RMT 125 Steezer - na polskie potrzeby
Boom na 125-tki wchodzi w nową fazę. Klient popularnych polskich marek przekonał się, czym jest wygoda posiadania poręcznego jednośladu tej klasy. Teraz klient ten staje się coraz bardziej wymagający, bo po prostu wie czego może wymagać. Chce więcej komfortu, chce lepszej jakości, jest gotowy za tą jakość więcej zapłacić. Dlatego też na naszym rynku pojawiać się zaczynają coraz lepsze maszyny w tej klasie, w tym zupełnie nowe marki. Takie jak chociażby RMT!
Czym jest RMT? To marka popularnego Rometa, bazująca na sprawdzonej i znanej na świecie produkcji Dealima. Ze strony podkarpackiej marki to bardzo sprytne posunięcie. Bez wikłania się w długotrwały proces R&D Romet wychodzi z ofertą sprawdzonych i dopracowanych pojazdów, które… jakby nie patrzeć idealnie wpisują się w potrzeby polskiego rynku.
Na pierwszy rzut oka
RMT 125 Steezer wygląda jak typowy skuter klasy 125. Co prawda w informacjach prasowych czytamy o nowoczesnym i dynamicznym wyglądzie, ale w przypadku maszyn tej klasy klienci szukają ważniejszych zalet – chociażby komfortu. A tego Steezerowi odmówić nie można. Nawet osoby o wzroście rzędu 190 cm znajdą tutaj dla siebie miejsce, bez opierania się kolanami o przedni panel. Kierownica jest na prawidłowej wysokości, siodło jest wygodne i dostatecznie duże. Szyba całkiem nieźle chroni przed pędem powietrza, a nogi wygodnie można ułożyć na dobrze wyprofilowanych podłogach. Na brak miejsca nie może narzekać także pasażer, który dysponuje praktycznym oparciem i składanymi podnóżkami.
Komfort korzystania ze skutera i jego praktyczność poprawia np. system bezkluczykowy. Wystarczy mieć przy sobie pilota, aby bez wyciągania kluczyków z kieszeni otworzyć siodło, wlew paliwa i uruchomić pojazd. Pojemny schowek bez problemu zmieści duże zakupy i kask.
Wykonanie jest typowe dla pojazdów koreańskich. Wszędzie dużo plastiku i pewnie niektóre elementy można by wykonać estetyczniej, ale tak naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Zestaw wskaźników jest czytelny i estetyczny. Jakość spasowania elementów nadwozia nie budzi zastrzeżeń. Lakierowanie jest ładne i pojazd może się podobać. W tej klasie cenowej naprawdę trudno znaleźć cokolwiek lepszego na rynku.
Napęd
Układy napędowe zawsze były mocnymi punktami w przypadku pojazdów tajwańskich i koreańskich. Dzieje się tak dlatego, że producenci z tych krajów najczęściej polegają na sprawdzonych japońskich rozwiązaniach i nie eksperymentują na klientach z własnymi pomysłami. W przypadku RMT jest podobnie.
Silnik Steezera to nowoczesna jednostka napędowa zasilana wtryskiem i chłodzona cieczą. Wyposażono ją w wałek rozrządu w głowicy. Jednocylindrowiec lubi obroty i pracuje bardzo płynnie wyciskając 9kW mocy maksymalnej. Za przeniesienie napędu odpowiada standardowa przekładna CVT z suchym odśrodkowym sprzęgłem. To rozwiązania znane, sprawdzone i niezawodne – a przy tym bardzo wygodne w codziennej eksploatacji.
Na mieście
W warszawskich korkach RMT 125 Steezer czuje się jak ryba w wodzie. Dynamiczny silnik umożliwia łatwe rozpędzania pojazdu, przekładnia pracuje miękko i bez szarpania. Skuter jest wąski, dzięki czemu w centrum miasta nikt i nic nie będzie przemieszczać się szybciej, niż Steezer i jego kierowca. 14 calowe koła zapewniają niezłą trakcję, generalnie podwozie ocenić należy wysoko. Przydałyby się nieco ostrzej biorące hamulce, ale do typowo miejskiej walki w korkach są wystarczające. Na stronie RMT czytamy, że zintegrowany układ hamulcowy CBS (jedna dźwignia obsługuje obydwa hamulce) dba o bezpieczeństwo nie tylko początkujących, ale i doświadczonych kierowców. Być może tak jest, ale jeśli chcecie uzyskać wysoką skuteczność hamowania – konieczne jest wciśnięcie obu dźwigni i to raczej mocno. Tutaj zresztą dochodzimy do najsłabszego punktu pojazdu, czyli braku ABS. O ile w przypadku suchych nawierzchni nie jest to problem, o tyle gdy zaczyna padać, układ przeciwpoślizgowy jest realnym wsparciem dla mniej doświadczonych kierowców.
Wróćmy jednak do zalet. Cicho i przyjemnie pracujący układ napędowy zadowala się małymi ilościami benzyny, co przy prawie 10 litrowym baku daje przyzwoity zasięg. O niezłym komforcie podróżowania wspominaliśmy, warto dodać także niezły widok w lusterkach i skuteczny nocą przedni reflektor (a to nie jest norma w skuterach!). Spory bagażnik aż się prosi o zamocowanie dodatkowego kufra, na wyposażeniu standardowym jest także centralna podstawka.
RMT w Polsce
Jak wspomnieliśmy we wstępie marka RMT wydaje się być skrojona na polskie potrzeby. Dobra jakość wykonania, odpowiadająca np. Kymco, połączono z osiągami porównywalnymi z tajwańską i japońską konkurencją. Jeśli chodzi o cenę, to wydaje się być ona adekwatna w odniesieniu do tego, co oferuje RMT 125 Steezer. Niezawodny, praktyczny i dynamiczny skuter, którym można poruszać się bez motocyklowego prawa jazdy i to w cenie poniżej 12 000zł? Do nas taka kombinacja przemawia!
Dane techniczne:
Model | RMT Steezer 125 |
Silnik | |
Typ | SOHC 4T |
Pojemność | 124.9cc |
Układ | SOHC |
Chłodzenie | chłodzenie cieczą |
Moc maksymalna | 9.0kW@8,000rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 10.9Nm@6,500rpm |
Prędkość maksymalna | 105 (km/h) |
Rozruch | elektryczny |
Zapłon | EFI |
Smarowanie | obieg wymuszony, mokra miska olejowa |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | suche odśrodkowe |
Skrzynia biegów | CVT |
Przeniesienie napędu na tylną oś | V-belt |
Podwozie | |
Długość | 2078mm |
Wysokość | 1304mm |
Szerokość | 750mm |
Rozstaw osi | 1,382 |
Hamulce | |
Przód | tarcza |
Tył | tarcza |
Zawieszenie | |
Przód | widelec teleskopowy |
Tył | Duble absorber |
Opony | p: 120/70-14” t: 130/60-14” |
Pojemność zbiornika | 9.6 |
Obręcze | aluminiowe |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 150kg |
Cena | 11 999 zł |
|
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeSam jestem posiadaczem Bartona B-Max i ten skuter idealnie dopasowuje siê do moich potrzeb. Komfortowa jazda, dobre osi±gi. Nie pali zbyt du¿o. No i mogê je¼dziæ nim tylko z kat. B. Mogê go poleciæ.
OdpowiedzMoim zdaniem nie warto wydawaæ tyle pieniêdzy na skuter. Kupi³em w zesz³ym roku B- Maxa. I szczerze mówi±c nie mam na co narzekaæ. Na prawdê dobry pojazd do spokojnej jazdy po mie¶cie.
OdpowiedzSzczerze? dla mnie i tak niezawodny jest citystar . Kupi³em w salonie scooter na Po¶piecha 2 w Katowicach i jestem bardzo zadowolony. Dobrze siê prowadzi fajne ma osi±gi no i wygodn± kanape dla ...
Odpowiedzzgadza siê, za tak± kase mamy PCX'a, albo nmax'a z abs'em. roczniki pcx 2015 mona kupic za 10 tys z ma³ym kawalkiem a to znaczy ze zostaje 1500 na paliwo, co z kolei oznacza, ze kupimy markowy ...
OdpowiedzRMT/Daelim Steezer - made in South Korea, Honda PCX - made in Thailand, Yamaha NMAX - made in Indonesia. Schowek Steezera - miejsce na dwa kaski, schowek PCX czy NMAX - miejsce na jeden kask. RMT ma te¿ najwiêkszy zbiornik paliwa i gabarytowo jest najwiêkszy. Minusem jest brak ABS, czym przegrywa z NMAX (w PCX te¿ nie ma ABS).
Odpowiedzzgadza siê, za tak± kase mamy PCX'a, albo nmax'a z abs'em. roczniki pcx 2015 mona kupic za 10 tys z ma³ym kawalkiem a to znaczy ze zostaje 1500 na paliwo, co z kolei oznacza, ze kupimy markowy ...
Odpowiedzzgadza siê, za tak± kase mamy PCX'a, albo nmax'a z abs'em. roczniki pcx 2015 mona kupic za 10 tys z ma³ym kawalkiem a to znaczy ze zostaje 1500 na paliwo, co z kolei oznacza, ze kupimy markowy ...
Odpowiedz