Prawdziwe wy¶cigi w wirtualnym ¶wiecie - poznaj Polsk± Ligê Superbike eSport
Sporty motocyklowe nie należą do najtańszych, ale dzięki wirtualnej rzeczywistości każdy może posmakować emocji, jakie fundują wyścigi, a przy okazji coraz częściej osiągnąć dzięki temu wymierne korzyści. To co do niedawna było niemożliwe, teraz powoli staje się faktem - esport wkracza także do świata motocykli.
Piękna grafika, zaawansowana fizyka jazdy, przystępne ceny sprzętu i oprogramowania - to wszystko sprawia, że osoby chcące posmakować wyścigowej rywalizacji coraz częściej udają się do wirtualnego świata, gdzie mogą poczuć się jak mistrz. Rozwój internetu i gier sieciowych sprawił, że przestały one być tylko rozrywką, a dla niektórych stały się sposobem na życie. Drużyny biorące udział w profesjonalnych zawodach działają podobnie jak teamy wyścigowe, a światowe ligi - jak promotorzy prawdziwych wyścigów. W świecie esportu królują przede wszystkim pierwszoosobowe "strzelanki", na czele których stoi Counter-Strike: Global Offensive, gdzie w samym 2020 roku nagrody w turniejach CS:GO wyniosły prawie 15 milionów dolarów. Co ciekawe, esport to nie jest tylko rozrywka, ale także prawdziwy pot i łzy. Jak podaje Esports Association Polska, tego typu aktywność może także powodować kontuzje kręgosłupa, odcinka szyjnego i przedramienia. Co więcej - fizjoterapeuci zalecają by przed graniem zrobić rozgrzewkę podobną do tej z klasycznych sportów.
W 2020 roku wystartowała oficjalna liga MotoGP eSport Championship, która jest organizowana i wspierana przez Dornę. W mistrzostwach biorą udział posiadacze komputerów PC oraz konsol xBox i Playstation. Na chętnych będą czekały wyzwania, za które będą przyznawane punkty. Do selekcji przejdzie 22 graczy - 16 z Unii Europejskiej oraz 6 z pozostałych regionów świata. Z tej grupy zostanie wyłonionych 11 graczy, którzy wezmą udział w 8 wyścigach na czterech torach. Wirtualne zmagania odbędą się przy okazji GP Austrii, GP San Marino, GP Włoch oraz GP Walencji, co już będzie doskonałą formą nagrody.
Rok 2020 to także początek Polskiej Ligi eMotoGP, w której już na samym początku wystartowało kilkudziesięciu zawodników. Całość została bardzo profesjonalnie zorganizowana. Zawodnicy najpierw brali udział w trwających 45 minut testach, które pozwoliły na przyporządkowanie ich do poszczególnych grup z odpowiednim dla nich poziomem trudności. Wyścigi odbywały się raz w tygodniu na dystansie 50%, a zawodnicy najpierw brali udział w półgodzinnych sesjach kwalifikacyjnych.
W lutym 2021 roku ruszyła nowa liga, która organizuje wyścigi w klasach Superbike i Supersport 600. Twórcami ligi są Jarosław Jakubowski (Jarul8200), Michał Pilichowski (Pilich) oraz Michał Misiek (Misiek), a zmagania odbywają się na platformie PlayStation 4, w grze Ride 4. Oprócz profesjonalnej organizacji organizatorzy szczycą się także wieloma oficjalnymi, światowymi rekordami torów.
Cieszy także fakt, że organizatorom ligi udało się znaleźć firmy z motocyklowego świata, które postanowiły poważnie podejść do kwestii motocyklowego esportu. Głównymi partnerami ligi są JC Group Janusz Czaja - firma, która jest znana przede wszystkim z przeprowadzania szkoleń w ramach projektu "Suzuki Moto Szkoła", a także Red Bike Racing Team Paweł Lech, która organizuje szkolenia na motocyklach pitbike na hali Super Kart Arena w Piasecznie oraz placu przy ulicy Łopuszańskiej. Nagrodą główną w klasie Superbike jest jednodniowe szkolenie na torze w Słomczynie, które odbędzie się z JC Group Janusz Czaja. W klasie Supersport firma Red Bike Racing Team Paweł Lech ufundowała jednodniowe szkolenie pitbike.
Portal Ścigacz.pl ma przyjemność objęcia Polskiej Ligi Superbike eSport patronatem medialnym. Z pewnością będzie to przygoda równie ekscytująca jak prawdziwe wyścigi motocyklowe. Na łamach naszego portalu będą pojawiały się informacje na temat zmagań zawodników oraz ciekawe materiały związane z esportem, które będziemy przygotowywać wspólnie z organizatorami ligi. Jeżeli chcecie śledzić wyścigi na żywo lub przyłączyć się do nich, to koniecznie dołączcie do oficjalnego profilu Polskiej Ligi Superbike eSport w serwisie Facebook.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeJak wirtualnie to wolê je¼dziæ w GTA5.
OdpowiedzCzy jaki¶ aktywny motocyklista próbowa³ graæ w MotoGP? Model jazdy jest jakkolwiek zbli¿ony? Czy graj±c sterujemy po³o¿eniem cia³a motocyklisty? Czy model jazdy w MotoGP jest lepszy/gorszy ni¿ w ...
Odpowiedzjazda prawdziwym to jazda prawdziwym, tego ¿adna gra nie zastapi. A co do reszty pytan. Fizyka w obu grach jest zblizona ale jednak inna. Ride 4 jest jakby odrobinê lepsza ale to odczucia czysto subiektywne, bo musia³by¶ zapytaæ kogos kto je¼dzi³ maszyna MotoGP, czy model jazdy i fizyka w jakikolwiek sposób odpowiadaja realiom.
OdpowiedzZapraszamy do ligi bêdzie mo¿na siê sprawdzic
OdpowiedzKolega na Mugello to jako¶ szczególnie szybki nie jest :) W takim tempie to ja wezme dowoln± 600tke i go objade :)
OdpowiedzW ¶rodê mamy 5 rundê SBK i 3 SSP, zapraszamy serdecznie bêdziesz móg³ nas zdeklasowaæ 600k±
OdpowiedzTak z ciekawo¶ci odpali³em sobie Ride4 (pogoda sie zkopci³a wiec siedze w domu) i pojechalem Mugello tym co mia³em na stanie, czyli star± R1 2008 - po drugim ko³ku (dlugo nie gr±³em) 1.49.840...Dziêkujê za uwagê. Æwiczcie :D
OdpowiedzA dla kolejnego uzupe³nienia..Mniej wiecej kiedy wiêskzosc z Was ledwie odró¿nia³a konsolê od nocnika je¼diz³em w Polskiej Lidze MotoGP opartej o gry THQ - MotoGP2 i MotoGP3. Stworzy³em takze zespó³ THR Racing. Ja zaja³em 2 razy 3 miejsce a dwuktrotnie cz³onek naszego zepso³u zdoby³ mistrza, 2 krotnie jako zespól tkaze byli¶my najlepsi w stawce zwykle 10-14 regularnie je¿dzacych w MotoGP3. W motoGP2 takze mielismy tytu³ mistrza i wicemistrza indywidualnie i P2 jako zespó³. Takze..Cos juz poje¼dzi³em i wiem tez na mnie m/w stac takze w nowych tego typu grach, chocby po rozgrywkach online z wybranymi graczami, którzy przynajmniej stanowia jakie¶ wyzwanie. napisa³em o tym Mugello bo to niestety widac go³ym okiem. Na filmiku kolega nawet nie wykrozystuje szerokosci toru tam gdzie mozna to zrobiæ i nawet sie powinno a jako, ze Mugello jest moim ulubionym to te¿ wiem co mówiê.
OdpowiedzAh no i ten...Nie uzupe³ni³em podstawowego info...Gram na PC wiêc choc z mi³a chêci± bym spróbowa³ to nie iwem czy gra crossuje ? Z Xbox wiem ¿e tak...
OdpowiedzW srodê mam zaplanowane kulanie sie dooko³a komina na w³asnym, prawdziwym takze...Wybór jest bardziej niz oczywisty :)
Odpowiedz