Rusza produkcja C600 Sport i C650 GT
Dla umieszczonej w berliñskiej dzielnicy Spandau fabryki BMW Motorrad nadszed³ historyczny moment. Pierwszego grudnia ruszy³a w niej produkcja seryjna maksi skuterów C600 Sport i C650 GT. To kamieñ milowy nie tylko dla fabryki, ale dla ca³ego koncernu, który nigdy wcze¶nie nie produkowa³ tego typu pojazdów.
Oba nowe modele produkowane bêd± na jednej linii monta¿owej, zbudowanej specjalnie na potrzeby produkcji maksi skuterów. Dziennie niemiecka fabryka planuje produkowaæ 80 egzemplarzy, choæ je¶li zajdzie taka potrzeba, mo¿liwo¶ci fabryki s± wiêksze. Za³o¿enia sprzeda¿owe na pierwszy rok to 10 tysiêcy egzemplarzy, co znaczy ¿e s± one bardzo ambitne, bo siêgaj± 10% ca³ej produkcji BMW Motorrad. Ca³y proces monta¿u kompletnego pojazdu trwa oko³o 90 minut.
Szef projektu, Andreas Muller nie kryje satysfakcji: „To z pewno¶ci± moment dumy, gdy widzimy start produkcji. Mieli¶my oko³o jednego roku mniej czasu, ni¿ w przypadku innych ostatnio realizowanych projektów a poprzeczka ustawiona zosta³a wysoko. Musieli¶my rozwin±æ nowy silnik, nowy segment rynku z zupe³nie nowymi klientami, ale tak¿e zaanga¿owaæ w projekt nowych partnerów i przygotowaæ zupe³nie now± liniê produkcyjn± w fabryce. Wiele osób twierdzi³o ¿e nie uda siê nam zrealizowaæ naszych planów w terminach, jakie sobie narzucili¶my, ale z dum± mog± teraz o¶wiadczyæ ¿e dali¶my radê. To by³a naprawdê ciê¿ka praca, aby doj¶æ do miejsca gdzie teraz jeste¶my, ale motocykle s± ju¿ w produkcji, wygl±daj± fantastycznie, a ju¿ nied³ugo zobaczymy ich wprowadzenie na rynek. Wszystko to nie mog³oby siê wydarzyæ bez wspania³ego zespo³u, który pracowa³ d³ugie godziny, aby wcieliæ ten projekt w ¿ycie. Wewn±trz samej fabryki jest mnóstwo wsparcia dla tego projektu - tak du¿o, ¿e ludzie chc± byæ z nim uto¿samiani, szczególnie z zespo³em który buduje skutery.”
|
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeWiem, ze to kwestia gustu ale czy Niemcom padlo na wzrok? Przeciez te skutery wygladaja jak jakies transformersy. Ale nie ma co sie dziwic, jedyne moto wplastikach jakie dobrze wyglada to HP2 sport...
OdpowiedzTroche sie autor tekstu rominal z prawda bo Bmw juz produkowalo skutery, pamieta jeszcze ktos C1?
OdpowiedzMaxiskutery?
OdpowiedzJesli chodzi o gabaryty to C1 maly nie byl, co innego silnik (175ccm) Jakby nie bylo to juz jakies doswiadczenie maja
OdpowiedzHmm silnik produkuje Kymco? a wyglada ca³kiem w stylu bmw. Skoro bmw odwa¿y³o sie go zastosowaæ znaczy ze spe³nia ich oczekiwania, my¶le ¿e ludzi kupujacych takie maxi skutery te¿. Mnie osobiscie ...
Odpowiedzsilniki do tych maxi jad± prosto z fabryki Kwang Yang Motor Co. - wiêc poczekajcie z podniecaniem siê tymi sprzêtami.
OdpowiedzA my¶lisz ¿e komputer z którego wrzuci³e¶ ten bezsensowny komentarz powsta³ w USA albo Japonii? Zrobili go chiñczycy, a silniki dla BMW produkuje Kymco, czyli Tajwan. A to dwa ró¿ne tematy.
Odpowiedzbredzisz cepie !
OdpowiedzTo skad ty wiesz ¿e z chin? masz na to jakies potwierdzenie? czy jestes hudini i wró¿ysz z fusów??!!!
Odpowiedzgdzie ja napisa³em ,¿e jest z Chin ??? poza tym zajrzyj na niemieckie OFICJALNE forum BMW i to ,ze silniki s± st±d sk±d s± nie jest ¿adn± tajemnic± , tylko ¿e forum jest troche w innym jêzyku wiêc pewnie niewiele za³apiesz.
OdpowiedzNo to Tmax i Burger s± w g³êbokiej d...e ;)
Odpowiedzhehe to siê jeszcze oka¿e. Zobaczymy jak wypadn± w testach. :)
OdpowiedzJak to jak wypadn± w testach? Wygraj± wszystkie, jak zawsze bmw, jak siê rozpêdz±, to przez pomy³kê pokonaj± nawet du¿ego GS-a:)
Odpowiedz