Sprzedaż motocykli w Niemczech na bardzo mocnym plusie. Co kupują nasi zachodni sąsiedzi?
Sprzedaż motocykli w Europie ma się całkiem dobrze, a producenci co rusz ogłaszają nowe rekordy. Wiemy, jak wyglądało pierwsze półrocze w Polsce i we Włoszech, a jaka jest sytuacja u naszych sąsiadów za zachodnią granicą? Niemiecki rynek zakończył pierwsze półrocze ze wzrostem na poziomie 16,6 proc. i jest jednym z niewielu, gdzie nie rządzi Honda.
W pierwszym półroczu 2023 r. Niemcy kupili 79 737 motocykli, co dało wzrost o 16,6 proc. Pierwszą trójkę otwierają BMW z liczbą 16 590 sprzedanych jednośladów, co daje wzrost o 5,8 proc. Na drugim miejscu jest Honda z wynikiem 13 428 sztuk i imponującym wzrostem sprzedaży aż o 61 proc. Tylko ci dwaj producenci przekroczyli pułap 10 tys. sprzedanych motocykli. Podium zamyka Kawasaki z wynikiem 8147 sztuk i wzrostem sprzedaży o 5 proc. Dalej w pierwszej dziesiątce figurują KTM, Yamaha, Harley-Davidson, Ducati, Triumph, Suzuki i Husqvarna.
Jak wygląda pierwsza dziesiątka w podziale na konkretne modele? W pierwszym półroczu najlepiej sprzedawało się BMW R 1250 GS z wynikiem 5051 sztuk, co stanowi sporą przepaść w stosunku do konkurentów. Za nim uplasowało się Kawasaki Z900 z wynikiem 2447 sztuk, a pierwszą trójkę zamyka Honda CB 750 Hornet z wynikiem 2240 egzemplarzy. Dalej mamy Kawasaki Z650, Hondę CB650R Neo Sports Cafe, Yamahę MT-07, Hondy Rebel 500 i CBR650R, BMW F 900 R oraz Yamahę Tenere 700.
Niemcy osobno liczą sprzedaż motocykli klasy 125 i tu półrocze zamknęło się z wynikiem 19 066 sztuk, co dało wzrost o 1,1 proc. Podium zajmują Honda (2815 szt.), Yamaha (2433 szt.) i Aprilia (1974 szt.). W podziale na modele rządzi KTM 125 Duke (1417 szt.), a podium uzupełniają Yamaha MT-125 (1209 szt.) oraz Honda CB125R (1040 szt.).
A jak wygląda sytuacja na rynku motocykli elektrycznych? Okazuje się, że Niemcy nie są zbytnio zainteresowani przesiadką na prąd. W pierwszej połowie 2023 r. sprzedano łącznie 854 takie maszyny, co daje wzrost o 1,5 proc. W pierwszej trójce są Zero Motorcycles, Vmoto oraz KTM.
Analogię do naszego rynku widać w przypadku motorowerów. Sprzedano 10 063 jednośladów, co daje spadek o 6,6 proc. Pierwszą dziesiątkę otwiera Vespa z zawrotnym wynikiem 3898 szt. Dalej jest Honda ze sprzedażą na poziomie 1977 motorowerów, a pierwszą trójkę zamyka Piaggio z wynikiem 1293 sztuk. W Polsce z kolei rządzą skutery z dalekiej Azji.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze