Produkcyjna Honda RC213V?
Jak donosz± Moto Journal i MotoMatters.com Honda pracuje nad uproszczon± wersj± swojej fabrycznej wy¶cigówki RC213V. Ju¿ teraz musimy ostudziæ wszystkich zapaleñców – nie chodzi o drogow± replikê na wzór tego, co Ducati zrobi³o z Desmosedici. Chodzi o tañszy wariant prototypu w cenie przystêpnej dla zespo³ów satelickich. Co wa¿ne opracowywany motocykl ma przewy¿szaæ swoim potencja³em maszyny CRT, a byæ jednocze¶nie konkurencyjny dla nich cenowo.
Jak dowidzia³ siê Thomas Baujard z Moto Journal od szefa HRC Shuhei Nakamoto, nowy motocykl nie bêdzie mia³ nic wspólnego z CRT, bêdzie raczej seryjn± wy¶cigówk±. Wykorzystanie istniej±cego projektu jest po prostu tañsze, ni¿ budowanie ca³ego motocykla od nowa. Redukcjê kosztów Honda zamierza osi±gn±æ poprzez zast±pienie niektórych topowych rozwi±zañ bardziej klasycznymi technologiami. W miejsce prototypowej skrzyni biegów z której korzystaj± obecnie Stoner i Pedrosa, wykorzystana zostanie bardziej standardowa. Uproszczone prototypy bêd± tak¿e mia³y zapewne klasyczny uk³ad sterowania zaworami, zamiast pneumatycznego. Cena takiego pakietu ma wynosiæ poni¿ej 1 mln euro.
Motocykle CRT s± ci±gle poprawiane i staj± siê coraz szybsze, ale pierwszy sezon pokaza³, ¿e nadal dzieli je przepa¶æ od fabrycznych prototypów. Oferta Hondy, opracowana pod opony Bridgestona, daj±ca osi±gi porównywalne z satelickimi prototypami w cenie maszyn CRT mo¿e staæ siê hitem i w jakim¶ stopniu mo¿e podwa¿yæ sens prac nad CRT. Szczególnie, ¿e RC213V jest jak na razie synonimem niezawodno¶ci. Shuhei Nakamoto ci±gniêty za jêzyk kiedy nowy motocykl bêdzie gotowy do jazdy odpowiedzia³ enigmatycznie, ¿e wkrótce.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeNiestety takie ceny. Choæ przy kosztach prototypow to i tak kilkana¶cie razy mniej
Odpowiedzznaczy, ¿e jak to motocykl za 1mln eur?
Odpowiedzno tak 1 milion euro ale to nie bedzie dla normalnych ludzi tylko dla zespo³ów niefabrycznych HONDY
Odpowiedz