej nie poprawia nastroju, jak wprowadzanie zmian zgodnie z oczekiwaniami. Czy zatem mieliśmy do czynienia jedynie z rodzynkiem, czy też tego typu wyścigi mogą na stałe zagościć w kalendarzu imprez? Czas pokaże.
Mistrzostwa Polski VI Runda
Klasa S1
Wyścig pierwszy
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 6 | Paweł Matuszewski | A. Radomski | Kawasaki | 15 | 18:05.858 | 25 |
2 | 100 | Tomasz Serafin | Unia Poznań | Husqvarna | 14 | 17:09.190 | 22 |
3 | 4 | Sebastian Szcześniak | A. Radomski | Husqvarna | 13 | 17:16.163 | 20 |
Wyścig drugi
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt
|
1 | 100 | Tomasz Serafin | Unia Poznań | Husqvarna | 16 | 19:08.475 | 25 |
2 | 6 | Paweł Matuszewski | A. Radomski | Kawasaki | 16 | 19:09.382 | 22 |
3 | 4 | Sebastian Szcześniak | A. Radomski | Husqvarna | 15 | 18:15.780 | 20 |
Klasa S2
Wyścig pierwszy
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 27 | Piotr Kaczorowski | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Honda | 15 | 17:01.974 | 25 |
2 | 11 | Karol Mochocki | KTM Nowi Kielce | KTM | 15 | 17:15.745 | 22 |
3 | 9 | Kamil Osóbka | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Yamaha | 15 | 17:22.638 | 20 |
4 | 3 | Arkadiusz Dubelski | A.Wielkopolski Poznań | Kawasaki | 15 | 18:09.052 | 18 |
Wyścig drugi
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 27 | Piotr Kaczorowski | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Honda | 16 | 18:11.970 | 25 |
2 | 11 | Karol Mochocki | KTM Nowi Kielce | KTM | 16 | 18:15.457 | 22 |
3 | 9 | Kamil Osóbka | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Yamaha | 16 | 18:25.114 | 20 |
4 | 3 | Arkadiusz Dubelski | A.Wielkopolski Poznań | Kawasaki | 16 | 19:10.487 | 18 |
PUCHAR PZM VII Runda
Klasa 250ccm
Wyścig pierwszy
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 5 | Piotr Górka | TG MOTOR | Husqvarna | 15 | 17:04.519 | 25 |
2 | 14 | Grzegorz Chochół | Szpila Yamaha RT | Yamaha | 15 | 17:04.709 | 22 |
3 | 38 | Bartosz Bocheński | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Suzuki | 15 | 17:21.348 | 20 |
4 | 30 | Dariusz Rosik | A. Radomski | Husqvarna | 15 | 17:56.494 | 18 |
5 | 75 | Jarosław Majchrzak | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Yamaha | 15 | 17:56.780 | 16 |
Wyścig drugi
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 14 | Grzegorz Chochół | Szpila Yamaha RT | Yamaha | 16 | 18:13.267 | 25 |
2 | 5 | Piotr Górka | TG MOTOR | Husqvarna | 16 | 18:13.684 | 22 |
3 | 38 | Bartosz Bocheński | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Suzuki | 16 | 18:36.511 | 20 |
4 | 75 | Jarosław Majchrzak | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Yamaha | 16 | 18:52.538 | 18 |
5 | 30 | Dariusz Rosik | A. Radomski | Husqvarna | 16 | 19:08.661 | 16 |
Klasa OPEN
Wyścig pierwszy
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 101 | Radosław Michalak | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Yamaha | 15 | 17:21.644 | 25 |
2 | 98 | Paweł Górka | TG MOTOR | Husqvarna | 15 | 17:48.659 | 22 |
3 | 112 | Igor Oskaldowicz | NZ | KTM | 15 | 18:07.377 | 20 |
4 | 111 | Remigiusz Rutka | A. Radomski | Husqvarna | 14 | 17:08.576 | 18 |
Wyścig drugi
Poz | Nr | Zawodnik | Klub | Marka | Ilość okr. | Czas ukończ. | Pkt |
1 | 101 | Radosław Michalak | KM Cross Lublin Ekoklinkier | Yamaha | 16 | 18:25.911 | 25 |
2 | 98 | Paweł Górka | TG MOTOR | Husqvarna | 16 | 18:35.277 | 22 |
3 | 111 | Remigiusz Rutka | A. Radomski | Husqvarna | 16 | 19:19.224 | 20 |
4 | 112 | Igor Oskaldowicz | NZ | KTM | 16 | 19:19.447 | 18 |
|
Muzyka: Thrillco
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeSwietna robota z filmikiem
Odpowiedz