San Carlo Honda Gresini
Fausto Gresini to nie tylko by³y mistrz ¶wiata ale tak¿e w³a¶ciciel jednego z najbardziej utytu³owanych, prywatnych zespo³ów MotoGP we wspó³czesnych czasach.
W 1997 roku, trzy lata po zakoñczeniu swojej kariery, czempion klasy 125ccm z lat 1985 i 1987 za³o¿y³ w³asn± ekipê, Gresini Racing. Wspó³pracuj±c z genialnym in¿ynierem i do dzisiaj odpowiedzialnym za techniczn± stronê zespo³u, Fabrizio Cecchinim, Fausto do startów w królewskiej klasie 500ccm zatrudni³ Alexa Barrosa i posadzi³ go na dwucylindrow± Hondê NSR. Brazylijczyk stan±³ na podium i skoñczy³ sezon na dziewi±tej pozycji w klasyfikacji generalnej, gwarantuj±c Gresiniemu nawi±zanie jeszcze bli¿szej wspó³pracy z Hond±. Wspó³pracy, która trwa do dzi¶.
Po wywalczeniu wspólnie z Barrosem pi±tego miejsce w generalce rok pó¼niej, na kolejne trzy lata ekipa koncentruje siê na klasie 250ccm, w której jej barwy reprezentowa³ z licznymi sukcesami Daijiro Kato. Japoñczyk zdoby³ w sezonie 2001 mistrzowski tytu³ a rok pó¼niej zadebiutowa³ w MotoGP w po³owie sezonu w nagrodê za swoje wyniki przesiadaj±c siê z dwusuwowej NSR500 na now± Hondê RC211V.
Niestety kolejny rok rozpocza³ siê od wielkiej tragedii. Podczas pierwszej rundy, swojego domowego wy¶cigu na japoñskim torze Suzuka, Kato z impetem uderzy³ w stalow± bandê i nieca³e dwa tygodnie pó¼niej, na kilka dni przed wy¶cigiem w RPA, zmar³ w wyniku poniesionych obra¿eñ, nigdy nie budz±c siê ze ¶pi±czki. Sete Giernau wygra³ wówczas wy¶cig na torze Welcom i do koñca sezonu toczy³ z Valentino Rossim, ostatecznie przegran±, walkê o mistrzostwo.
Sezon 2003 i dwa kolejne lata to okres najwiêkszych sukcesów wspieranego wówczas przez firmê Telefonica Movistar zespo³u. Po dwóch tytu³ach wicemistrzowskich Gibernau, w roku 2005 trzeci dorzuci³ Marco Melandri, jednak po odej¶ciu Hiszpana do fabrycznej ekipy Ducati w sezonie 2006, ekipa z Faenzy wpad³a w drobny kryzys.
Po s³abych wynikach duetu Melandri/Elias, rok 2008 sk³ad rozpoczyna z nowymi zawodnikami, do¶wiadczonym Japoñczykiem, Shiny± Nakano i m³odym Alexem de Angelisem oraz nowym sponsorem tytularnym, chipsami firmy San Carlo. W zesz³ym roku zespó³ zmieni³ tak¿e dostawcê opon z Michelin na Bridgestone.
Motocykl Honda RC212V
Opony Michelin
Zawodnicy Shinya Nakano, Alex de Angelis
Szefowie mechaników Antonio Jiminez, Fabrizio Cecchini
Szef Zespo³u Fausto Gresini
Strona www.gresiniracing.com
San Carlo Honda Gresini - wiêcej informacji
San Carlo Honda Gresini - filmy z udzia³em zawodnika
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze