Rea wygrywa przed 60,000 tłumem kibiców
Piąta runda serii World Superbike zakończyła się w niedzielę podwójnym zwycięstwem Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team).
Brytyjczyk jest na fali: wygrał osiem z dziesięciu ostatnich wyścigów, we wszystkich stając na podium. Był to także bardzo satysfakcjonujący weekend dla Pirelli, które na torze Imola pokazało nową miękką mieszankę ogumienia.
Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) opuścił trzy rundy po kontuzji jaką odniósł podczas otwierającej sezon imprezy w Australii. Włoch wrócił pełen sił, zdobywając sobotnie Superpole przed odbywoma zawodnikami Kawasaki - Janathanem Rea i Tomem Sykesem.
Podczas pierwszego wyścigi zawodnicy narzucili bardzo wysokie tempo, dzięki Pirelli Diablo Superbike SC0 (development edition) i po raz pierwszy pokazanej T0611, poprawiając swoje życiowe rekordy. Nowy rekord toru 1’46.707 należy do Toma Sykesa (Kawasaki Racing Team) i jest lepszy o ponad 0,5 sekundy względem poprzedniego rekordu z 2013 roku. Wyścig po restarcie zwyciężył Jonathan Rea, przed swoim zespołowym kolegą Tomem Sykesem. Drugi wyścig potwierdził świetną dyspozycyjność zawodników Kawasaki, którzy po raz drugi tego dnia zajęli dwa pierwsze miejsca w stawce.
Pomiędzy wyścigami klasy Superbike rozegrano zmagania w klasie Supersport. Z pole position startował Jules Cluzel na MV Aguście, który wyprzedził w treningu kwalifikacyjnym zawodnika Kawasaki Kenana Sofuoglu oraz Marco Faccani. Już na trzecim okrążeniu wyścigi Sofuoglu i Cluzel wypracowali sobie bezpieczną przewagę nad rywalami, wymieniając się miejscami między sobą. Na siódmym okrążeniu Turek przeprowadził atak, wyprzedził Cluzela i dojechał do mety jako zwycięzca.
Naszym nadrzędnym celem na tor Imola była weryfikacja jak sprawuje się w warunkach wyścigowych nowa, tylna mieszanka. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Oczywiście, jest to dla nas tylko pierwszy test - teraz będziemy sprawdzać, jak mieszanka radzi sobie na innych nawierzchniach i innych obiektach. Mimo to, już teraz 3/4 zawodników wybrało nowe rozwiązanie, co jest bardzo dobrym znakiem - komentował dyrektor Pirelli Moto Racing, Giorgio Barbier.
Na torze Imola w klasie Superbike większość zawodników korzystało z opony T0611 SC0 z tyłu. W przypadku wyboru przedniej opony zawodnicy korzystali z SC1 (development edition), zaprezentowanej w 2014 roku S1699 oraz T1467. Klasa Supersport zgodnie wybierała SC1 S1485 z przodu i SC0 T0957 z tyłu.