Rewolucyjny polski motocykl JJ2S X4 w Genewie
Zapewne część z was kojarzy polski projekt nowatorskiego dwusuwowego silnika w układzie X4 i napędzanego nim motocykla, który powstał w firmie JJS Design. Informacje na jego temat krążyły w prasie motocyklowej i Internecie, ale projekt rozwija się powoli. Teraz jest szansa na przyspieszenie prac.
22 lipca 2011 r. JJS Design z projektem motocykla JJ2S X4 zostało zaproszone na wystawę "Design in Poland – Transition to Modernity" organizowaną przez Urząd Patentowy RP. Wystawa odbywa się w dniach 26. września do 2. października, w Międzynarodowym centrum konferencyjnym w Genewie, w czasie trwania Walnego Zgromadzenia Krajów Członkowskich Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. Wystawa będzie też prezentowana w Poznaniu przez cały listopad w czasie trwania Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Miejmy nadzieję że wyjście z tak nowatorskim projektem na arenę międzynarodową pozwoli firmie pozyskać strategicznego inwestora. Tylko dzięki niemu możliwe będzie przekucie świetnego pomysłu w świetny motocykl. Jeszcze słowo o samym pojeździe. W motocyklu zastosowano silnik JJ2S - pierwszy w historii silnik dwusuwowy, w którym odseparowane są w prosty sposób układ zasilania oraz układ smarowania. Poza tym, również po raz pierwszy, zastosowano w motocyklu silnik czterocylindrowy w układzie krzyżowym. Silnik użyty został jako centralny element nośny, do którego mocowane są: rama, wahacz wraz z elementem resorująco-tłumiącym, skrzynia biegów, chłodnica, zbiornik oleju i inne. Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.jjsdesign.pl
Foto: JJS Design
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeWreszcie coś sie ruszyło:) Dawno żadna wiadomość mnie tak nie ucieszyła!!!!!!!!!!!!:D:D
OdpowiedzProjekt niewiele się rozwinął przez te lata - w 2006 roku pisali o tym w ŚM, a nadal wygląda identycznie. Chyba pora już to wdrożyć do produkcji...
Odpowiedzpowiedzial co wiedzial... Gdyby to bylo takie proste (czytaj tanie), to pewnie motocykl moglibysmy juz kupic dawno, w dobrych salonach motocyklowych. Pytanie ile polskich projektow motoryzacyjnych i nie tylko, w ciagu ostatnich lat, ujrzalo swiatlo dzienne, czyli innymi slowami, zostalo wdrozone do produkcji?. Patrz historie Leoparda, czy chociazby najnowszego Veno. Te projekty a pozniej prototypy nie powstaly w przeciagu miesiaca! Dla mnie osobiscie, wiadomosc, ze projekt nie upadl jak kazdy inny. Ale wytrwale, ludzie albo czlowiek, ktory go stworzyl idzie do przodu. Mam nadzieje ze juz niedlugo zobaczymy na drogach dlugo wyczekiwany polski motocykl. Czego Tworcy, Tobie i Sobie zycze ! Pozdro.
Odpowiedz