Skuter Lambretta V-Special 125. Opis, opinia, cena
Lambretta to jedna z najbardziej znanych marek włoskich skuterów. Model V-Special 125 to triumfalny powrót do świata jednośladów po latach niebytu. Przekonuje znakomitym designem i nowoczesnymi technologiami.
Skutery Lambretta pojawiły się na włoskich ulicach tuż po wojnie, w roku 1947. Swój niezwykły design zawdzięczają Corradino D'Ascanio - inżynierowi lotnictwa, którego geniusz sprawił, że skutery Lambretta okazały się w późniejszych latach prawdziwym przebojem i motoryzacyjną rewolucją.
Lambretta - włoska marka z historią
Po tłustych latach 50. i 60. marka podupadła, by w roku 1972, po przejęciu jej przez owianą złą sławą korporację British Leyland Motor Company, zupełnie zniknąć z motoryzacyjnej mapy Europy. Na długie lata Lambretta stała się tylko legendą, obecną w pielęgnowanych oldtimerach. Powrót tej wspaniałej marki nastąpił z przytupem w 2017 roku. Nowy właściciel zaprezentował model V-Special, który wprawił w zachwyt dziennikarzy i potencjalnych klientów.
Znakomity design, w połączeniu z nadzwyczajną funkcjonalnością, nawiązującą do wielkiej historii marki uświadamiały, że to, co najważniejsze w skuterach Lambretta powraca.
Lambretta V-Special Flex i Fix
Lambretta V-Special dostępna jest w dwóch wersjach silnikowych: 50 cm3 i 125 cm3. Każdą wersję, co charakterystyczne dla tej marki, można kupić w wersji Flex, z ruchomym przednim błotnikiem, lub Fix, z nieruchomym. Dostępnych jest 10 zestawień kolorystycznych.
Skuter ma bardzo charakterystyczny design, silnie nawiązujący do konstrukcji z lat 50. i 60. Eleganckie, miękkie wyoblenia ciekawie współgrają z pojawiającymi się w detalach ostrymi liniami. To połączenie jest charakterystyczne dla skuterów Lambretta i nadaje im niepowtarzalny wygląd. Tuż nad błotnikiem znajduje się typowy dla Lambretty dzióbek.
Konstrukcyjnie skuter V-Special 125 to klasyka włoskiej ergonomii - wygodny, głęboki przekrok, szeroka ściana przednia, skutecznie osłaniająca przed wiatrem i deszczem, praktyczny zestaw wskaźników umieszczony na kierownicy - to wszystko sprawia, że jazda Lambrettą jest niezwykle przyjemna i sprawia dużo frajdy.
Lambretta oparta jest na sztywnej rurowej ramie, wzmocnionej aluminiowymi panelami. Konstrukcja taka umożliwia łatwy dostęp do silnika i zapewnia niską masę. Z przodu i z tyłu zastosowano hamulce tarczowe.
O tym, jak ważny dla konstruktorów jest model V-Special 125, można przekonać się, spoglądając na detale. Wygodna, obszerna kanapa wykonana jest z bardzo dobrego winylu i starannie wykończona, eleganckie lampy - przednia i tylna z logo zachwycają swoim designem, a każdy inny detal jest starannie przemyślany i ze smakiem wykonany, jak przystało na włoski skuter premium.
Lambretta V-Special 125 - dane techniczne i cena
Lambretta V-Special 125 napędzana jest czterosuwowym, chłodzonym powietrzem singlem o pojemności 124,7 cm3 i mocy 9,5 KM. Prędkość maksymalna wynosi 95 km/h, a spalanie nie przekracza 3 l/100 km. Są to zatem wartości, które pozwalają na komfortową i ekonomiczną jazdę w ruchu miejskim.
Jak przystało na lifestylową włoską markę, do Lambretty można dokupić wiele dedykowanych akcesoriów - turystyczną szybę, bagażniki przedni i tylny, gmole, dodatkowe zabezpieczenia i inne. Dostępne są także eleganckie kaski w pięciu kolorach i dwóch wersjach - Lambretta i Innocenti.
Lambretta V-Special 125 dostępna jest w cenie 12 999 zł.
Więcej informacji o skuterach Lambretta znajdziesz TUTAJ.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNowy w³a¶ciciel..? Szkoda, ¿e autor artyku³u nie podaje kto nim jest.. A mo¿e sponsor tego ociekaj±cego lepkim miodem tekstu chce to w jaki¶ sposób ukryæ.. Lambretta rozprowadzana przez sieæ ...
Odpowiedz