Super serii ci±g dalszy-KTM 950 Super Enduro R.
Zarówno klientom jak i szefostwu KTM najwyraźniej spodobał się pomysł super motocykli. Dlatego też po Super Duke i SuperMoto przyszedł najwyższy czas na bardziej typowy motocykl dla stajni KTM-Super Enduro.
Co najważniejsze dla klientów, KTM nie ceregieli się zbyt długo dlatego nowy motocykl dostępny będzie już od Maja 2006 roku.
Koncepcja jest tak samo prosta jak w pozostałych modelach Super rodzinki. A więc-mocny silnik o mocy min. 100KM, lekka rama przestrzenna, spawana z rur cro-mo i ekstremalne zawieszenie marki White Power. Wszystko mocno zwarte, solidnie wykonane i pozbawione zbędnych ozdobników. Dlatego też każdy Super KTM otrzymuje w testach wysokie noty.
Super Enduro będzie wyposażony w ten sam silnik o mocy 98KM rozwijanych przy 8500obr./min. Jest to nowoczesna jednostka w układzie V2 o pojemności 942cm3, w której rozwarcie cylindrów wynosi 75o.
To co najważniejsze w enduro to oczywiście podwozie i tu nowy KTM na pewno nikogo nie zawiedzie. Przedni widelec upside down ma rury nośne o średnicy 48mm. jego skok to aż 250mm. Tylny wahacz typu monoshock ma skok 255mm. Tak więc wysokie loty i twarde lądowania nie będą groźne dla przyszłych użytkowników tego enduro. Całość zaopatrzono w typowe dla enduro koła, przednie 21 cali a tylne 18 cali, co umożliwi bezproblemowe poruszanie się w trudnym terenie. Pozostaje kwestia masy. Na szczęście KTM Super Enduro R nie należy do mastodontów typu BMW GS i jego masa na sucho nie przekracza 185kg, co przy pojemności niemal litra jest wynikiem, którego nie trzeba się wstydzić.
Wygląda więc na to, że już na początku przyszłorocznego sezonu na górskich ścieżkach i nieprzebytych terenach pojawi się zupełnie nowa jakość w postaci mocarnego KTM Super Enduro R. Wygląda też na to, że jeszcze niezadomowionemu BMW HP2 bardzo szybko urośnie poważna konkurencja, co może wyjść tylko na dobre przyszłym klientom i entuzjastom ostrej jazdy terenowej.
zdjęcie:KTM
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze