SPYKE - z ziemi włoskiej do Polski
Marka SPYKE jest obecna na rynku od przeszło 40 lat. W jej kombinezonach jeździli tacy zawodnicy jak: Kenny Roberts Jr., Troy Bayliss, Loris Capirossi czy też Andrea Dovizioso. Z czasem mała, rodzinna manufaktura założona przez rodzinę Bizzotto, przekształciła się w jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm produkujących odzież techniczną dedykowaną motocyklistom i motocyklistkom.
Przez lata SPYKE była synonimem wyścigów, a więc odzieży skórzanej. Po dziś dzień stanowi ona sporą część kolekcji i jest kluczowym elementem jej DNA. Motocykle, a wraz z nimi odzież motocyklowa, w ostatnich dekadach uległa prawdziwej rewolucji. Coraz częściej jest ona wykorzystywana w ekstremalnych warunkach także poza torem. Dobrym przykładem jest rozwijająca się coraz szybciej kategoria adventure touring. SPYKE posiada w swojej ofercie liczne propozycje dla miłośników takiej jazdy. Skoro zjechaliśmy z asfaltu warto wspomnieć, że jednym z ostatnich istotnych wydarzeń z życia firmy jest nawiązanie współpracy z jednym z najbardziej emocjonujących wydarzeń sportowych jakim jest Rajd Dakar.
Współpraca z Dakarem to swego rodzaju powrót do korzeni firmy. Narodziny marki SPYKE zbiegły się bowiem z organizacją pierwszej edycji tego legendarnego rajdu w 1978 roku. Dwa lata później firma zaczęła produkcję odzieży dedykowanej motocrossowi i enduro gromadząc tym samym doświadczenia w produkcji odzieży tekstylnej. Nie bez powodu topowy komplet turystyczny Equator Dry Tecno z kolekcji 2021, jako jeden z pierwszych doczekał się dakarowej wersji kolorystycznej. Jak powiedziała nam w rozmowie Magdalena Krasicka, która od przeszło dziesięciu lat jest związana z branżą motocyklową a obecnie stoi na czele działu marketingowego w SPYKE:
- Minęło przeszło 40 lat od momentu, w którym powstały obydwie marki. W tym czasie zmieniło się wiele rzeczy, zaczynając od motocykli kończąć na lokalizacji samego Rajdu. To, co jednak pozostało bez zmian, i co je łączy po dziś dzień, to pasja do motocykli. Tym bardziej cieszymy się z nawiązanej współpracy, która inspiruje nas do działania i którą mamy nadzieję kontynuować. Oprócz odzieży technicznej, w tegorocznej kolekcji Dakar SPYKE znajdziemy również odzież casualową dedykowaną wszystkim miłośnikom tego wydarzenia, która będzie nam towarzyszyć również po zejściu z motocykla.
Poszerzenie oferty SPYKE i nowe projekty takie jak Rajd Dakar nie byłyby możliwe bez odpowiedniego zaplecza finansowego. Tutaj pojawia się polski wątek, który sugeruje tytuł naszego artykułu. W 2018 roku nowym inwestorem spółki została Liberty Corporation, właściciel sieci multibrandowych salonów motocyklowych pod marką Liberty Motors oraz importer kluczowych włoskich marek motocyklowych takich jak: Ducati, Aprilia, Moto Guzzi, Vespa i Piaggio.
SPYKE ma ambitne plany na przyszłość. Obecnie trwają prace nad nową kolekcją 2022, której premiera przewidziana jest na jesień tego roku. Jak powiedział nam w rozmowie Silvio Brunner CEO SPYKE, który od przeszło dwóch dekad pracuje w branży motocyklowej:
- Bez wątpienia projekt SPYKE jest ekstremalnie ambitny. Celem nowego właściciela oraz zarządu jest przywrócenie dawnego splendoru firmy, oczywiście wykorzystując najnowsze technologie i we współczesnym stylu. Kategorie, które dominują w naszej kolekcji i na które firma kładzie obecnie szczególny nacisk to wyścigi, turystyka i contemporary fashion (urban, cafe racer, cruiser, bobber).
SPYKE to synonim wyścigów. Marka posiada bardzo długą tradycję w sporcie. Aspekt ten jest w dalszym ciągu fundamentalny dla jej rozwoju, w szczególności z punktu widzenia badania i ulepszania naszych produktów Pozwala testować nowe materiały oraz najnowsze rozwiązania technologiczne w tej szczególnie profesjonalnej i wymagającej dziedzinie, jaką jest sport.
Poszukiwanie nowych rozwiązań oraz innowacyjnych materiałów, w połączeniu z niezawodnością i wygodą, ma fundamentalne znaczenie w odniesieniu do świata touring oraz adventure touring. Naszym celem jest dostarczenie klientowi produktu bezpiecznego, ale także wszechstronnego i wygodnego w użytkowaniu.
SPYKE jako marka wychodzi na przeciw wymaganiom motocyklisty, który chce dotrzeć do celu nie tylko bezpiecznie, ale również ze stylem. To zasługa nowoczesnej linii i włoskiego smaku, który doskonale komponuje się z ewoluującymi trendami. SPYKE zawsze patrzy na nie z wielką uwagą.
SPYKE to marka z charakterem, którą tworzy międzynarodowy zespół z niemałym potencjałem. Można zatem przypuszczać, że w niedługiej perspektywie usłyszymy o SPYKE jeszcze nie raz.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze