Sprzedaż jednośladów w Europie w pierwszej połowie 2011
Spadek liczby rejestracji w pierwszej połowie 2011 roku wynosi 6,27%
Jak informuje ACEM, europejski zrzeszenie producentów motocykli od 2008 roku europejski rynek motocyklowy zmniejszył się o 25%. W pierwszej połowie roku 2011 zostało tu zarejestrowanych 879 773 nowych jednośladów silnikowych, co stanowi spadek o 6,27% w porównaniu do tego samego okresu roku 2010.
Głównym powodem są kiepskie wyniki południowych krajów (Włochy, Grecja, Hiszpania). Ich ogromny udział w rynku europejskim nie pozwala osiągnąć dobrej średniej, mimo tego że sporo państw wykazuje wzrosty (Niemcy, Francja, Austria, Belgia i Szwajcaria).
Sytuacje w poszczególnych krajach naszego kontynentu w pierwszym półroczy były bardzo różne. Gdy Belgia (+9,10%) oraz Szwajcaria (+7,43%) miały lepsze wyniki niż rok wcześniej, Włochy (-16.29%), Hiszpania (-16.61%) i Grecja (-26.42%) wykazały poważne spadki. Liczba rejestracji w Niemczech (+1,73%), Francji (+2.43%) oraz w Wielkiej Brytanii (-2.00%) uznać można za niemalże niezmienioną.
Dzieląc na kategorie jednośladów, liczba rejestracji motocykli spadła o 7,69% (-48 509 sztuk). W przypadku motorowerów spadek ten wynosi 3,35% (-10 295 sztuk). W kategorii małych jednośladów najgorszy wynik zanotowała Hiszpania (-31,58%). Ewolucję rynku wyraźnie zaznacza segment jednośladów elektrycznych. Liczba ich rejestracji rokrocznie dubluje się, a aktualnie w Europie jest ich więcej niż samochodów wyłącznie elektrycznych. W pierwszym półroczu 2011 zarejestrowano 11 000 elektryków (co stanowi 0,3% rynku UE) natomiast rok temu było to 5 567 sztuk.
Jak skomentował Jacques Compagne, Sekretarz Generalny ACEM:
„Pomimo wytrwale panującego kryzysu, producenci jednośladów skupiają swoją innowacyjność na rozwoju bezpieczeństwa, oszczędności paliwa oraz ekologii swoich pojazdów.
Wiele zostało powiedziane na temat pojazdów elektrycznych. Według naszych badań, jednoślady są jednym z segmentów, który jako pierwszy najbardziej z korzysta z tej technologii na dużą skalę. Powodem jest ich natura oraz sposób używania. Pomimo tych pierwszych i obiecujących wskazań, poważny impuls oraz dedykowana sieć ładowania energii są niezbędne aby osiągnąć masę krytyczną. Tylko poważne zaangażowanie ze strony władz umożliwi odpowiedni odbiór tych zaawansowanych produktów.”
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze