Rekord prędkości dla 125 ccm
125-tką ponad 230 kilometrów na godzinę po wyschniętym jeziorze w Bonneville
Obudowana w aerodynamiczne owiewki Honda RS125 stałą się najszybszą 125-tką na świecie. Pilotujący ją Scott Kolb pobił ustawiony przez samego siebie 27 lat temu rekord, który wynosił 202 km/h (wtedy jeszcze na nieobudowanym motocyklu). Kolb pojechał po wyschniętym jeziorze w Bonneville zmodyfikowaną Hondą 146,77 mil na godzinę, czyli ponad 236 km/h, ustanawiając tym samym absolutny rekord prędkości dla motocykla klasy 125cc. Motocykl jest dłuższy od oryginału o ponad metr, jednostka jest chłodzona cieczą i jak twierdzi kierowca, można pojechać jeszcze szybciej.
|
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeJa WSK-ą wyciągłem 283 km/h na polnej prostej drodze.
OdpowiedzA tak poza tym jest to na wyschniętym jeziorze a nie na asfalcie gdzie uzyskuje się większe prędkości.
OdpowiedzO ile wiem to szybkość pojazdu w duużej mierze zależy od użytej przekładni.Jeśli wprawimy w ruch pojazd w bezwietrzną pogodę i na równej powierzchni to zmniejszając przełożenia nasz pojazd pojedzie...
Odpowiedzpredkosc maxymalna pojazdu zalezy od całkowitego opóru aerodynamicznego z kierowca na pokładzie wspólczynnik cx wpołaczeniu zpowierzchna czołowa w przyapdku motocykli w przypadku aut bez znaczenia bo kierowca jest zakryty od oporów toczenia od mocy silnika pominmy warunki bo to wiadomo cisnienie powietrza temperatura etc no i wlasnie od przelozenia które powinno byc odpowiednio obliczone pod dany pojazd wcelu uzyskania maxyymalnej mozliwej terpoetcyznie predkosci wdanych warunkach jesli pojazd ma moc stała np 50 km w zakresie 10-14 tys obrotow na minute to przelozenie moze byc w kilku wariantach np vmax teretyczny przy 10 tys przy 11 tys przy 12 przy 13 albo przy 14 i daje mozliwosc duzo wiekszego marrginesu bezpieczenstwa wodpowiednim dobieraniu przełozenia w przypadku silnika gdzie mamy szczyt mocy bardzo mocno szczytujacy i tylko w bardzo waskim zakresie obrotoowym np w przedziale 10000 do 10200 przełzoenie musi zostac dobrane niezwykle precyzyjnie aby przy danej mocy uzyskac mozliwie najwyzsza predkosc maxymalna co do 125 seryjnie produkowanych o mocy około 30 km zmiana samego przelozenia niewiele ci da na płaskiej drodze nie z górki bo na oko strzelam ze juz producent dopasował przełozenie tak ze jest blisko granicy predkosc maxymalnej szczyt mocy te seryjne 125 niepojda raczej wiecej niz to co producent zestroił taka 125 na płaskiech równej drodze z srednim kierowca ubranym w obcisłe kombi które obniza opórnawet o 10-15% jakies 150 km/h gpsowe to jest max moim zdaniem ta 125 prezentowana tu ma silnik o mocy podniesionej do 41 km i aerodynamike jak zreszta widac nieporównywalnie lepsza niz seryjne rs 125 seryjne potrzebuje gdzies ze 12 km na osiagniecie 100 km/h ta 125 prezentowana tu na osiagniecie 100 km/h potrzebuje gdzies ze 7 km zaledwie dzieki aerodynamice
OdpowiedzNastępny specjalista. Słyszaleś o tym, że opory ruchu rosną z kwadratem prędkości? Dwa razy szybciej jedziesz, cztery razy większy opór. Zmiana przelorzen sama w sobie nic nie da, bo szybko zabraknie mocy.
OdpowiedzCałkiem nieźle jak na 125 :P
Odpowiedz"Boczo" możesz powiedzieć jakie prędkości uzyskują 125 w GP?
Odpowiedz200-210 km/h
Odpowiedz