tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 San Carlo Honda Gresini
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG

San Carlo Honda Gresini

Autor: 2008.03.27, 20:51 Drukuj

Fausto Gresini to nie tylko były mistrz świata ale także właściciel jednego z najbardziej utytułowanych, prywatnych zespołów MotoGP we współczesnych czasach.

W 1997 roku, trzy lata po zakończeniu swojej kariery, czempion klasy 125ccm z lat 1985 i 1987 założył własną ekipę, Gresini Racing. Współpracując z genialnym inżynierem i do dzisiaj odpowiedzialnym za techniczną stronę zespołu, Fabrizio Cecchinim, Fausto do startów w królewskiej klasie 500ccm zatrudnił Alexa Barrosa i posadził go na dwucylindrową Hondę NSR. Brazylijczyk stanął na podium i skończył sezon na dziewiątej pozycji w klasyfikacji generalnej, gwarantując Gresiniemu nawiązanie jeszcze bliższej współpracy z Hondą. Współpracy, która trwa do dziś.

Po wywalczeniu wspólnie z Barrosem piątego miejsce w generalce rok później, na kolejne trzy lata ekipa koncentruje się na klasie 250ccm, w której jej barwy reprezentował z licznymi sukcesami Daijiro Kato. Japończyk zdobył w sezonie 2001 mistrzowski tytuł a rok później zadebiutował w MotoGP w połowie sezonu w nagrodę za swoje wyniki przesiadając się z dwusuwowej NSR500 na nową Hondę RC211V.

Niestety kolejny rok rozpoczał się od wielkiej tragedii. Podczas pierwszej rundy, swojego domowego wyścigu na japońskim torze Suzuka, Kato z impetem uderzył w stalową bandę i niecałe dwa tygodnie później, na kilka dni przed wyścigiem w RPA, zmarł w wyniku poniesionych obrażeń, nigdy nie budząc się ze śpiączki. Sete Giernau wygrał wówczas wyścig na torze Welcom i do końca sezonu toczył z Valentino Rossim, ostatecznie przegraną, walkę o mistrzostwo.

Sezon 2003 i dwa kolejne lata to okres największych sukcesów wspieranego wówczas przez firmę Telefonica Movistar zespołu. Po dwóch tytułach wicemistrzowskich Gibernau, w roku 2005 trzeci dorzucił Marco Melandri, jednak po odejściu Hiszpana do fabrycznej ekipy Ducati w sezonie 2006, ekipa z Faenzy wpadła w drobny kryzys.

Po słabych wynikach duetu Melandri/Elias, rok 2008 skład rozpoczyna z nowymi zawodnikami, doświadczonym Japończykiem, Shinyą Nakano i młodym Alexem de Angelisem oraz nowym sponsorem tytularnym, chipsami firmy San Carlo. W zeszłym roku zespół zmienił także dostawcę opon z Michelin na Bridgestone.

Motocykl Honda RC212V
Opony Michelin
Zawodnicy Shinya Nakano, Alex de Angelis
Szefowie mechaników Antonio Jiminez, Fabrizio Cecchini
Szef Zespołu Fausto Gresini
Strona www.gresiniracing.com


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę