Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzePrzeczytałem ,i uważam że sprężyny zawieszenia "nie zużywają się",tylko odkształcają,a precyzyjnie zmieniają wymiar z powodu utraty sprężystości... moja wypowiedż na temat silnika była uzupełnieniem tego co poruszył Autor. Co do zaś określenia mnie błaznem to widzę że należysz do tych mitycznych twardzieli którzy zakładają strune od fortepianu na szyje bo wolą zginać niż się męczyć w szpitalu.Ja wolę być "błaznem' i jezdzić, niż idiotą i leżeć na wyciągu ...zastanów się zanim odpiszesz. Pozdr.
OdpowiedzZmiana charakterystyki sprężyn (np. wysokość) to właśnie ich zużycie.
OdpowiedzDyskusja akademicka,ale chyba potrzebna.Rosciągnij sprężynę do postaci drutu" prostego odcinka" ( to jest oczywiscie skrót,gdyż mamy spężyny linearne i progresywne ,a te mogą występować pod postacią przekroju nie okrągłego ,a eliptycznego,ale mniejsza o to) i porównaj długość nowej sprężyny i sprężyny po przebiegu użytym w art. czyli 70 tys km. Czy długość tego" drutu" z nowej sprężyny będzie większa od długości "drutu"( metalowego pręta o przekroju X) sprężyny używanej w zawieszeniu o przebiegu 70 tyś km? zaręczam że będzie to róznica dziesiątych częsci milimetra wynikająca z tolerancji produkcji..czy zatem srężyna zmieniając odległoćś między zwojami zużyła się czy odszkałciła?Wymiar wysokości sprężyny różni się od czasu wyjazdu z tasmy montażowej,ale czy ilość materiału użyta na wyprodukowanie sprężyny uległa zmniejszeniu w stosunku wagowym do ilości użytego materiału??Innymi słowy,długość i waga pręta metalowego użyta do produkcjiobu sprężyn pozostaje w stosunku 1:1 czyli zmiena się tylko wysokość" produktu" z powodu odkształceń dynamicznych. Czy jakoś tak...
Odpowiedz