Samochód i motocykl - Wspólna droga
W trakcie rutynowych kontroli pojazdów funkcjonariusze drogówki, wzorem niemieckiej policji, rozdawali będą małe, trójkątne naklejki z symbolem motocykla, które wklejone w lusterka wsteczne przypominać mają o jednośladach na drodze!
Już w przyszłym miesiącu rusza kampania społeczna „Wspólna droga” będąca inicjatywą Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Komendy Głównej Policji. Po bardzo cierpkich komentarzach, jakie zebrała Policja w roku ubiegłym przy okazji akcji „Idzie wiosna, będą warzywa” ostatnie działania drogówki wydają się być bardziej przemyślane. Założenia przedsięwzięcia przybliża rzecznik KRBRD:
W związku z rozpoczynającym się sezonem motocyklowym, jak co roku staramy się zwrócić uwagę na bezpieczeństwo panujące na drogach. Ostatnia kampania Komendy Głównej Policji, a szczególnie jedno z jej haseł „Idzie wiosna - będą warzywa” spotkała się ze sprzeciwem użytkowników jednośladów. W związku z dużą ilością nieprzychylnych głosów, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz we współpracy z agencją reklamową i KGP postanowił apel tegorocznej kampanii skierować nie tylko do motocyklistów, ale także do kierowców samochodów.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na widoczny na drogach konflikt panujący pomiędzy kierowcami samochodów i jednośladów. O ile ci pierwsi narzekają na szybkość i brawurę motocyklistów, tak ci drudzy z kolei zwracają uwagę na nieprzychylność kierowców i traktowanie ich na drogach jak drugorzędnych uczestników ruchu.
Kampania „Wspólna droga” ma przekonać zarówno motocyklistów jak i kierowców samochodów do zwracania uwagi na potrzeby innych na drodze. Świadomość tego, że nie jest się samym na ulicy, a obok znajdują się także inni uczestnicy ruchu jest pierwszym krokiem do zachowania bezpieczeństwa. Przekaz kampanii ma na celu uświadomienie, że tylko wzajemny szacunek i zrozumienie prowadzi do zbudowania harmonijnych relacji między uczestnikami ruchu drogowego. Jednym z celów kampanii jest również odstąpienie od krzywdzącego, według wielu, wizerunku motocyklisty-dawcy i schematu według którego to kierujący jednośladem każdorazowo winny jest spowodowania wypadku.
W trakcie rutynowych kontroli pojazdów funkcjonariusze drogówki, wzorem niemieckiej policji, rozdawali będą małe, trójkątne naklejki z symbolem motocykla, które wklejone w lusterka wsteczne przypominać mają o jednośladach na drodze. Kampania obejmować będzie także plakaty, billboardy, broszury oraz spoty reklamowe emitowane w telewizji najbardziej zasięgowej spośród ogólnopolskich: TVP1, TVP2 oraz w stacjach miejskich i tematycznych.
Rzecznik prasowy przewodniczącego KRBRD, Mikołaj Karpiński
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeJak na Polskę to za dobre, nie jest to przypadkiem żart na prima aprilis? Jeśli nie to gratuluję pomysłu. LwG
OdpowiedzMój fail, a może by coś takiego jednak wprowadzic? Jako redakcja pogadać z kim trzeba.
OdpowiedzMój fail, a może by coś takiego jednak wprowadzic? Jako redakcja pogadać z kim trzeba.
OdpowiedzBrawo. Cieszy ze licza sie z naszym głosem i biora go pod uwage. Jescze troche i polubie Policje. Jak się na siłe nie bedą przypierniczać do wszystkiego przy kontroli to i moze zaczniemy ...
OdpowiedzSZACUN. Nic dodać nic ująć.
OdpowiedzBRAWO! Czy to aby nie prima aprilis? ;-)
Odpowiedzwygląda ok, może zmieni nastawienie co niektórych
Odpowiedzno w końcu coś lepszego i nie tak dennego, jak te warzywa;/
Odpowiedz