Shelby zbudowa³ motocykl
Duch Cobry tchniêty w pojazd jedno¶ladowy. To musi byæ co¶.
Choæ wiêkszo¶æ z nas to fani jedno¶ladowej motoryzacji, to chyba ka¿dy raz w ¿yciu s³ysza³ to nazwisko - Shelby. Bo to nie byle jaka postaæ. To cz³owiek darzony w ¶wiecie motoryzacji nie mniejszym szacunkiem, ni¿ panowie Harley i Davidson czy Tamburini. Dla przypomnienia - Carroll Shelby to konstruktor takich sprzêtów, jak Shelby Mustang GT350, Shelby Cobra czy ostatni Shelby GT na podbudowie najnowszego Forda Mustanga.
Ogieñ we krwi
Pojazdy budowane przez Carrolla Shelby znane s± g³ównie z nieposkromionego charakteru i rewelacyjnych osi±gów, które s± wynikiem lekkich konstrukcji i niebotycznie mocnych jednostek napêdowych. Jasne by³o wiêc, ¿e je¶li Shelby bierze siê za motocykl, to nie bêdzie to zwyk³e je¼dzi³o. Wraz z firm± Rucker Performance, która zajmuje siê budow± motocykli, g³ównie typu custom, genialny in¿ynier przyst±pi³ do pracy. Jak sam mówi „...W czasach, gdy Porsche buduje rowery, a BMW deski snowboardowe, ja szuka³em czego¶, co pozwoli³oby mi wykorzystaæ moje czterdziestoletnie do¶wiadczenie." Sam konstruktor bardzo lubi³ i wiele czasu spêdza³ za kierownic± motocykli, wiêc temat nie by³ mu zupe³nie obcy.
Motocykl jest... dziwny i nietuzinkowy. Na pewno nie przypomina ¿adnej innej maszyny, ma w³asny styl, który w wielu miejscach wskazuje na to, z pod czyjej rêki wyszed³. Nie brakuje w nim niepowtarzalnych, nadaj±cych charakteru smaczków, jak np. os³ona uk³adu wtryskowego w kszta³cie diablej g³owy, która jest logiem Rucker Performance. Nadwozie obowi±zkowo zosta³o opatrzone znakiem firmowym Shelby - gotow± do ataku kobr±.
Serce jak dzwon
Co mo¿na powiedzieæ o silniku? Najkrócej i najtre¶ciwiej- jest to jednostka S&S X-Wedge, czyli wzorowany na harleyowskich motorach V-Twin o nieskromnej pojemno¶ci 2100 ccm. Jednostka ta rozwija równie nieskromn± moc 150KM, co pozwoli³o uzyskaæ identyczny stosunek mocy do masy, jak w legendarnym Shelby Cobra 427 S/C z 1965 roku. Pojazd ten dysponowa³ moc± 410KM przy masie zaledwie 1035 kg, a wiêc sami policzcie. O tym fakcie pan Shelby te¿ ma swoje zdanie „ Du¿a moc i lekka konstrukcja to by³a moja recepta na sukces, wiêc teraz nie mog³o byæ inaczej. Chcia³em, by kierowca tego motocykla móg³ doznaæ tego samego dreszczu emocji, jaki towarzyszy, gdy prowadzisz moj± Cobrê." To wyja¶nia nam chyba wszystko. Poza jednym. Nie wiadomo, kiedy, za ile i czy w ogóle bêdzie ten motocykl oferowany szerszemu gronu nabywców.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze