Shoei Hornet DS - gdzie jego miejsce?
Trafił w nasze ręce kask Shoei o nietypowym kształcie.
Na pierwszy rzut oka ciężko zdecydować, na jakim motocyklu można go używać, więc z dużym zaciekawieniem czekałem na produkt określany przez producenta jako Dual Sport.
Trochę o samym kasku
Shoei nie zaprzestaje prac nad bezpieczeństwem i komfortem swoich kasków. Skorupa z materiału AIM+w czterech rozmiarach iwypełnienie EPS o dwóch różnych gęstościach gwarantują wysokie bezpieczeństwo i komfort. Dodatkowo zapięcie typu podwójne D, które wymaga przyzwyczajenia, ale okazuje się wygodnym sposobem na zapinanie i regulację długości. Sferyczna szyba z systemem pin lock wygląda ciekawie.
Hornet występuje w siedmiu rozmiarach, począwszy od XXS do XXL. Waga kasku w rozmiarze L to 1,550 g. Dodatkowo kask oferuje wyjmowane wnętrze, przystosowane do prania w pralce.
Shoei chwali swój kask za innowacyjny system wentylacji. Dzięki 4 kanałom wlotowym na szczęce, nad szybą, na stabilizatorze i dwóm wylotowym na karku i szczycie kasku za stabilizatorem faktycznie łatwo dostosować wentylację do swoich potrzeb i komfortu.
Opracowana nowa konstrukcja skorupy oraz stabilizator poprawiający zachowanie kasku przy dużych prędkościach poprawiają aerodynamikę. W czasie jazdy po mieście w kasku było cicho, jednak trzeba przyznać, że przy podróżach z dużymi prędkościami jest on dość głośny. Myślę, że można znacznie go wyciszyć, zdejmując na czas jazd po asfalcie offroadowy daszek. Przydaje się też dołączana w standardzie osłona podbródka, która pomaga ograniczyć znaczną cyrkulację powietrza w części szczękowej kasku.
Dodatkowo kask można wyposażyć w czarną szybę. Wśród akcesoriów można znaleźć również wkładki boczne dostosowujące grubość wyściółki do naszych potrzeb.
Wrażenie ogólne i z jazdy
Wysoka jakość wykonania kasku nikogo nie zadziwia. Marka Shoei istnieje na rynku już ponad 40 lat. Wysunięta szczęka tego integrala przypomina typowy kask offroadowy, jednak jest on wyposażony w opuszczaną szybę, umożliwiającą wykorzystanie go w jeździe na normalnym, szosowym motocyklu. Hornet bardzo dobrze sprawdza się w jeździe terenowej. Wystarczy zdemontować szybę i można stosować normalne gogle do jazdy w błocie. Wydajna wentylacja ma porządną regulację i pozwala utrzymać komfort termiczny zarówno w ciepłe, jak i w zimniejsze dni.
Przypadło mi testować ten kask w pierwsze listopadowe dni. Każdy wie, że oprócz niższych temperatur, dokucza też w tym czasie parowanie szyby. Hornet posiada pin lock, który dobrze dawał sobie rade z tym problemem. Parowanie szyby zdarzało się jedynie na pierwszych metrach po starcie i, co ciekawe, nie powtarzało się podczas krótkich postojów.
Jeśli ktoś ma dwa sprzęty do jazdy - w terenie i szosie, to kask ten będzie dobrym wyborem. Moim zdaniem agresywna stylizacja i bardzo dobra wentylacja powinna się również spodobać stunterom. Chyba powinniśmy się, więc przyzwyczaić w przyszłym roku do widoku Horneta na głowach streetfighterów.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze"Wystarczy zdemontowaæ szybê i mo¿na stosowaæ normalne gogle do jazdy w b³ocie." Normalne ale DZIECIÊCE ;] Pe³nowymiarowe typowe gogle siê nie mieszcz± :/
Odpowiedz