San Carlo Honda Gresini
Fausto Gresini to nie tylko były mistrz świata ale także właściciel jednego z najbardziej utytułowanych, prywatnych zespołów MotoGP we współczesnych czasach.
W 1997 roku, trzy lata po zakończeniu swojej kariery, czempion klasy 125ccm z lat 1985 i 1987 założył własną ekipę, Gresini Racing. Współpracując z genialnym inżynierem i do dzisiaj odpowiedzialnym za techniczną stronę zespołu, Fabrizio Cecchinim, Fausto do startów w królewskiej klasie 500ccm zatrudnił Alexa Barrosa i posadził go na dwucylindrową Hondę NSR. Brazylijczyk stanął na podium i skończył sezon na dziewiątej pozycji w klasyfikacji generalnej, gwarantując Gresiniemu nawiązanie jeszcze bliższej współpracy z Hondą. Współpracy, która trwa do dziś.
Po wywalczeniu wspólnie z Barrosem piątego miejsce w generalce rok później, na kolejne trzy lata ekipa koncentruje się na klasie 250ccm, w której jej barwy reprezentował z licznymi sukcesami Daijiro Kato. Japończyk zdobył w sezonie 2001 mistrzowski tytuł a rok później zadebiutował w MotoGP w połowie sezonu w nagrodę za swoje wyniki przesiadając się z dwusuwowej NSR500 na nową Hondę RC211V.
Niestety kolejny rok rozpoczał się od wielkiej tragedii. Podczas pierwszej rundy, swojego domowego wyścigu na japońskim torze Suzuka, Kato z impetem uderzył w stalową bandę i niecałe dwa tygodnie później, na kilka dni przed wyścigiem w RPA, zmarł w wyniku poniesionych obrażeń, nigdy nie budząc się ze śpiączki. Sete Giernau wygrał wówczas wyścig na torze Welcom i do końca sezonu toczył z Valentino Rossim, ostatecznie przegraną, walkę o mistrzostwo.
Sezon 2003 i dwa kolejne lata to okres największych sukcesów wspieranego wówczas przez firmę Telefonica Movistar zespołu. Po dwóch tytułach wicemistrzowskich Gibernau, w roku 2005 trzeci dorzucił Marco Melandri, jednak po odejściu Hiszpana do fabrycznej ekipy Ducati w sezonie 2006, ekipa z Faenzy wpadła w drobny kryzys.
Po słabych wynikach duetu Melandri/Elias, rok 2008 skład rozpoczyna z nowymi zawodnikami, doświadczonym Japończykiem, Shinyą Nakano i młodym Alexem de Angelisem oraz nowym sponsorem tytularnym, chipsami firmy San Carlo. W zeszłym roku zespół zmienił także dostawcę opon z Michelin na Bridgestone.
Motocykl Honda RC212V
Opony Michelin
Zawodnicy Shinya Nakano, Alex de Angelis
Szefowie mechaników Antonio Jiminez, Fabrizio Cecchini
Szef Zespołu Fausto Gresini
Strona www.gresiniracing.com
San Carlo Honda Gresini - więcej informacji
San Carlo Honda Gresini - filmy z udziałem zawodnika
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze