Rieju MR 300 Racing - bezkompromisowe enduro z genami marki Gas Gas
Hiszpańscy producenci motocykli offroadowych mogą się pochwalić długą i pełną sukcesów historią. Nowy dwusuwowy Rieju MR 300 Racing to przykład udanego przejęcia i zachowania osiągnięć partnera “zza miedzy”, a przy tym po prostu piekielnie skuteczny motocykl enduro, zbudowany z najlepszych komponentów.
Hiszpańska firma Rieju działa o 75 lat i do tej pory trzonem jej produkcji były lekkie motocykle terenowe, motorowery oraz skutery, o pojemnościach 50-125 cm3. Kilka miesięcy temu nadarzyła się okazja, by wejść do segmentu większych i mocniejszych maszyn offroadowych.
Zasłużonego, również hiszpańskiego producenta Gas Gas przejęła grupa KTM, a nowe motocykle tej marki będą już korzystały z austriackich platform, wspólnych dla KTM i Husqvarny. Dotychczasowe konstrukcje Gas Gas były znane głównie z doskonałych podwozi i świetnie dobranego zawieszenia, dlatego ich zniknięcie z rynku byłoby dużą stratą dla fanów offroadu. Na szczęście do gry weszło Rieju, które kupiło fabrykę w Gironie, sieć dystrybucji oraz prawa do modeli EC, XC, GP o pojemnościach 250 oraz 300 cm3. Produkcja ruszyła na nowo i sprawdzone konstrukcje Gas Gas, tym razem pod marką Rieju trafiają powoli do salonów. Ich największą przewagą nad konkurencją jest przede wszystkim bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny.
Najwyraźniej widać to we flagowym modelu MR 300 Racing. Maszyna napędzana jest dwusuwowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 299 cm3 i mocy aż 55 KM, spełniającym normę EURO 5. Oprócz tego wyposażona jest m.in. w doskonałe zawieszenie Kayaba z przednim widelcem o średnicy 48 mm i skoku 300 mm oraz wydajne hamulce Nissin. Rieju MR 300 Racing z rocznika 2020, zbudowane na potężnym doświadczeniu marki Gas Gas, dostępny będzie w salonach w połowie czerwca, w bardzo konkurencyjnej cenie 34999 zł.
Więcej informacji o modelu MR 300 Racing oraz o pozostałych motocyklach marki Rieju znajdziecie na stronie www.riejumoto.pl