ShiftX dla ka¿dego?
Jeśli doprowadziłeś już do perfekcji umiejętność zmiany biegów i chciałbyś czegoś więcej, to być może powinieneś zainteresować się właśnie ShiftX'em.
Już niedługo motocykliści nie będą musieli zazdrościć kierowcom sportowych aut, ani paddlesów do zmiany biegów jak w Ferrari, ani typowego dla np. Porsche tiptronica. Firma Biperformance wymyśliła podobny system zmiany biegów dla motocykli, który uwaga! będzie mógł współpracować wg nich z każdą maszyną.
Wynalazek ten działa na zasadzie wciskania przycisków górnego lub dolnego zależnie, czy chcemy wrzucić bieg wyżej, czy zredukować. Każdy właściciel, niezależnie od marki posiadanego motocykla będzie mógł dołożyć ten gadżet u siebie.
Dwa przyciski umiejscowione są po lewej stronie. Chcąc zmienić bieg na wyższy , wystarczy wcisnąć guzik i po upływie zaledwie 100 milisekund jest po sprawie. Kiedy zechcemy zredukować bieg, możemy wcisnąć i przytrzymać dolny guzik. ShiftX za nas wysprzęgli, zrzuci bieg i zatrzyma się znów na sprzęgle, dopóki nie puścimy przycisku.
Przygotowywane są dwie wersje ShiftX: złota i platynowa. Złota będzie odpowiednia dla średniego kierowcy, jako dodatek w zestawie będzie przycisk "zmień na bieg jałowy" czy bardziej po polsku "wrzuć na luz". Wersja platynowa dedykowana będzie dla profesjonalistów. Ma ona między innymi "launch control" - wystarczy przytrzymać guzik i puścić równo z sygnałem startu do wyścigu.
Tradycjonaliści nie mają się jednak o co martwić, nawet mając ten system, w każdej chwili można będzie się przełączyć się na starą dobrą "normalną" skrzynię biegów. Wynalazek ma być dostępny jesienią tego roku, najpierw dla Hondy CBR600 F4 i GSX-R'a 600 i ma kosztować ok 900 $ kanadyjskich (wersja złota) i ok 1300 $ (wersja platynowa).
Więcej informacji na stronie producenta: www.biperformance.ca
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze