Sportowa opona Bridgestone inspirowana technologią MotoGP
Nowość- Battlax S20
Celem opracowania opon S20 było sprostanie wymaganiom europejskich kierowców sportowych motocykli o dużej mocy (od 600 do 1300cm3) i zagwarantowanie najwyższych osiągów w warunkach suchych i mokrych na wszystkich rodzajach dróg i wszystkich warunków jazdy: na autostradach, na krętych drogach terenowych, miejskich ulicach i torach wyścigowych. Odpowiedź na takie wymagania inżynierowie Bridgestone znaleźli w doświadczeniach zdobytych z MotoGP.
Większa powierzchnia kontaktu przy wysokich i niskich kątach nachylenia
W porównaniu z BT-016 PRO, oponę S20 cechuje lepsze prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, przy zachowaniu doskonałej wydajności oraz trwałości. Zaawansowana konstrukcja z wykorzystaniem sprawdzonej technologii Mono Spiral Belt (MSB) oraz High Tensile Super Penetrated Cord (HTSPC) zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią bez względu na kąt nachylenia, co gwarantuje większą przyczepność w każdych warunkach. Przy niższych kątach nachylenia w zakręcie, większa powierzchnia kontaktu poprawia komfort jazdy i możliwość panowania nad motorem, jednocześnie przy większych kątach nachylenia, użytkownik odczuwa zdecydowanie większą stabilność jazdy.
Wzór bieżnika opon S20 charakteryzują proste rowki w strefie lini centralnej, co gwarantuje lepsze osiągi trzymania w zakrętach przy niskich kątach nachylenia, zwłaszcza przy skręcaniu. Na przedniej oponie, rowki boczne na barku zapewniają lepsze uczucie kontaktu z nawierzchnią przez kierowcę, przy ostrym wchodzeniu w zakręty i dając większą przyczepność na mokrej i suchej powierzchni. Z tyłu, szersze rowki gwarantują lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni.
Natychmiastowa przyczepność
Nowa mieszanka z technologią "Silica Rich" wraz z opatentowanym przez Bridgestone polimerem NanoPro-Tech™, który redukuje nagrzewanie się opony podczas jazdy, zapewniają doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz przy niskich temperaturach. Rozwiązanie to daje pewną przyczepność już po starcie podczas rozgrzewania opony, bez szkody dla trwałości zarówno przednich, jak i tylnych opon.
Trzywarstwowy składnik (3LC) ze zoptymalizowanym rozkładem mieszanki miękkiej i twardej, został zastosowany na przedniej i tylnej oponie w celu poprawy przyczepności na suchej nawierzchni, zapewniając tym samym wysoką stabilność przy pokonywaniu zakrętów oraz zwiększając przebieg opony.
Nowe odniesienie dla przyczepności na mokrej nawierzchni
Testy Bridgestone potwierdzają lepszą przyczepność opon S20 na mokrej nawierzchni, niż w przypadku opon BT-016 PRO, które ustalały do tej pory standardy w tej kategorii jazdy. Wyniki pokazują również dużą stabilność, która wynika z lepszej przyczepności i łatwiejszej kontroli jazdy nawet w trudnych warunkach deszczowych.
Nowe opony Battlax Hyper Sport S20 są dostępne w Europie od stycznia 2012 w 4 rozmiarach dla przedniej i 7 dla tylnej osi.
Przód | 110/70 ZR17 S20F (54W) TL |
120/60 ZR17 S20F (55W) TL | |
120/70 ZR17 S20F (58W) TL | |
130/70 ZR16 S20F (61W) TL | |
Tył | 150/60 ZR17 S20R (66W) TL |
160/60 ZR17 S20R (69W) TL | |
170/60 ZR17 S20R (72W) TL | |
180/55 ZR17 S20R (73W) TL | |
190/50 ZR17 S20R (73W) TL | |
190/55 ZR17 S20R (75W) TL | |
200/50 ZR17 S20R (75W) TL |
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeOd czerwca 2013 posiadam oponki Bridgestone Battlax S20 . Brak słów co do samej pracy tej opony. Zdążyłem zrobić do tej pory 3 tyś. kilometrów. Miałem okazję zrobić na niej dłuższe traski oraz ...
OdpowiedzWitam Miesiąc temu zakupiłem te oponki, istotnie są genialne. Niestety mam z nimi mały problem, przy prędkości 180-190 tył motocykla zaczyna jechać zygzakiem , robi się dość nie przyjemnie, ...
OdpowiedzWitam Miesiąc temu zakupiłem te oponki, istotnie są genialne. Niestety mam z nimi mały problem, przy prędkości 180-190 tył motocykla zaczyna jechać zygzakiem , robi się dość nie przyjemnie, ...
Odpowiedz"który redukuje nagrzewanie się opony podczas jazdy, zapewniają doskonałą przyczepność" ? wtf ? a nie jest tak czasem ze ciepla opona lepiej trzyma, i jechac trzeba tak zeby byla ciepla ?
Odpowiedzjak jest przegrzana to trzyma gorzej
OdpowiedzDroga redakcyjo... proszę uśwadomcie mnie jaki cel mają takie artykuły jak ten? Przeciez wystarczyłoby dać linka do strony producenta i tyle... Artykuł jest niczym innym jak przepisanym folderem ...
OdpowiedzDroga redakcyjo... proszę uśwadomcie mnie jaki cel mają takie artykuły jak ten? Przeciez wystarczyłoby dać linka do strony producenta i tyle... Artykuł jest niczym innym jak przepisanym folderem ...
Odpowiedz