tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Przymierzamy siê do zakupu motocykla
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Przymierzamy siê do zakupu motocykla

Autor: 2004.11.15, 03:53 32 Drukuj

Kupując używany motocykl musimy pamiętać o tym, że na rynku polskim spotykamy wersje motocykli, budowane dla różnych rynków, na przykład: wersje europejskie, wersje australijskie, wersje amerykańskie, wersje japońskie, wersje kanadyjskie i inne. Producenci przygotowują modele z drobnymi różnicami pod kątem różnych rynków. W efekcie występują takie dziwolągi, jak Honda CBR 700, budowana na potrzeby rynku amerykańskiego, na którym z myślą o ochronie Harleya obowiązują cła zaporowe na motocykle o pojemności powyżej 700 cm3. Z kolei kupując motocykl japoński możemy trafić na model, w którym reflektor świeci symetrycznie, co może być przyczyną problemów przy pierwszym badaniu technicznym i w trakcie kontroli drogowej. Również modele amerykańskie mają reflektory świecące symetrycznie i dodatkowo prędkościomierze wyskalowane w milach. Ze względu na obowiązujące na innym kontynencie przepisy podatkowe i celne motocykle takie mogą mieć trochę inne pojemności silnika. Skutkiem tego są problemy z częściami, gdyż najbardziej popularne na naszym rynku części zamienne nie zawsze pasują do motocykli, oferowanych na innych rynkach i kontynentach. Jedynym rozwiązaniem jest wtedy importowanie części z rynku, z którego pochodzi nasz motocykl. Jest to operacja czasochłonna i kosztowna.

Najczęściej wymienianymi w motocyklu elementami są: klocki hamulcowe, łańcuch, zębatki, świece zapłonowe, uszczelki, opony. Kupując motocykl warto sprawdzić, czy do naszego modelu podstawowe części zamienne i elementy eksploatacyjną są dostępne i czy ich ceny nie są wygórowane. Na przykład jedna z wersji Kawasaki Zephira ma po dwie świece zapłonowe na cylinder. Ponieważ jest to rzędowa 4-ka, to wymiana świec wymaga zakupu 8 nowych elementów. W ten sposób koszt wymiany jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku innych popularnych motocykli.

NAS Analytics TAG

Analiza przyszłych kosztów powinna również objąć koszty przeglądu i kosztów wykonywania podstawowych czynności serwisowych, na przykład regulacji luzów zaworowych (mogą to być zawory regulowane śrubami lub mogą wymagać użycia specjalnych płytek regulacyjnych, podnoszących koszty wykonania takiej regulacji). Warto przy tym sprawdzić, co ile kilometrów motocykl wymaga wymiany oleju, gdyż na przykład w Hondzie Dominator taka konieczność można nas spotkać co 3 000 kilometrów. O awaryjność danego modelu możemy zapytać mechaników z warsztatu, specjalizującego się w naprawach określonych marek i modeli jednośladów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Komentarze 20
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê