Spirit Motorcycles prezentuje GP Corse R
Jeśli szukacie dla siebie nietuzinkowego motocykla, to być może mamy coś dla Was. Brytyjska firma Spirit Motorcycles oferuje produkowane w małych seriach maszyny GP Street (golas na ulicę), GP Sport (wersja w owiewkach) oraz GP Corse R (taki jak na zdjęciach), czyli maszynę przystosowaną do jazdy torowej.
Motocykle napędzane są pochodzącym z Daytony 675 trzycylindrowcem, tyle że został on rozwiercony do 750cc. Wzrost pojemności osiągnięto zwiększając skok tłoków, ale obstawiamy prywatnie, że to jednostka napędowa pochodząca wprost z Triumpha Tigera 800. Pytanie jak licowałoby ze sportowym wizerunkiem GP Corse R informowanie, że jego silnik pochodzi z maszyny turystycznej? Niezależnie od tego piec zyskał większy stopień sprężania i w standardowej specyfikacji produkuje aż 160 KM! Dodajmy, że motocykle ważą bez paliwa około 145 kilogramów, co daje szokujący stosunek mocy do masy. Jakby tego było mało w specyfikacji R moc wzrasta do 180KM, a waga spada do 140kg…
Motocykl GP Corse R dysponuje w pełni regulowanym podwoziem i ramą ze stali chromowo-molibdenowej. Kąt główki ramy i wyprzedzenie można regulować. Potężny wahacz wykonany został z aluminium, a owiewki z włókna węglowego.
Jednostka sterująca to Motec M130, która wykorzystując szeroką gamę czujników obsługuje nie tylko pracę silnika, ale także kontrolę trakcji, system zapobiegający podnoszeniu przedniego koła i inne systemy wsparcia kierowcy. Dane z motocykla można transmitować połączeniem 4G poprzez telefon komórkowy, co daje możliwość regulacji i wprowadzania poprawek do systemów w czasie rzeczywistym podczas pracy motocykla na torze.
Firma Spirit Motorcycles twierdzi, że wyprodukuje tylko 50 sztuk każdego modelu. Firma ma ponadto plany ścigać się w serii British Supersport. Modele GP Sport i GP Street wyceniane są na okolice 45 tysięcy funtów brytyjskich. Wersje w specyfikacji R kosztują odpowiednio 65 i 70 tysięcy funtów. Sporo. W przypadku GP Corse R która od stycznia dostępna będzie dla zespołów wyścigowych cena nie została oficjalnie podana. Na uspokojenie Spirit zapowiedział, że pracuje także nad Scramblerem, który ma być opcją bardziej przystępną z ceną która powinna zamknąć się w okolicach 20 tysięcy funtów…
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeA mnie sie wydawa³o ¿e speed to ma oko³o lytra pojemno¶ci
OdpowiedzI masz ca³kowit± racjê. Chodzi³o oczywi¶cie o Daytonê 675! :)
Odpowiedz