Premier W³och ostro o zakazie koñcu ery spalinowej w 2035 roku
"Europejski zakaz dotyczący 2035 roku i końca silników spalinowych nie ma sensu dla Włoch i jest szkodliwy dla biznesu tego kraju" - powiedziała premier Giorgia Meloni.
"To nie jest rozsądne i myślę, że istnieje również pewne dostosowanie przez inne kraje europejskie do naszego stanowiska" - dodała Meloni podczas konferencji z dziennikarzami.
Unia Europejska osiągnęła w zeszłym roku przełomowe porozumienie, aby skutecznie zakazać nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku, co z czasem zapewne zmieni transport i oznacza znaczący krok w kierunku zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Ale wyznaczenie tak bliskiej, granicznej daty, budzi coraz większy sprzeciw.
W listopadzie unijny komisarz ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton powiedział, że europejskie dążenie do tego, by przemysł samochodowy stał się całkowicie elektryczny, stwarza ryzyko dla zatrudnienia i przystępności cenowej pojazdów, wzywając producentów do dalszego wytwarzania samochodów spalinowych.
Pod koniec 2022 roku Toyota ponownie uderzyła w zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE. "To CO2 jest wrogiem, a nie żaden konkretny typ silnika" - powiedział Matthew Harrison prezes Toyota Motor Europe, podczas dorocznego kongresu Kenshiki w Brukseli. Warto dodać, że kilka miesięcy wcześniej w sprawie wypowiedział się sam prezydent Toyota Motor Company.
"Kiedy politycy wygłaszają oświadczenia o tym, abyśmy pozbyli się wszystkich samochodów, które używają benzyny, to, czy rozumieją, co mówią?" - powiedział Akio Toyoda podczas konferencji prasowej.
"W kraju takim jak Japonia, gdzie większość energii elektrycznej jest generowana przez spalanie węgla i gazu ziemnego, pojazdy elektryczne nie pomagają środowisku. Im więcej pojazdów elektrycznych budujemy, tym gorzej. Tym więcej dwutlenku węgla jest pompowane do atmosfery" - dodał Toyoda.
Szef koncernu stwierdził, że nowe regulacje sprawią, że samochody elektryczne będą poza zasięgiem przeciętnego konsumenta. Zaznaczył, że dzięki takim modelom jak Prius, Toyota jest liderem w dziedzinie samochodów hybrydowych, które łączą silnik benzynowy z elektrycznym i mogą być tankowane na tradycyjnych stacjach benzynowych.
Wracając do wypowiedzi Meloni, zakaz rejestracji samochodów spalinowych w UE, będzie bez wątpienia sporym problemem dla największego włoskiego producenta samochodów, firmy Fiat. Najmniejsze i wszędobylskie modele tej marki z segmentu A, to jest Fiat Panda i Fiat 500 znajdują się od lat w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeTa "eko"-elektro-utopia siê nie zi¶ci. Ona w koñcu zdechnie ¶mierci± naturaln± wobec faktu ¿e to po pierwsze nie ma sensu, a po drugie ¿e tak na hop siup to siê tego po prostu NIE DA zrobiæ. I na ...
OdpowiedzBrawo! Wreszcie jacy¶ "europejsi" maj± premiera z jajami!
Odpowiedz