Statystyki Ducati przed GP Malezji
Wyścig na torze Sepang w Malezji jest ostatnim etapem azjatyckiej podróży zawodników i ekip MotoGP. Jednocześnie będzie to przedostatnia runda całego sezonu 2019. Oto garść faktów i ciekawostek związanych z udziałem Ducati w GP Malezji.
1. Dzięki 9 punktom zdobytym w Australii Andrea Dovizioso ma już zagwarantowane drugie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2019. Osiągnął to już trzeci rok z rzędu, dając się w tym czasie wyprzedzić tylko fenomenalnemu Marquezowi. Patrząc na 6 ostatnich tytułów mistrzowskich Hiszpana, Dovi był drugi 3 razy, Rossi 2 razy, a Lorenzo raz.
2. Sepang jest torem, na którym Ducati odniosło najwięcej zwycięstw - pięć, z trzema różnymi kierowcami. Loris Capirossi wygrał tu w 2005, Casey Stoner w 2007 i 2009, a Dovizioso w 2016 i 2017 roku.
3. Oprócz zwycięstw zawodnicy Ducati trzy razy zajmowali tu miejsca na podium. Carlos Checa był trzeci w 2005, a Capirossi i Lorenzo drudzy w odpowiednio 2006 i 2017 roku.
4. Prosta na torze Sepang ma 920 metrów i jest siódmą najdłuższą wśród wszystkich obiektów w kalendarzu MotoGP.
5. Najwyższą prędkość - 339,60 km/h - rozwinął tu na Desmosedici GP Andrea Iannone w 2015 roku.
6. Przy łącznej długości 5543 metry tor Sepang jest drugim pod względem długości. Ustępuje tylko brytyjskiemu Silverstone.
7. Najlepszym wynikiem Danilo Petrucciego na torze Sepang są ósme pozycje, które zajął w 2017 i 2018 roku. Włoski kierowca jest obecnie piąty w klasyfikacji generalnej. Jak na razie, na dwa wyścigi przed końcem, rok 2019 jest jego najlepszym sezonem w karierze.
8. Andrea Dovizioso potrzebuje tylko 21 punktów, by wyrównać swój rekord, który ustanowił w 2017 roku, zdobywając ich 261. Dało mu to wtedy drugie miejsce.
9. Wygrywając na Sepang w 2016 roku, Dovi zakończył 6-letni okres bez zwycięstw. W tamtej rundzie zdobył hat-trick: najwyższy stopień podium, Pole Position i najlepszy czas okrążenia.
10. Malezyjski tor, obok hiszpańskiego Montmeló i japońskiego Motegi, jest obiektem najbardziej wymagającym dla hamulców. Na każdym okrążeniu są tu one używane średnio przez 37 sekund, czyli przez ok. 30% czasu całego wyścigu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze