Sukcesy Pirelli na Philip Island
Nowa 17 calowa opona Pirelli Diablo przeznaczona dla klasy Superbike nie zawiodła na pierwszej rundzie sezonu WSBK i pozwoliła zawodnikom znacząco polepszyć czasy.
Philip Island, Australia, 24 lutego. Rozpoczęcie sezonu WSBK okazało się pozytywne dla Pirelli. Zawodnicy używający opon Diablo uzyskali czasy lepsze niż w zeszłym roku. Jeźdźcy Aprilii udowodnili, że najlepiej przystosowali się do nowych opon już od samego początku oraz zdołali znaleźć najlepszą konfigurację na czas wyścigu i w pełni wykorzystać potencjał opon, które Pirelli przygotowało na tor. Zawodnicy Aprilia Racing Eugene Laverty i Sylvain Guintoli stanęli na pierwszym i drugim miejscu podium, tuż za nimi uplasował się świetny Michel Fabrizio także jadący na Aprilii RSV4, oraz Marco Melandri na swoim BMW S1000RR GoldBet.
Runda WSBK na Philip Island była dla Pirelli wielką niewiadomą, pojawiało się wiele pytań i obaw. Najwięcej wątpliwości wzbudzał nowy asfalt i brak możliwości przetestowania opon przed zawodami. W rezultacie jednak wszystko zakończyło się pozytywnie i dało obiecujące nadzieje na 2013 rok. Praktycznie wszyscy kierowcy poprawili swoje czasy o ponad sekundę w każdym okrążeniu w porównaniu do zeszłego sezonu.
Pirelli Best Lap Award
Pirelli Best Lap Award to nagroda przygotowana przez Pirelli dla najszybszego zawodnika. Wręczenie nagrody odbywa się po wyścigu i utytułowaniu zwycięzców na podium i dokonuje go przedstawiciel koncernu. Najszybszy czas jest widoczny na trofeum w kształcie kokpitu motocykla. Zawodnik Superbike i Supersport który otrzyma najwięcej Best Lap Award pod koniec sezonu jest nagradzany tytułem „Fastest Rider Of The Year”.
Jeźdźcy, którzy zdobyli nagrodę w czasie rundy na Philip Island:
SBK Race 1 – Michel Fabrizio (Red Devils Roma), 1'31.323
SBK Race 2 – Eugene Laverty (Aprilia Racing Team), 1'31.168
WSS – Kenan Sofuoglu (MAHI Racing Team India), 1'33.283
“Wiedzieliśmy, że początek tego sezonu będzie pełen niewiadomych i że może spotkać nas nieco niespodzianek. Australijski tor od zawsze był wymagający dla opon z uwagi na jego nawierzchnię i temperaturę. Tory takie jak ten, z wieloma szybkimi zakrętami muszą być przejeżdżane na otwartym gazie w pełnym złożeniu i są mniej popularne w Europie. Nowy asfalt nie ułatwił nam pracy, ponieważ musieliśmy przygotować się w Listopadzie, a wtedy na torze była jeszcze stara nawierzchnia. W związku z tym musieliśmy przygotować opony mając dane z lat ubiegłych i zastanowić się, jak poradzą sobie one na nowej nawierzchni. Mimo tych trudności, jesteśmy zadowoleni z weekendu. Zawodnicy mogli ukończyć wyścig z satysfakcjonującymi wynikami i jeździć w optymalnych ustawieniach. W tej rundzie zdolność kierowcy do wykorzystywania potencjału opon była kluczowa. Jesteśmy zadowoleni, że zawodnikom udało się poprawić czasy w stosunku do ubiegłorocznej rundy” – powiedział Giorgio Barbier, dyrektor Pirelli Moto Racing
Statystyki rundy WSBK na Philip Island:
Liczba przygotowanych opon Pirelli – 3580
Liczba konfiguracji (dry, intermediate, wet) – 6 przód, 7 tył
Liczba konfiguracji Supersport (dry, intermediate, wet) – 4 przód, 6 tył
Liczba opon dostępnych dla każdego zawodnika Superbike – 36 przód, 38 tył
Liczba opon dostępnych dla każdego zawodnika Supersport – 24 przód, 33 tył
Temperatura w wyścigu 1 – powietrze 27 stopni, asfalt 47 stopni
Temperatura wyścigu 2 – powietrze 26 stopni, asfalt 48 stopni
Maksymalna prędkość osiągnięta na oponach Pirelli – 320,5 km/h, Michael Fabrizio